تولید رزین های پایه حلالی در کشور امکان پذیر شد

به گزارش کتاب یار مهربان، یک شرکت دانش بنیان توانسته با به کار گیری توان و دانش بومی به تولید چندین محصول از شاخه رزین ها دست پیدا کند.

تولید رزین های پایه حلالی در کشور امکان پذیر شد

به گزارش گروه علمی و دانشگاهی کتاب یار مهربان به نقل از مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، رزین ترکیبی طبیعی یا مصنوعی است که بسیار چسبناک و تحت شرایطی سخت می شود. معمولاً در الکل قابل حل است اما در آب حل نمی شود. این ترکیب به طرق گوناگون طبقه بندی می شود که بستگی به ترکیب شیمیایی و مورد مصرف آن است، و کاربردهای بسیاری در صنعت، هنر و تولید پلیمر دارد.

یک شرکت دانش بنیان در زمینه تولید رزین های آکریلیک گرما نرم، رزین های پلاستیکی و رزین های هیدروکسیل دار آکریلیک مشغول به فعالیت است.

ناصرقلی سمیرمی مدیرعامل شرکت دانش بنیان درباره یکی از تولیدات این شرکت با نام رزین های اکریلیک گرما نرم گفت: رزین های اکریلیک گرما نرم جرم ملکولی بالایی دارند و به صورت فیزیکی، به واسطه تبخیر حلال و بدون هیچ گونه واکنش شیمیایی تشکیل فیلم می دهند.

این فعال فناور افزود: این رزین ها نسبت به رزین های با کاربرد و قیمت مشابه، رنگ بهتر، مقاومت های نوری و محیطی بالاتری از خود نشان می دهند.

وی گفت: خواص کاربردی مهم این دسته از رزین ها که باعث استفاده از آن ها در تولید پوشش های مختلف هوا خشک می شود عبارتند از: رنگ آبگون، پایداری رنگ رزین، مقاومت شیمیایی و جوی مناسب، سرعت خشک شدن بالا، چسبندگی عالی به سطوح و مقاومت در محیط های خارجی.

مدیرعامل شرکت دانش بنیان افزود: به دنبال پیشرفت تولید محصولات پلیمری اکریلیکی، دسته جدیدی از رزین های اکریلیکی به بازار معرفی شدند که دارای خصوصیات جدیدی از جمله سخت شدن و تشکیل فیلم به وسیله گرما و خواص فیزیکی و شیمیایی بالا برای مصارف صنعتی چه در داخل و در شرایط خارجی بودند.

سمیرمی افزود: از جمله خواص بسیار مهم آن ها می توان به مقاومت های شیمیایی و نوری، درصد جامد بالاتر در زمان بعد از اعمال، سختی و خواص سطحی اشاره کرد، علاوه بر این با انتخاب مناسب منومرهای مصرفی در زنجیره اصلی و توجه به دانسیته شبکه ای شدن می توان به زمینه وسیعی از مصارف این دسته از رزین های اکریلیک دست یافت.

مدیرعامل شرکت دانش بنیان از کاربرد محصولات این شرکت در صنایع مختلف نام برد و گفت: تولیدات این مجموعه در پوشش های سطوح پلاستیکی، پوشش سطوح ساختمانی و بنا، پوشش سطوح چوبی، رنگ های دریایی، رنگ های صنعتی، لاک و رنگ های اتومبیل و رنگ لوازم خانگی کاربرد دارد.

این فعال فناور به میزان اشتغال زایی اجرا شده اشاره و بیان نمود: در این شرکت به صورت مستقیم برای 40 نفر شغل ایجاد شده است و به صورت غیرمستقیم نیز این عدد بسیار بیشتر خواهد بود.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری فارس

به "تولید رزین های پایه حلالی در کشور امکان پذیر شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تولید رزین های پایه حلالی در کشور امکان پذیر شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید