به دنبال تشکیل تعاونی های دانش بنیان هستیم

به گزارش کتاب یار مهربان، خبرنگاران/البرز مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی گفت: در حوزه اداره کل کار، تعاون و رفاه اجتماعی رویکردهای کلی تمایل به تشکیل تعاونی های جدید با ماهیت دانش بنیان است.

به دنبال تشکیل تعاونی های دانش بنیان هستیم

حسین فلاح نژاد روز شنبه 15 شهریور در همایش تجلیل از تعاونگران برتر شهرستان ساوجبلاغ و نظرآباد گفت: هفته تعاون فرصتی است که خدمت تعاونگران باشیم و تقدیر شایسته ای از تلاش این افراد در حوزه های تولید، خدمات و کشاورزی در سطح استان داشته باشیم.

به گزارش کتاب یار مهربان، وی در ادامه اضافه نمود: اتفاقی که امسال تصمیم بر انجام آن گرفتیم این است که این مراسم تقدیر در دو مرحله، یعنی یک بار در سطح شهرستان کرج و یکبار هم در سطح ساوجبلاغ ، طالقان و نظر آباد برگزار شود. این همایش اتفاق مبارکی است که سعی داریم در سال های بعد هم این جشنواره را با حضور تعاون گران برتر استان برگزار کنیم.

فلاح نژاد در ادامه گفت: تعاونی یک مدل کارآمد و اثربخش است برای آنکه در پرتو آن توانیم کارهای مفید بخش انجام دهیم مانند فقر زدایی لازم است از طریق جمع آوری سرمایه های خرد مردم و افزایش آن از طریق مدیریت واحد است مدیریتی که توسط خود مردم باشد.

فلاح نژاد اضافه نمود: تعاون روشی است برای مردمی کردن اقتصاد همان چیزی که ما امروز به آن نیاز داریم، در واقع آن چه در حال حاضر به عنوان گذر از مسائل و بحران های اقتصادی مطرح می شود یکی از مهمترین راه حل های آن تبدیل اقتصاد به اقتصاد خرد است. زمانی که زمانی که اقتصاد مردمی باشد می توانیم ببینیم که به عدالت اجتماعی رسیدیم و زمانی که عدالت اجتماعی رعایت شود کرامت انسانی می رسیم و آن را حفظ می کنیم.

وی اضافه نمود: زمانی که کرامت انسان حفظ و به آن عمل شود به هدف غایی و نهایی خود که در اسلام هم به آن اشاره شده خواهیم رسید.

فلاح نژاد در ادامه اظهار کرد: در حوزه اداره کل کار، تعاون و رفاه اجتماعی رویکردهای کلی تمایل به تشکیل تعاونی های جدید با ماهیت دانش بنیان است این رویکردی است که در حال حاضر در کل جامعه ما وجود کاری که باید در سطح کشور انجام شود این است که ما باید به سمت توسعه کمی و کیفی تعاونی های دانش بنیان برویم که این کار با تشکیل مرکز رشد و نوآوری در استان مهیا شده است بنابراین است که مرکز رشد و نوآوری دیگری نیز در سال 99 در استان افتتاح شود تا به تسریع امور کمک کند.

فلاح نژاد در ادامه اظهار کرد: یکی از کمیته هایی که تاسیس شده تشکیل، کمیته تعاونی های مشکل دار است که در حوزه اداره کل فعالیت می کند با توجه به اتفاقاتی که در چند وقت اخیر در حوزه مسکن رخ داده است و افزایش قیمت بی سابقه مسکن که شاهد آن بودیم اختلافات اساسی صورت گرفته و شدت یافت. ما برای این که این اختلافات به حوزه قضایی نکشد این کمیته ها را تشکیل دادیم تا مرکز داوری در اتاق تعاون تشکیل شود.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "به دنبال تشکیل تعاونی های دانش بنیان هستیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "به دنبال تشکیل تعاونی های دانش بنیان هستیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید