تاثیر مستقیم افزایش دی اکسیدکربن بر قدرت تفکر انسان

به گزارش کتاب یار مهربان، محققان دانشگاه کلورادو عنوان می نمایند افزایش غلظت دی اکسید کربن موجب افزایش میزان این گاز در فضاهای داخلی و بیرونی می گردد که در نتیجه آن، توانایی تصمیم گیری و تفکر استراتژیک به شکل چشمگیری کاهش می یابد.

تاثیر مستقیم افزایش دی اکسیدکربن بر قدرت تفکر انسان

به گفته محققان، تا سرانجام این قرن افراد به میزان 1400 بار در میلیون در معرض دی اکسید کربن فضای داخلی قرار می گیرند که بیش از سه برابر میزان دی اکسید کربن محیط بیرونی کنونی است.

کریس کارنایوسکاس سرپرست تیم تحقیق، در این باره می گوید: نحوه افزایش میزان گاز CO2 در فضاهای بسته داخلی جالب است. معمولاً سیستم تهویه هوا ساختمان میزان CO2 را تعدیل می نماید، اما بعضی مواقع به خاطر وجود جمعیت زیاد در یک محیط بسته و عدم وجود هوای تازه کافی، میزان CO2 رقیق نمی گردد.

به عبارت دیگر، زمانی که ما هوای مملو از میزان بالا دی اکسید کربن را نفس می کشیم، میزان CO2 خون مان افزایش می یابد، که در نتیجه، میزان اکسیژن برای رسیدن به مغزمان کاهش می یابد. مطالعات نشان می دهد این شرایط می تواند موجب افزایش خواب آلودگی و اضطراب شده و به عملکرد شناختی مغز آسیب برساند.

میزان CO2 جو از زمان انقلاب صنعتی در حال افزایش است و طبق گزارش محققان، در سال 2019 به میزان اوج خود یعنی 414 ppm رسید. طبق این سناریو، در صورت عدم کاهش گازهای گلخانه ای، میزان CO2 فضاهای بیرونی تا سال 2100 به 930 ppm افزایش خواهد یافت.

محققان طبق یک مدل جامع پیش بینی دریافتند اگر غلظت CO2 فضای بیرونی تا میزان 930 ppm افزایش یابد، میزان CO2 فضاهای بسته داخلی تا 1400 ppm افزایش خواهد یافت که بسیار مضر است.

مطالعات قبلی نشان داده اند که وجود این میزان CO2 به شدت به عملکرد شناختی مغز آسیب می رساند.

منبع: خبرگزاری مهر

به "تاثیر مستقیم افزایش دی اکسیدکربن بر قدرت تفکر انسان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تاثیر مستقیم افزایش دی اکسیدکربن بر قدرت تفکر انسان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید