آیفون 14 پرو مکس یا گلکسی اس 22 اولترا

به گزارش کتاب یار مهربان، انتها اپل گوشی های سری آیفون 14 را روانه بازار کرد که در این میان آیفون 14 پرو مکس نقش پرچمدار اصلی این سری را بازی می نماید. آیفون 14 پرو مکس نهایت فناوری و تکنولوژی اپل در زمینه گوشی های هوشمند محسوب می گردد که علاوه بر چیپست ارتقا یافته، در زمینه های دوربین، باتری و حتی بریدگی دوربین جلو نیز به روز رسانی های قابل توجهی را دریافت نموده است.

آیفون 14 پرو مکس یا گلکسی اس 22 اولترا

به گزارش کتاب یار مهربان به نقل از rahnamato، اما آیا آیفون 14 پرو مکس را با این به روز رسانی های تازه باید برترین گوشی هوشمند بازار تلقی کرد؟ برای پاسخ به این سوال برترین راه این است که این گوشی را با یکی از برترین پرچمدار های موجود در بازار یعنی گلکسی اس 22 اولترا سامسونگ مقایسه کرد که این دومی نیز ادعای زیادی در مورد برترین بودن دارد. پس بیایید مقایسه ای بین این دو مدعی داشته باشیم تا ببینیم آیفون 14 پرو مکس گوشی بهتری است یا گلکسی اس 22 اولترا.

طراحی

کدام یک از این دو گوشی برترین طراحی را دارد؟ این بیشتر به سلیقه بستگی دارد، اما از لحاظ نمادین قطعا آیفون 14 پرو مکس بین کاربران مجذوب کنندهیت بیشتری دارد. این گوشی جزیره دینامیک بسیار مجذوب کنندهی دارد، گوشی جمع و جورتری است و به لطف وجود قاب فولادی ضد زنگ به جای قاب آلومینیومی، کیفیت ساخت بهتری دارد.

علاوه بر این، به لطف گواهی IP68 که به شما امکان می دهد آن را تا عمق 6 متری زیر آب قرار دهید، بهتر در برابر آب مقاومت می نماید. اما گلکسی اس 22 اولترا به طور کامل این عرصه را به آیفون واگذار نمی نماید. این گوشی بیرون زدگی ماژول دوربین ندارد و به لطف نمایشگر خمیده خود در لبه ها، بسیار مجذوب کننده به نظر می رسد.

صفحه نمایش

این قسمت را باید یک مبارزه بسیار سخت بین نمایشگر های دو گوشی تلقی کرد، زیرا آن ها قادر به فراوری رنگی نزدیک به کمال، روشنایی بسیار بالا و سطح بسیار بالایی از جزئیات هستند. آیفون 14 پرو مکس قادر است به حداکثر روشنایی تا 2000 نیت برسد. این گوشی دارای صفحه نمایش Super Retina XDR OLED با قطر 6.7 اینچ، وضوح 1290 در 2796 پیکسل، نرخ تتازه 120 هرتز، گواهی HDR10 و Dolby Vision است. گلکسی اس 22 اولترا نیز دارای صفحه نمایش Dynamic AMOLED با قطر 6.8 اینچ، وضوح 1440 در 3088 پیکسل Quad HD +، نرخ تتازه 120 هرتز، گواهی HDR10+ و حتی پشتیبانی از S Pen برای نوشتن و طراحی است.

برای احراز هویت، آیفون به لطف Face ID به تشخیص چهره سه بعدی متکی است، در حالی که سامسونگ دارای حسگر اثر انگشت اولتراسونیک در صفحه نمایش است. حتماً متوجه شدید که با این مشخصات سخت است که یکی از این دو را برنده مسابقه معرفی کنیم.

ویژگی ها و نرم افزار

تنظیمات سخت افزاری سامسونگ گلکسی اس 22 اولترا روی کاغذ بهتر به نظر می رسد، اما گفته می گردد آیفون 14 پرو مکس در واقع به لطف سیستم عامل iOS عملکرد بالاتری دارد. سامسونگ از یک پلتفرم موبایل Exynos 2200 سامسونگ یا یک پلتفرم موبایل Snapdragon 8 Gen 1 کوالکام پشتیبانی می نماید که با حداکثر 12 گیگابایت رم و حداکثر 1 ترابایت حافظه داخلی جفت شده است.

آیفون 14 پرو مکس دارای چیپست تازه اپل A16 Bionic است که با حداکثر فرکانس 3.46 گیگاهرتز، 6 گیگابایت رم و حداکثر 1 ترابایت حافظه داخلی کار می نماید. تمام چیپست هایی که نام بردیم با فرآیند فراوری 4 نانومتری ساخته شده اند و با قوی ترین CPU ها و GPU های موجود عرضه می شوند. بعلاوه توجه داشته باشید که سامسونگ اندروید را اجرا می نماید که به وسیله One UI سفارشی شده است.

دوربین

در این زمینه گلکسی اس 22 اولترا یک تلفن همه کاره تر است، زیرا دارای حسگر های ثانویه جالب تری، مانند لنز 10 مگاپیکسلی پریسکوپی با زوم اپتیکال 10 برابری می باشد. حتی با دوربین جلوی شگفت انگیز 40 مگاپیکسلی که قادر به ضبط ویدیو های 4K با سرعت 60 فریم در ثانیه است، حرف های زیادی برای گفتن دارد.

در طرف مقابل ما هنوز هیچ شانسی برای امتحان دوربین آیفون 14 پرو مکس نداشتیم، اما از دوربین اصلی 48 مگاپیکسلی تازه آن انتظار نتایج شگفت انگیزی داریم. سنسور های ثانویه مشابه سری قبلی آیفون هستند و دارای لنز تله فوتو 12 مگاپیکسلی و دوربین اولتراواید 12 مگاپیکسلی هستند؛ بنابراین سامسونگ در زمینه سنسور های ثانویه از رقیب خود جلوتر است، ولی در مورد دوربین اصلی هنوز نمی توان نتیجه قطعی داد.

باتری

سامسونگ گلکسی اس 22 اولترا به باتری بزرگتری مجهز است (ظرفیت 5000 میلی آمپر ساعت)، با این حال، آیفون 14 پرو مکس به لطف بهینه سازی نرم افزاری شگفت انگیز، با یک بار شارژ در چندین حالت می تواند دوام بیشتری داشته باشد. از سوی دیگر، سامسونگ گلکسی اس 22 اولترا به لطف شارژ سریع 45 واتی قادر است سریعتر شارژ گردد. هر دو گوشی دارای شارژ بی سیم هستند، اما آیفون تنها گوشی دارای فناوری MagSafe است.

قیمت

اگر می خواهید یک دستگاه آیفون 14 پرو مکس بگیرید، در واقع به 1480 یورو یا 1450 دلار پول احتیاج دارید، در حالی که به لطف قیمت های واقعی، به راحتی می توانید Samsung Galaxy S22 Ultra را با قیمتی در حدود 1000 دلار یا 1000 یورو پیدا کنید.

با این توصیفات اگر شما باشید کدام یک از این دو گوشی پرچمدار را خواهید خرید و دلیل این انتخاب شما چیست؟

منبع: فرارو

به "آیفون 14 پرو مکس یا گلکسی اس 22 اولترا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آیفون 14 پرو مکس یا گلکسی اس 22 اولترا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید