صندلی اول آمریکا در دنیا به لحاظ تعداد مبتلایان به کرونا

به گزارش کتاب یار مهربان، آمریکا از لحاظ تعداد موارد تأیید شده ابتلا به نوع جدید ویروس کرونا در دنیا در صندلی اول نهاده شد.

صندلی اول آمریکا در دنیا به لحاظ تعداد مبتلایان به کرونا

به گزارش کتاب یار مهربان، طبق ارزیابی دانشگاه جان هاپکینز در حال حاضر بیش از 85.4 هزار مورد ابتلا به کرونا در این کشور وجود دارد که در مقایسه با 81.3 هزار مورد در چین بیشتر شده است. به این ترتیب ایالات متحده از این لحاظ از ایتالیا و چین پیشی گرفته است.

در همین زمان در ایالات متحده تعداد تلفات بسیار کمتری نسبت به تعداد کل موارد کشف شده وجود دارد - 1288 کشته در مقایسه با 3298 در چین و 8215 در ایتالیا. با این حال این ارقام را نمی توان به طور مستقیم مقایسه کرد زیرا تعیین نیست که در کدام کشور این موارد بهتر و دقیق تر ثبت شده است.

همچنین بیشتر بیماران کرونایی در ایالات متحده و ایتالیا هنوز بیمار هستند و بنابراین نتیجه گیری در خصوص فرجام این بیماری نیز هنوز زود است.

در ایالات متحده ، تعداد موارد ابتلا به ویروس کرونا به سرعت رو به افزایش بوده و سریعتر از ایتالیا برتری می یابد در حالی که در چین تعداد موارد جدید ابتلا مانند ایالات متحده آمریکا هزاران نفر نیست و روزانه فقط ده ها نفر مبتلای جدید گزارش می گردد و عمده آنها مسافران خارجی هستند.

نوع جدید کروناویروس در اواخر سال گذشته میلادی در شهر ووهان چین شیوع پیدا کرد و به دنبال آن مقامات چین از شیوع نوعی از ذات الریه با منشا ناشناخته خبر دادند. مدتی بعد کارشناسان به این نتیجه رسیدند که عامل ایجاد کننده آن یک کروناویروس جدید است. 11 مارس سازمان بهداشت جهانی اعلام نموده نوع جدید کرونا ویروس یک بیماری همه گیر شده است. اکنون با گذشت چند ماه، فرایند شیوع این ویروس در چین کاهش یافته اما ویروس کرونا به کشورهای دیگر راه یافته است.

به گزارش اسپوتنیک، این ویروس می تواند به وسیله قطرات تنفسی از انسان به انسان منتقل گردد. دوره نهفتگی این بیماری به طور متوسط حدود 7 روز است و علائم بیماری پس از گذشت این بازه زمانی در بدن فرد مبتلا ظاهر می گردد. علائم شامل تب، بدن درد، گلو درد، سرفه، درد عضلات، آب ریزش بینی، سر درد است. بعضی دچار علائم گوارشی مثل تهوع و اسهال می شوند. آنچه باعث نگرانی می گردد این است که فرد دچار ذات الریه گردد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "صندلی اول آمریکا در دنیا به لحاظ تعداد مبتلایان به کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صندلی اول آمریکا در دنیا به لحاظ تعداد مبتلایان به کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید