تویوتا کرولا بخریم یا مزدا 3؟

به گزارش کتاب یار مهربان، مشخصات فنی خودرو مزدا 3 تیپ 3 و تویوتا کرولا در این گزارش آمده است تا به یاری آن ها بتوانید خودرو مناسب مورد نظر خود را بخرید.

تویوتا کرولا بخریم یا مزدا 3؟

به گزارش خبرنگار یکی از مقایسه های خودرویی پر مخاطب بازار، مزدا 3 تیپ 3 و تویوتا کرولا است. این 2 خودرو به دلیل شباهت ظاهری متقاضیان یکسانی دارند، اما بسیاری از افراد برای انتخاب یکی از این 2 خودرو دو دل هستند. در این گزارش قصد داریم مشخصات فنی هر 2 خودرو را بیان کنیم تا بتوانید انتخاب بهتری برای خرید داشته باشید.

مزدا 3 یک خودرو ژاپنی است که گروه بهمن در سال 1386 آغاز به عرضه این خودرو در 3 تیپ کرد که تیپ 1 لو آپشن ترین، و تیپ 3 کامل ترین نسخه این خودرو به شمار می آمد.

سال 89 خاتمه عرضه این نسخه بود و پس از آن مزدا 3 نسل دوم جایگرین آن شد. مونتاژ نسل دوم مزدا 3 تا به امروز نیز ادامه دارد، ولی خبری از نسل سوم آن در کشور نیست. به طور خلاصه تفاوت امکانات تیپ های مزدا 3 به این صورت است.

تیپ 1 مزدا 3 دارای دسته دنده PVC، فرمان پلی، اورتان، رادیو پخش کاست و CD است. تیپ 2 مزدا 3 دارای سقف شیشه ای (Sun roof)، دسته دنده چرمی، فرمان با روکش چرمی، رادیو پخش CD و CD changer، گرم کن جایگاه است.

تیپ 3 این خودرو علاوه بر امکانات بالا دارای جایگاه ها با روکش چرمی، برف پاک کن اتوماتیک با حسگر باران، سپر و جلو پنجره اسپرت، چراغ جلو با قابلیت روشن، خاموش اتوماتیک است.

تویوتا کرولا خودرو مورد مقایسه بعدی است که این اتومبیل نیز مانند مزدا 3 ساخت ژاپن است. از خودرو امکانات زیادی دارد و از این جهت متقاضیان خاص خود را نیز دارد که از جمله امکانات می توان کنترل های صفحه نمایش بر روی فرمان، سنسور پارک عقب و جلو، کروز کنترل، جایگاه عقب با قابلیت تاشو و قابلیت دسترسی به صندوق، آینه داخل با امکان تنظیم نور متناسب با شب و روز و سیستم تهویه اتوماتیک اشاره نمود.

علاوه بر این تویوتا کرولا دارای دستگیره درب داخل اتاق همرنگ با رنگ رو ردی، چراغ سقفی با جعبه نگهدارنده لوازم، دارای جا لیوانی جلو با حلقه استیل، زیر بازویی عقب با جا لیوانی و درب استیل، صفحه کیلومتر اپتیترون، آینه های بغل برقی و همرنگ با بدنه و با قابلیت جمع شوندگی ، مه شکن عقب، چراغ های روشنایی در روز (DRL) و چراغ های جلو از نوع LED است.

از امکانات دیگر این خودرو می توان به تنظیم اتوماتیک ارتفاع چراغ های جلو، سپر های همرنگ با بدنه، جلو پنجره مشکی با نوار کرومی، دستگیره های همرنگ با بدنه، درب صندوق عقب با زه استیل ، سانروف و رینگ اسپرت 16 اینچی است.

خودرو
مزدا 3 تیپ 3تویوتا کرولا
کشور سازنده

ژاپن

ژاپن

سال (طراحی)
20042014
موتور
4 سیلندر 16 سوپاپ4 سیلندر 16 سوپاپ
حجم موتور
2000سی سی1987سی سی
حداکثر قدرت
147 اسب بخار در 6000 دور در دقیقه145 اسب بخار در 6200 دور در دقیقه
حداکثر گشتاور
187 نیوتن متر در 4500 دور در دقیقه187 نیوتن متر در 3600 دور در دقیقه
جعبه دنده
4 دنده اتوماتیک4 دنده اتوماتیک
شتاب 0 تا 100
9.1 ثانیه9.7 ثانیه
حداکثر سرعت
210 کیلومتر در ساعت195 کیلومتر در ساعت
وزن
1340 کیلوگرم1350 کیلوگرم
اندازه (میلیمتر)
4490 طول - 1755 عرض - 1468 ارتفاع4620 طول - 1775 عرض - 1461 ارتفاع
فاصله بین دو محور
2639 میلیمتر2700 میلیمتر
مصرف سوخت داخل شهر
11.5 لیتر در هر صد کیلومتر- لیتر در هر صد کیلومتر
مصرف سوخت خارج از شهر
6.3 لیتر در هر صد کیلومتر- لیتر در هر صد کیلومتر
مصرف سوخت ترکیبی
8.2 لیتر در هر صد کیلومتر7.3 لیتر در هر صد کیلومتر
حجم باک
55 لیتر55 لیتر
استاندارد آلایندگی
یورو 2یورو 5
ترمز و پایداری
ABSترمز جلو دیسکی خنک شونده و عقب دیسکی معمولی - ABS - EBD - BAS
کیسه هوا
کیسه هوای راننده - کیسه هوای جانبی - کیسه هوای سرنشین جلوکیسه هوا برای سرنشینان جلو
سیستم صوتی
پخش CD و CD changer - MP3سیستم صوتی با قابلیت پخش CD و ورودی های USB - مجهز به 6 بلندگو - بلوتوث به صورت سفارشی - صفحه نمایش 3.5 اینچی روی صفحه کیلومتر
دیگر تجهیزات
سیستم کنترل سرعت - گرم کن جایگاه - برف پاک کن اتوماتیک با حسگر باران - چراغ جلو با قابلیت روشن ـ خاموش اتوماتیک

گیربکس 4 سرعته اتوماتیک - فرمان تلسکوپی - روکش چرمی غربالک فرمان - سیستم هوشمند ورود بدون کلید - دکمه استارت موتور - چراغ های نمایش حین ورود به خودرو (چراغ سقفی و دور مغزی سوئیچ) - رینگ 15 اینچی

به صورت سفارشی: کنترل های صفحه نمایش بر روی فرمان - سنسور پارک عقب و جلو - کروز کنترل - جایگاه عقب با قابلیت تاشو و قابلیت دسترسی به صندوق - آینه داخل با امکان تنظیم نور متناسب با شب و روز - سیستم تهویه اتوماتیک - دستگیره درب داخل اتاق همرنگ با رنگ رو ردی - چراغ سقفی با جعبه نگهدارنده لوازم - دارای جا لیوانی جلو با حلقه استیل - زیر بازویی عقب با جا لیوانی و درب استیل - صفحه کیلومتر اپتیترون - آینه های بغل برقی و همرنگ با بدنه و با قابلیت جمع شوندگی - مه شکن عقب - چراغ های روشنایی در روز (DRL) - چراغ های جلو از نوع LED - تنظیم اتوماتیک ارتفاع چراغ های جلو - سپرهای همرنگ با بدنه - جلو پنجره مشکی با نوار کرومی - دستگیره های همرنگ با بدنه - درب صندوق عقب با زه استیل - سانروف - رینگ اسپرت 16 اینچی

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "تویوتا کرولا بخریم یا مزدا 3؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تویوتا کرولا بخریم یا مزدا 3؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید