این 5 استان کمبود معلم دارند

به گزارش کتاب یار مهربان، معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش گفت: در بعضی استان ها مانند سیستان و بلوچستان، اصفهان، خراسان رضوی، تهران و خوزستان کمبود نیروی انسانی وجود دارد که باید سناریوی متفاوتی برای آنها در نظر گرفت.

این 5 استان کمبود معلم دارند

به گزارش کتاب یار مهربان، قاسم احمدی لاشکی روز دوشنبه در نشست خبری اعلام برنامه های سی و هفتمین اجلاس مدیران و روسای آموزش و پرورش اضافه نمود: 10 موضوع مهم آموزش و پرورش مورد تحلیل و آنالیز نهاده شد، این موضوعات سالیان سال است که روی زمین مانده، اما سال جاری تمامی روسا و مدیران در مورد آن ها ارائه مطلب داشتند و بیش از 7 هزار برگ اطلاعات جامع پیرامون اجرایی شدن سند تحول بنیادین، ارتقا جایگاه و شان معلم، آغاز سال تحصیلی نو، ساماندهی نیروی انسانی، تببین مدیریت آسیب های اجتماعی، تبیین پوشش تحصیلی و فرصت یادگیری، تبیین برنامه پرورشی و فرهنگی مدارس، نقش ها و ماموریت های نو مدارس، تببین نظارت بر مدارس غیردولتی، اطلاعات لازم و کافی دریافت شد.

وی با اشاره به اینکه براساس نظرسنجی هایی که از روسا و مدیران انجام شد، ابراز رضایت فراوانی از نحوه برگزاری اجلاس سی وهفتم وجود دارد، گفت: مهمترین موضوع این اجلاس اجرایی سازی سند تحول بنیادین بود که مباحث مطرح شده درباره آن بالاترین درصد سطح رضایت را داشت و 95 درصد از افراد شرکت شرکت نماینده در این اجلاس از آن راضی بودند.

معاون وزیر آموزش و پرورش اضافه نمود: پنج هزار مدرسه در جهت اجرایی سند تحول بنیادین به عنوان نمونه انتخاب شدند و قرار است برنامه ای جامع ای برای بقیه مدارس در سال آینده تدوین گردد.

احمدی لاشکی اضافه نمود: بعلاوه حدود 93.5 درصد از مدیران و روسای آموزش و پرورش نسبت به بحث ارتقا جایگاه رتبه بندی معلمان رضایت داشتند. رتبه سوم رضایت نیز به دبیرخانه آغاز سال تحصیلی نو داده شد.

وی ادامه داد: موضوعات تقویت مدارس دولتی، تبیین نیروی انسانی، مدیریت آسیب های اجتماعی، فرصت های یادگیری عادلانه، تببین برنامه پرورشی و فرهنگی مدارس، تبیین نقش های نو مدارس و نظارت بر مدارس غیردولتی در رتبه های بعدی اعلام رضایت شرکت نمایندگان در اجلاس سی وهفتم نهاده شدند.

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه اصل صرفه جویی و بهینه سازی منابع در این دوره از اجلاس روسا و مدیران آموزش و پرورش رعایت شد، یادآور شد: بر این اساس بیش از 70 درصد صرفه جویی موثر داشتیم. بعلاوه سال جاری سعی کردیم بتوانیم از نظر مشارکت نظر مدیران و روسا جلب گردد، همه بتوانند اظهارنظر نمایند و فقط مخاطب نباشند.

احمدی لاشکی ادامه داد: در حال تدوین کتاب اجلاس سی وهفتم هستیم که در این کتاب مسائل اخلاقی مطرح شده در اجلاس، موضوعات 10 گانه اجلاس، اظهارات معاونان وزارتخانه و وزیر آموزش و پرورش برای هر موضوع در این کتاب آورده می گردد تا ریل گذاری های آموزش و پرورش در استان ها صورت گیرد.

وی با اشاره به اینکه رییس مجلس دانش آموزی نیز در این دوره از اجلاس اقدام به سخنرانی و اظهار نظر کرد، گفت: بعلاوه از رییس مجمع خیرین مدرسه ساز دعوت شد تا در این اجلاس اقدام به سخنرانی نمایند.

احمدی لاشکی ادامه داد: در مجموع این اجلاس که به نام مدیران و روسای آموزش و پرورش است، مخاطبان آن را موثر دیدند، ریل گذاری ها انجام شد، ضعف ها و قوت ها آنالیز شد و تا قبل از آغاز سال تحصیلی تمامی ضعف ها لحاظ خواهد شد.

وی اضافه نمود: در بعضی استان ها ممکن است آمار جمعیتی نیروی انسانی به میزان لازم باشد و ما خیلی مشکل نداشته باشیم. در بعضی استان ها حتی شاید مازاد نیرو داشته باشیم. باید این تراز را هماهنگ کنیم و برای هر استان متناسب با احتیاج، جدب نیرو داشته باشیم.

سی و هفتمین اجلاس مدیران و روسای آموزش و پرورش به مدت سه روز در روزهای 25 و 26 و 27 مرداد در اردوگاه شهید باهنر درحالی برگزار گردید که امکان حضور کتاب یار مهربان و پاسخ دهی به دغدغه های آنان در حوزه تعلیم و تربیت صورت نگرفت. سال گذشته سی وششمین اجلاس مدیران و روسای آموزش وپرورش با سخنرانی رییس جمهور، حضور اعضای هیات دولت و جایگاه مناسب برای کتاب یار مهربان افتتاح شد و در روزهای بعد هم سخنرانانی مانند رئیس مجلس شورای اسلامی در این همایش حضور داشتند و شاهد سخنرانی و اعلام نظرات بسیاری از مسئولان کشور در حوزه آموزش و پرورش و آغاز سال تحصیلی بودیم.

منبع: همشهری آنلاین

به "این 5 استان کمبود معلم دارند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "این 5 استان کمبود معلم دارند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید