تشکیل کارگروه تأمین منابع اقتصادی طرح انتقال آب خزر در سمنان

به گزارش کتاب یار مهربان، استاندار سمنان به طرح انتقال آب خزر اشاره نمود و گفت: طرح مطالعه و اجرایی شدن طرح انتقال آب خزر در مجلس تصویب شده اما اجرای آن از منابع غیر دولتی است که بخش خصوصی باید به صورت جدی وارد کار گردد.

تشکیل کارگروه تأمین منابع اقتصادی طرح انتقال آب خزر در سمنان

به گزارش کتاب یار مهربان، علیرضا آشناگر در جلسه شورای گفت وگوی دولت و بخش خصوصی این استان به طرح انتقال آب خزر اشاره نمود و از تشکیل کارگروهی برای تعریف مدل های تأمین منابع مالی طرح انتقال آب خزر اطلاع داد و گفت: صنایع استان نیز به این طرح ورود و توان خود را بر اساس مدل ها ارزیابی نموده و نوع همکاری و ورود خود برای مشارکت و خرید آب مورد احتیاج را اعلام نمایند.

وی اضافه نمود: باید همه توان خود را برای اجرایی شدن این طرح به کار گیریم.

آشناگر اظهار کرد: در حوزه مالی که در حالت شرایط جنگی است باید آرایش جنگی به خود بگیریم. ما با یک جنگ مالی تمام عیار روبرو هستیم و این تقابل مالی غیرقابل انکار است.

رئیس شورای گفت وگوی دولت و بخش خصوصی استان با بیان اینکه دشمن در حوزه مالی آرایش جنگی گرفته توضیح داد: با وجود آرایش جنگی دشمن در حوزه های مالی، متأسفانه آرایش ما هنوز آرایش جنگی نیست و احتیاج است تا در تمامی شرایط حالت جنگی به خود بگیریم.

آشناگر با اذعان به اینکه هنوز بعضی مدیران و واحدهای فراوریی ما درک درستی را از شرایط مالی کشور پیدا نکردند، بر ضرورت اصلاح بعضی قوانین متناسب با شرایط جنگ مالی امروز تاکید نمود و ادامه داد: دولت و مراکز تصمیم گیر که خط و مشی های نظام را معین می نمایند، باید با اصلاح بعضی رویه ها به صورت جدی به بحث اصلاح قوانین و انطباق آنها با شرایط جنگ مالی ورود نمایند.

وی از شورای مصاحبهی بخش خصوصی و دولت استان به عنوان یک شورای فعال و کارآمد نام برد و گفت: شورای مصاحبهی بخش خصوصی و دولت استان تاکنون پیشنهادات اصلاحی را به مراکز ذی ربط ارائه داده که بعضی از این پیشنهادات منجر به اصلاح مقررات نیز شده است.

استاندار سمنان با اشاره به ارجاع بعضی از پیشنهادات اصلاحی شورای مصاحبهی استان به قانون از سوی وزارخانه ها و دستگاه های ذی ربط اضافه نمود: با ارجاع دادن پیشنهادات به قانون مسئله ای حل نخواهد شد، قوانین باید اصلاح و متناسب با شرایط جنگی فعلی تنظیم و تدوین شوند.

وی با اشاره به پیشنهادات مؤثر شورای مصاحبهی استان در مورد اصلاح بعضی قوانین گفت: کارگروه رفع موانع فراوری استان نیز از این ظرفیت قانونی برخوردار است که مقررات دست و پاگیر در آن آنالیز و برای اصلاح به مسؤولان ارشد ارائه گردد.

وی بر ضرورت تفویض اختیار بیشتر به استان ها تاکید و توضیح داد: وزیران ما باید بپذیرند که واگذاری اختیارات اگر انجام نشده و کارها به صورت متمرکز انجام گردد. با تراکم اقدامات توان مدیدیتی آنها کاهش پیدا می نماید.

استاندار با بیان اینکه دستگاه های نظارتی در شرایط خاص فعلی باید به شکلی عمل نمایند که کارها روان تر عمل گردد اضافه نمود: مچ گیری مسئله ای را حل نمی نماید و برای شرایط سخت و دور زدن تحریم ها، خلاقیت هایی احتیاج است که باید بستر آن ایجاد گردد.

آشناگر یادآوری کرد: در این شرایط که بعضی پیشنهادات از سوی استان ارسال شده، شماری از مدیران و وزرا ما را به قوانین موجود فعلی ارجاع می دهند که احتیاج است تا این رویه بازنگری و اصلاح گردد، این در حالی است که وقتی شرایط بر اقتصاد یک کشور سخت می گردد، دولت باید ورود جدی نموده و از منابع استفاده و فضای مالی کشور را کنترل کند.

وی با بیان اینکه واحدهای صنعتی ما در حال تجربه شرایط سختی هستند اظهار امیدواری کرد: فعالان صنعتی با همکاری و کوشش مدیران از این گردنه نیز با اقتدار عبور نمایند.

استاندار سمنان با بیان اینکه امکان افزایش تحریم ها وجود دارد اضافه نمود: در گذشته صنعت نفت مورد هدف تحریم های ظالمانه بود اما اخیراً این تحریم ها به بخش فلزات نیز رسیده و ممکن است بخش های دیگری نیز با تحریم روبرو شوند.

وی با بیان اینکه فرد قلدری در آمریکا به قدرت رسیده است که به هیچ یک از تعهدات و پیمان های بین المللی مقید نیست گفت: رئیس جمهور امریکا میخواهد تا با قلدری، اراده خود را به دیگر کشورها تحمیل کند.

آشناگر با بیان اینکه آمریکا می کوشد شرایط را برای ما سخت تر کند تا مردم از حمایت و همراهی دولت دست بکشند اعلام کرد: پشت سر این تحریم های ظالمانه و در کنار آن یک تبلیغ پر حجم در قالب یک عملیات روانی دقیق و گسترده و پرحجم نیز در کار است. همه ما باید در این شرایط با همکاری و همراهی با یکدیگر و با یک احساس مسئولیت همگانی، تصمیمات کاربردی تری اتخاذ و اجرایی کنیم.

این مقام ارشد اجرایی با بیان اینکه رونق فراوری موانعی دارد، اضافه نمود: باید این موانع به طور جدی واکاوی و تجزیه تحلیل شده و راهکارهای کاربردی برای روبرو با آن اتخاذ کنیم، ضمن اینکه با توجه به اینکه دشمنان نیز با سرعت زیاد نسبت به تغییرات و اعمال تحریم ها اقدام می نمایند، دولت و نظام نیز باید برای رفع موانع فراوری، تمرکز جدی داشته باشند تا در برابر مسائل واکنش سریع از خود نشان دهد.

آشناگر با اشاره به اثرگذاری جلسات شورای مصاحبه، با استقبال از نقد دولت و مدیران در این جلسات اضافه نمود: دستور کارها در جلسات شورای مصاحبهی دولت و بخش خصوصی، باید کیفی و مباحث کاربردی باشد، ضمن اینکه بیان سخنان توصیفی در جلسات کابردی اصلاً مناسب و به مصلحت نیست.

وی با بیان اینکه خروجی و ماحصل این جلسات باید رفع موانع فراوری و مسائل کارخانه های باشد گفت: خوشبختانه حضور نمایندگان در این جلسات نیز ظرفیت خوبی است که باید مورد استفاده قرار گیرد.

وی از کوشش برای رفع مسائل واحدهای صنعتی استان اطلاع داد و گفت: در مقطعی نشست هایی با واحدهای بالای 1000 نفر اشتغال در استان که با مسائل جدی تری روبرو بودند برگزار گردید که باید این نشست ها استمرار بیابد.

آشناگر با بیان اینکه باید مسائل و مسائلی که در سطح استان قابل حل است را رفع و مابقی را به کشور منتقل کنیم اضافه نمود: در همین ارتباط 40 مورد از مسائل واحدهای تملیکی بانک ها در استان انجام شد، ضمن اینکه آنالیز و حل مسائل 53 واحد دیگر نیز در دستور کار قرار گرفته که امیدواریم با رفع کردن مسائل آنها، این واحدها هرچه زودتر به چرخه فراوری و اقتصاد بازگردند.

وی ادامه داد: بانک ها باید رویه های دیگری برای وصول مطالبات خود در نظر بگیرند و در شرایط فعلی برای یاری به بخش فراوری بعضی اقدامات را عقب انداخته و یا اصلاح نمایند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "تشکیل کارگروه تأمین منابع اقتصادی طرح انتقال آب خزر در سمنان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تشکیل کارگروه تأمین منابع اقتصادی طرح انتقال آب خزر در سمنان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید