برای استریمر شدن به چه چیزهایی احتیاج داریم؟ راهنمای خرید تجهیزات ضروری استریم کردن

به گزارش کتاب یار مهربان، لایو استریم یا پخش زنده یکی از محبوب ترین فرم های محتوای آنلاین امروزی است و در سال های اخیر به طور پیوسته در حال رشد بوده است. این شکل از محتوا از زمان آغازش در دهه 1990 میلادی تا به امروز راه درازی پیموده است و از استریم هایی خاص که افراد کمی آن را دیدن می کردند، به صنعت چند میلیارد دلاری تغییر پیدا نموده است.

برای استریمر شدن به چه چیزهایی احتیاج داریم؟ راهنمای خرید تجهیزات ضروری استریم کردن

طبیعی است که با توجه به رشد این حوزه، بسیاری تمایل داشته باشند که به این سمت و سو حرکت نموده و از آن کسب عایدی نمایند. اگر می خواهید از صفر آغاز کنید، جهش به دنیای استریم ممکن است کمی دلهره آور باشد. قطعا می دانید که تجهیزات خاصی برای آغاز استریم مانند میکروفون یا وبکم وجود دارد، اما تجهیزات بیشتری مورد احتیاج است که برای استریم کردن ضروری هستند و بعضی نیز کار شما را راحت تر می نمایند . حال طی این مقاله برای یاری به شما در ایجاد یک لایو استریم که از ظاهر و صدایی عالی برخوردار باشد، راهنمای خرید تجهیزات ضروری را همراه با چند پیشنهاد دیگر که ارزش اضافه شدن به تجهیزات شما را دارند، گردآوری نموده ایم. به طور کلی در اینجا تمام تجهیزاتی که برای آغاز استریم احتیاج دارید، وجود دارد.

سیستم گیمینگ

قبل از آغاز باید گفت که شما اول از همه به یک رایانه شخصی مخصوص بازی قدرتمند با پردازنده و کارت گرافیک بالا احتیاج دارید. در غیر این صورت، بهتر است که سیستم خود را در اسرع وقت ارتقا دهید، زیرا هنگام اجرای همزمان بازی و استریم، رایانه ی شما به توان پردازشی بالایی احتیاج خواهد داشت. از طرفی وجود یک اتصال اینترنتی باکیفیت لازم است . در واقع بدون سرعت آپلود بالا، استریم شما قطعا از کیفیت پایین ویدیو رنج خواهد برد و بینندگان شما بدون شک از آن راضی نخواهند بود. لازم به ذکر است که بیشتر استریمرها با رزولوشن 1080p بازی می نمایند و بهتر است که شما نیز این وضوح را انتخاب کنید.

بازی با رزولوشن 1080p برای رایانه شما هزینه بسیار کمتری دارد زیرا باید همزمان ویدیوی آن را به صورت زنده نیز پخش کند. بعلاوه در این حالت نرخ فریم بسیار بالاتری را در بازی نسبت به کیفیت 1440p یا 4K دریافت خواهید کرد. البته توجه داشته باشید که وضوح بازی روی صفحه نمایش شما می تواند با وضوحی که لایو استیم شما روی آن تنظیم شده است، متفاوت باشد. استریم کردن با کیفیت فول اچ دی یا بالاتر هم برای رایانه های شخصی و هم برای اتصال اینترنت شما می تواند بیش از حد باشد، بنابراین حتی استریمرهای حرفه ای نیز کیفیت استریم خود را 720p یا 900p انتخاب می نمایند.

کارت گرافیک

برای انجام موارد فوق، به قطعات اصلی مناسبی احتیاج دارید. انکود کردن و پخش گیم پلی خود در توییچ، یوتیوب یا هر سایت دیگری برای هر پردازنده و کارت گرافیکی کاری سنگین خواهد بود. کارت گرافیک به بالا بردن گرافیک بازی های شما و انکود کردن و پخش استریم شما یاری می نماید، بنابراین به اندازه قابل توجهی از قدرت احتیاج دارد. برای آغاز کارت گرافیک Nvidia توصیه می گردد. AMD در رقابت با رقیب همیشگی خود دستاوردهای خوبی داشته است، اما پردازنده های گرافیکی انویدیا به خصوص برای کارهایی سنگین مانند بازی با نرخ تازه سازی بالا همچنان عملکرد بهتری دارند. بعلاوه، کارت گرافیک به شدت با رزولوشن انتخابی شما ارتباط دارد. در واقع هر چه رزولوشن را بالاتر ببرید، به قدرت بیشتری احتیاج خواهید داشت.

به طور کلی بهتر است که برای استریم کردن از کارت گرافیکی ضعیف تر از GeForce GTX 1660 Ti آغاز نکنید. کارت گرافیک های ضعیف تر از مورد ذکر شده حتی توانایی اجرای بازی ها با نرخ فریم بالا در رزولوشن 1080p را ندارند و برای استریم نیز اصلا پیشنهاد نمی شوند. از طرفی کارت های سری GeForce RTX انویدیا برترین گزینه هستند زیرا شامل انکودرهای سخت افزاری تخصصی برای بهبود لایو استریم و بهینه سازی برای نرم افزار محبوب استریم یعنی OBS می شوند.

پردازنده

پردازنده بخش مهمی از سیستم شما خواهد بود. پردازنده های چند هسته ای این روزها عادی هستند و حتی تراشه های مدرنی که برای استفاده روزمره در نظر گرفته شده اند، تحت فشار استریم بعضا کم می آورند و کیفیت بازی و استریم شما را پایین می آورند. با اینکه می توانید از کارت گرافیک خود برای یاری به حجم کار انکودینگ استفاده کنید، اما پردازنده شما همچنان باید منابعش را بین بازی، لایو استریم و اجرای همه برنامه های مرتبط با آن تقسیم کند. استفاده از پردازنده هایی مانند Ryzen 7 و Core i7 اینتل، می توانند کار شما را به خوبی انجام دهند. اگرچه بسته به سطح کار شما، سطح قدرت این پردازنده ها ممکن است کاملا کافی نباشد. به عنوان مثال استفاده از پردازنده ای نسبتا قدیمی مانند Core i7-9700K برای بازی و استریم می تواند بعضا شما در شرایطی مانند استفاده از چندین مانیتور اذیت کند .

با این حال اگر قصد دارید که استریمی حرفه ای داشته باشید، خرید پردازنده های Core i9 یا Ryzen 9 توصیه می گردد. این پردازنده ها از افت نرخ فریم تا حد زیادی جلوگیری می نمایند و می توانید از کیفیت استریم بهتری استفاده کنید. از طرفی می توانید به پردازنده های پیشرفته تر AMD و اینتل نظیر پردازنده های Ryzen Threadripper ای ام دی و پردازنده های Core X-Series اینتل رجوع کنید که بسیار سریع هستند. با این حال این پردازنده ها گران هستند. استفاده از 16 گیگابایت رم نیز در کنار تجهیزات ذکر شده برای تجربه ای روان و استریمی باکیفیت پیشنهاد می گردد. لازم به ذکر است که لپ تاپ ها نیز می توانند برای استریم استفاده شوند، اما استفاده از آن ها به طور کلی دور از ایده آل است زیرا استریم کردن به این دستگاه های جمع وجور فشار زیادی می آورد و حتی همه آن ها دارای پورت های اترنت برای اتصال سیمی مطمئن تر نیستند.

در رابطه با تجهیزات دیگر می توان به به طور کلی به هفت دسته زیر اشاره نمود:

  • میکروفون (Microphone)
  • وبکم (Webcam)
  • کارت کپچر (Capture card)
  • استریم دک (Stream deck)
  • صفحه نمایش ثانویه
  • تجهیزات نورپردازی
  • پرده سبز (Green screen)

میکروفون

یکی از مجذوب کنندهیت های اصلی هر لایو استریمی، شخصیتی است که آن را به نوعی میزبانی می نماید. برای ارتباط بهتر با مخاطبان خود، به دو عامل ضروری احتیاج دارید که صدا و چهره آراسته محسوب می گردد. برای داشتن صدای بهتر باید یک میکروفون مناسب برای خود بگیرید تا بینندگان شما بتوانند صدای شما را به وضوح بشنوند. البته این بدان معنا نیست که احتیاج به میکروفون های حرفه ای و مخصوص خوانندگی احتیاج دارید.

خوشبختانه در حال حاضر تعداد زیادی میکروفون عالی و ارزان در دسترس هستند، بنابراین گرفتن یک میکروفون عالی برای پخش لایو استریم کار سختی نیست. اگر فضای میز شما برای قرار دادن میکروفون کم است یا در پی موقعیت بهتری برای میکروفون خود در حین استریم هستید، افزودن یک پایه میکروفون می تواند کار شما را بهبود ببخشد زیرا دامنه حرکتی زیادی برای میکروفون خود خواهید داشت. در رابطه با میکروفون هایی که می توانید برای آغاز تهیه کنید، می توان به گزینه هایی مانند Blue Yeti USB ،Razer Seiren Mini ،RØDE NT-USB و پایه میکروفون B PLUSE اشاره نمود.

وبکم

این استریمر است که تصمیم می گیرد که می خواهد تصویر خود را حین پخش بازی نمایش دهد یا خیر. در هر صورت اگر این کاری است که شما می خواهید انجام دهید، به یک وبکم یا دوربین احتیاج دارید. البته برای آغاز کار استفاده از وبکم ارزان تر است. مانند میکروفون ها، وبکم های بسیار خوبی در حال حاضر با قیمت های نسبتا مناسب در دسترس هستند.

شما به راحتی می توانید وبکم هایی باکیفیت 1080p را با قیمتی در حدود 100 تا 200 دلار پیدا کنید. البته اگر در پی استریم با کیفیت 4K هستید، باید هزینه بیشتری بپردازید که برای آغاز به هیچ وجه پیشنهاد نمی گردد . از طرفی اگر از دوربین DSLR استفاده می کنید، به یک انکودر ویدیو برای ضبط ویدیو برای استریم خود احتیاج دارید. در رابطه با وبکم هایی که می توانید برای آغاز تهیه کنید، می توان به گزینه هایی مانند Logitech C922 ،Razer Kiyo و PowerConf C300 اشاره نمود.

کارت کپچر

اگر در پی استریم بازی های خود از کنسول ها هستید، به یک کارت کپچر احتیاج خواهید داشت. این وسیله همانطور که از نامش پیداست، از یک منبع خارجی فیلم گرفته و سپس آن را به کامپیوتر شما منتقل می نماید. این یک قطعه کاملا ضروری برای استریم بازی در کنسول است و اولین چیزی است که باید بخرید. بعضی از کارت های کپچر دارای نرم افزار مخصوص به خود برای ضبط و پخش هستند که می تواند کار شما را راحت تر کند.

در غیر این صورت اگر از نرم افزار مخصوص به خود بهره نبرد، باید از نرم افزارهایی مانند XSplit یا Open Broadcaster Software استفاده کنید. بعلاوه اگر قصد دارید که از دو سیستم برای استریم استفاده کنید (یکی برای بازی و دیگری برای استریم کردن)، به کارت کپچر احتیاج خواهید داشت. در رابطه با کارت کپچرهایی که می توانید برای آغاز تهیه کنید، می توان به گزینه هایی مانند Elgato HD60 S ،Razer Ripsaw HD و Elgato HD60 Pro اشاره نمود.

استریم دک

المان های متحرک زیادی در یک لایو استریم وجود دارد. با تعداد بسیار زیادی از رابط های مختلف که در هر لحظه روی رایانه شخصی شما باز می گردد، کنترل آن ها می تواند کمی سخت باشد. استریم دک یکی از آن تجهیزات مفید است که برای یاری به اجرای راحت تر و مدیریت آسان تر استریم شما طراحی شده است.

این دستگاه مانند یک سوئیچر کار می نماید که می توانید آن را سفارشی کنید. به عنوان مثال اگر از چند دوربین استفاده می کنید می توانید بین آن ها سوییچ کنید، صدای خود را ببندید یا جلوه های ویژه ای را با فشار تنها یک دکمه نمایش دهید. با استفاده از استریم دک دیگر نگران مرتب سازی پنجره های باز سیستم خود نخواهید بود. از استریم دک هایی که می توانید برای آغاز بخرید می توان به Elgato 10GAA9901 و یا مدل حرفه ای تر Elgato Stream Deck XL اشاره نمود.

صفحه نمایش ثانویه

با اضافه شدن یک مانیتور ثانویه به فهرست تجهیزات شما، می توانید آن را به صفحه چت مخاطبان خود اختصاص دهید و با آن ها تعامل بهتری داشته باشید. از طرفی بعلاوه با یاری آن می توانید تا پیش نمایشی را از استریم خود مشاهده کنید. بنابراین می توانید مطمئن شوید که آنچه می بینید، در واقع همان چیزی است که بینندگان شما دیدن می نمایند. کوشش برای مشاهده چت بینندگان و مواردی از قبیل این، در کنار اثری که در حال تجربه آن هستید، آن هم روی یک صفحه نمایش می تواند اندازهی کار شما را سخت کند. خرید صفحه نمایش ثانویه چیزی است که کاملا بسته به استفاده شما دارد و اگر تنها برای خواندن چت بینندگان از آن استفاده می کنید، می توانید به گزینه های بسیاری ارزان نیز اکتفا کنید.

تجهیزات نورپردازی

نورپردازی مناسب به استریم شما یاری می نماید تا حرفه ای تر به نظر برسد. هرچند می توانید فقط از چراغ هایی استفاده کنید که از قبل در اتاق شما قرار داشته باشند، با این حال بسیار بعید است که آن ها به شما بازدهی خوبی بدهند. لامپ سقفی اتاق شما نور را به گونه ای پخش نمی نماید که تصویر شما در استریم واضح به نظر برسد. اگر فقط نور ساده گرم یا سرد می خواهید، استفاده از یک رینگ لایت قابل تنظیم، گزینه های متعددی را در خصوص روشنایی ارائه می دهد که خرید آن ضروری به نظر می رسد. البته استفاده از نوارهای نوری ال ای دی یا لامپ های هوشمند نیز می توانند فضای اتاق شما را برای بیننده مجذوب کننده تر کند. تجهیزاتی که امروزه آن ها در استریم های زیادی مشاهده می کنیم.

پرده سبز

اگر تمایلی به استفاده از اتاق خود به عنوان پس زمینه استریم خود ندارید، استفاده از یک پرده سبز، سرمایه گذاری ارزشمندی خواهد بود و احتیاج به خرید وسایل دکور و غیره ندارید. تنها کاری که باید انجام دهید این است که یکی از این صفحه های سبز (یا آبی) را در پشت خود قرار دهید و آن را در نرم افزارهای استریم مانند OBS با تصویری دلخواه جایگزین کنید. بسته به کار شما، طیف وسیعی از گزینه ها در این بخش وجود دارد که می توانید بسته به احتیاج خود از آن استفاده کنید.

منبع: Kotaku

منبع: دیجیکالا مگ

به "برای استریمر شدن به چه چیزهایی احتیاج داریم؟ راهنمای خرید تجهیزات ضروری استریم کردن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برای استریمر شدن به چه چیزهایی احتیاج داریم؟ راهنمای خرید تجهیزات ضروری استریم کردن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید