ایده ها و بایدهای دکوراسیون اتاق خواب دخترانه بزرگسال

به گزارش کتاب یار مهربان، دختران امروزی ترجیح می دهند اتاق خود را به تنهایی تزئین نمایند. هر اتاق منعکس نماینده سلیقه، شخصیت، ترجیحات فردی و روحیات فرد است. دکوراسیون اتاق خواب دخترانه بزرگسال می تواند کار دشواری باشد چون باید موارد زیادی را در نظر بگیرید.

ایده ها و بایدهای دکوراسیون اتاق خواب دخترانه بزرگسال

سبک ها و نکات طراحی مختلفی وجود دارد که به تجهیز اتاق و ایجاد فضایی دنج در آن یاری می نماید. تقسیم فضا، مبلمان، کمد لباس ها، میز کار، میز آرایش، نورپردازی، رنگ کتاب یار مهربانها، تجهیزات جانبی و استفاده از سبک های مختلف دکوراسیون از کلاسیک و قدیمی گرفته تا مدرن، همه مواردی هستند که باید آن ها را در نظر بگیرید.

رنگ های شیک در دکوراسیون اتاق خواب دخترانه بزرگسال

بسته به سلیقه، شخصیت و سن و سال می توانید از رنگ های مختلفی برای دکوراسیون اتاق خواب دخترانه بزرگسال بهره ببرید. همان طور که اشاره کردیم، اتاق هر دختری منعکس نماینده شخصیت و ترجیحات فردی اوست. بعضی از رنگ ها برای دخترها در یک سنی خیلی مجذوب نماینده و دوست داشتنی هستند اما باید بدانید که بعد از مدتی سلیقه آن ها عوض خواهد شد. بنابراین اگر نمی خواهید هر چند وقت یکبار اتاق را رنگ کنید، از رنگ های ملایم و روشن بهره ببرید. برترین رنگ ها برای دکوراسیون اتاق خواب دخترانه بزرگسال رنگ های زیر هستند.

  • یاسی
  • بنفش
  • لیمویی
  • صورتی روشن
  • خاکستری
  • سبز روشن
  • آبی روشن
  • هلویی
  • بژ

متخصصان حوزه طراحی و دکوراسیون، ترکیب رنگ ها را توصیه می نمایند. بنابراین حتی می توانید کتاب یار مهربانها را به رنگ های مختلف درآورید.

طراحی اتاق را می توانید به سبک دکوراسیون مینیمال اجرا کنید. پس از آن باید با اضافه کردن تعدادی لوازم جانبی، به آن رنگ و روح دهید. این لوازم جانبی می تواند شامل فرش، آینه و میز توالت، قاب عکس و بعضی اکسسوری های دیگر باشد.

دکوراسیون اتاق خواب دخترانه بزرگسال

برای داشتن یک فضای رمانتیک برای دختران حساس در دکوراسیون اتاق خواب دخترانه بزرگسال می توانید از سایه های سفید، یاسی، لیمویی یا صورتی در فضای داخلی بهره ببرید تا هاله ای ظریف از رنگ ها را داشته باشید.

در ادامه به آنالیز نکاتی می پردازیم که برای دکوراسیون اتاق خواب دخترانه بزرگسال باید به آن ها توجه کنید.

تخت خواب در دکوراسیون اتاق خواب دخترانه بزرگسال

  • منطقه اصلی در دکوراسیون اتاق خواب دخترانه بزرگسال، تخت خواب است. ابعاد تخت به مساحت اتاق بستگی دارد.
  • در اتاق های بزرگ می توانید از یک تخت با سایبان باروک زیبا بهره ببرید. خوبی این سایبان ها این است که به راحتی می توانید آن ها را بردارید.
  • سایبان حس خصوصی بودن فضای خواب را برای دخترتان ایجاد می نماید. اما شاید برای زنان کوچک زیاد هم مناسب نباشد.
  • تخت بهتر است دارای کشوهایی برای نگه داشتن وسایل ضروری و دم دستی باشد. به این ترتیب از فضاهای موجود استفاده بیشتری نموده و می توانید جایی هم برای نگهداری وسایل داشته باشید.
  • اینکه تخت را در کجای اتاق قرار می دهید به سلیقه دختر شما و معماری اتاق بستگی دارد.
  • در هر صورت تختی با ابعادی انتخاب کنید که مجبور نباشید چند سال آینده آن را عوض کنید.

استفاده از تابلوهای رنگی و مدرن

استفاده از تابلوی خواننده های معروف و بازیگران مطرح یکی از کارهای مورد علاقه دختر خانم ها است. البته می توانید از تابلوهای دست ساز دخترتان نیز بهره ببرید.

در هر صورت کاری کنید که فضا برای او مجذوب نماینده تر به نظر برسد و از طرفی احساس کند که می تواند در این اتاق از دوستان خود پذیرایی کند چون به مقدار کافی به دکوراسیون آن اهمیت داده شده است.

کمد در دکوراسیون اتاق خواب دخترانه بزرگسال

  • کمد لباس ها بخش مهم دیگری در دکوراسیون اتاق خواب دخترانه بزرگسال هستند.
  • یک کمد جادار با قفسه های زیاد و یک آینه می تواند برترین انتخاب باشد.
  • این کمد باید در بخشی از اتاق قرار بگیرد که دختر شما می تواند به راحتی لباس خود را عوض کند.
  • هر دختری احتیاج به یک کمد لباس دارد تا لباس های متعدد خود را در آن مرتب کند. یک کمد جادار با چند طبقه کشو می تواند انتخاب خوبی باشد.
  • اگر فضای کافی ندارید از یک آینه تمام قدی روی درب کمد لباس ها بهره ببرید تا مجبور به باز کردن فضایی برای یک آینه در دکوراسیون اتاق خواب دخترانه بزرگسال نباشید.
  • ابعاد و مقدار کمد لباس ها به مقدار اتاق و همین طور تعداد لباس های دخترتان برمی گردد.

میز کار و میز مطالعه دکوراسیون اتاق خواب دخترانه بزرگسال

دختران امروزی زیاد مطالعه می نمایند و کارهای زیادی با لپ تاپ و کامپیوتر خود انجام می دهند. آن ها به وسیله شبکه های اجتماعی با دوستان خود ارتباط می گیرند و برای اینکه راحت باشند به یک میز و جایگاه به عنوان میز کار یا میز مطالعه احتیاج دارند.

شرکت ها طیف گسترده ای از برترین مبلمان را ارائه می نمایند که برای ایجاد یک فضای داخلی زیبا، ایده آل هستند.

این مبلمان در رنگ های مختلفی طراحی و فراوری می گردد و به راحتی می توانید آن ها را با دکوراسیون اتاق دخترتان هماهنگ کنید.

تاثیر پرده در دکوراسیون اتاق دختران

همان طور که برای اتاق و مبلمان آن رنگ های هماهنگ انتخاب می کنید، باید پرده ای مناسب هم برای پنجره اتاق بخرید.

پرده تاثیر زیادی در عبور نور و روشنایی اتاق دارد. بنابراین در صورت امکان کوشش کنید پرده ای را انتخاب کنید که به راحتی نور را از خود عبور می دهد.

پرده حریر می تواند به راحتی نور روز را عبور دهد و بنابراین احتیاجی به استفاده از تجهیزات روشنایی نیست. اما اگر می خواهید یک فضای خصوصی در اتاق ایجاد گردد، کافی است در کنار پرده حریر از یک پرده با ضخامت بیشتر بهره ببرید تا در بعضی موارد بتواند آن ها را کشیده و فضایی خصوصی ایجاد کند.

کتابخانه و جایی برای نگهداری اکسسوری

شاید از نظر بسیاری از افراد کتابخانه جایی باشد که فقط باید در آن کتاب گذاشت. اما خب دختران کوچک ما به اقتضای سنشان اکسسوری های زیادی دارند که می توانند آن ها را در یکی دو تا از قفسه های کتابخانه قرار دهند.

پس زیاد سخت نگیرید و اجازه دهید آن ها وسایل دوست داشتنی شان را داشته باشند. کتابخانه یکی از بخش های ضروری برای دکوراسیون اتاق خواب دخترانه بزرگسال است. چون آن ها هر چقدر بزرگ تر می شوند به کتاب های بیشتری احتیاج پیدا می نمایند.

بنابراین داشتن یک فضای اختصاصی برای نگهداری و مرتب کردن کتاب ها به آن ها یاری می نماید اتاق مرتب تری داشته باشند. از این قفسه کتاب ها می توانید بالای میز مطالعه بهره ببرید.

جایی برای استراحت در اتاق خواب دخترانه

همواره جایی برای استراحت در اتاق خواب فرزندتان در نظر بگیرید. جایی برای استراحت به معنای تخت خواب نیست.

در واقع جایی است دنج که فرزندتان می تواند در آن به انجام کارهای مورد علاقه اش بپردازد و کمی استراحت کند. خیلی از خانواده ها برای صرفه جویی در فضا یا به علت نداشتن فضای کافی از اجرای یک جای دنج برای استراحت خودداری می نمایند؛ در صورتی که این فضای دوست داشتنی تاثیر زیادی روی روحیه دختر شما خواهد داشت.

می توانید فضا را با یک جایگاه قدیمی یا یک چهارپایه کوچک کنار تخت تزئین کنید. یا می توانید از چند بالش نرم، زیبا و رنگی برای ایجاد این فضا بهره ببرید.

مبلمان اتاق خواب دخترانه بزرگسال

چیدمان مبلمان در واقع به شکل اتاق دختر شما بستگی دارد. چون تخت بزرگ ترین وسیله داخل اتاق است، ابتدا برای آن یک جای مناسب پیدا کنید.

طراحان ایده های زیادی دارند که می توانید از آن ها بهره ببرید. پس از اینکه جای تخت معین شد می توانید مبلمان اتاق را تکمیل کنید. پیشنهاد می کنیم از یک یا حداکثر دو جایگاه یا مبل بهره ببرید تا فضای زیادی اشغال نگردد.

پس چه بهتر که برای صرفه جویی در هزینه ها از همان ابتدا مبلمانی را انتخاب کنید که تا بعد از 18 سالگی هم می تواند از آن استفاده کند. میز آرایش و کمد لباس ها مهم ترین مواردی هستند که در سنین بزرگسالی برای دخترها اهمیت پیدا می نمایند.

در زمان انتخاب مبلمان باید در نظر داشته باشید که اتاق خواب دختر شما در واقع همان اتاق پذیرایی از دوستانش نیز خواهد بود. به همین علت بهتر است از مبل های تاشو و کم جا بهره ببرید.

استفاده از یک میز ساده برای درس خواندن، یک فضای خصوصی برای مطالعه ایجاد می نماید. میز آرایش در دکوراسیون اتاق خواب دخترانه بزرگسال اهمیت کمتری در مقایسه با میز مطالعه ندارد. به عنوان یک گزینه ایده ال می توانید از یک میز ساده و جایگاه کوچک بهره ببرید تا فضای زیادی اشغال نگردد.

نورپردازی در اتاق خواب دختران بزرگسال

طراحی داخلی اتاق باید به گونه ای باشد که از نور روز بیشترین بهره را ببرید. اما اگر این مقدار نور کافی نیست، لازم است از نور مصنوعی بهره ببرید.

  • حداقل دو منبع روشنایی برای اتاق لازم است. بهتر است از لوسترهایی با ابعاد مناسب بهره ببرید تا فضای اتاق را کوچک نشان ندهند. اینجا اتاق پذیرایی نیست که احتیاج به یک لوستر مجلل و بزرگ داشته باشد.
  • به جای لوستر بهتر است از منبع نور نقطه ای که به طور مساوی در سقف توزیع شده است بهره ببرید. این منبع های نور برای طراحی داخلی بسیار مناسب هستند و حتی دورافتاده ترین و تاریک ترین منطقه اتاق را نیز روشن می نمایند.
  • برای میز مطالعه بهتر است از یک چراغ مطالعه با منبع نور قابل تنظیم بهره ببرید. البته از این نوع چراغ ها ولی در سبک های دیگر می توانید برای محل استراحت نیز بهره ببرید.
  • نورپردازی کنار تخت هم از اهمیت ویژه ای برخوردار است. شاید دخترتان بخواهد شب ها قبل از خواب یک کتاب داستان هیجان انگیز بخواند. پس منبعی نور مانند یک چراغ مطالعه یا یک آباژور زیبا برای کنار تخت در نظر بگیرید.
  • برای نورپردازی میز آرایش کافی است آینه ای سفارش دهید که دور تا دور آن لامپ هایی کار شده است. به این ترتیب به یک آباژور یا منبع نور دیگر احتیاجی نخواهید داشت.

تقسیم فضا در دکوراسیون اتاق خواب دخترانه بزرگسال

اتاق خواب یک اتاق نشیمن، یک اتاق خواب، فضایی برای پذیرایی از مهمان ها، یک اتاق مطالعه و یک رختکن است. بنابراین دکوراسیون اتاق خواب دخترانه بزرگسال باید همه این موارد را یکجا داشته باشد.

جای دادن همه این موارد در یک فضای کوچک کار آسانی نیست. برای چیدمان ماهرانه مبلمان در این فضا باید تقسیم بندی انجام دهید.

در دکوراسیون اتاق خواب دخترانه بزرگسال تقسیم بندی فضا شامل فضایی برای استراحت و خواب، فضایی برای مطالعه، فضایی برای پذیرایی از دوستان، فضایی برای تعویض لباس و فضایی برای آراستن خواهد بود.

آگهی های لوازم دکوری و تزئینی را در کتاب یار مهربان ببنید

حرف آخر درباره دکوراسیون اتاق خواب دخترانه بزرگسال

طراحان قرن بیست ویکم مجموعه عظیمی از ایده ها را برای دکوراسیون اتاق خواب دخترانه بزرگسال به سبکی زیبا و مدرن دارند. هر روزه پروژه های جدیدی در حال اجراست که از آن ها می توانید ایده بگیرید. اتاق یک دختر جوان مانند مهدکودک نیست که آن را از وسایل رنگارنگ پُر کنید. اتاق او باید فضایی بهینه باشد که در آن بخش های ضروری به خوبی جای گرفته اند.

فضایی برای خواب، فضایی برای آرامش و استراحت، فضایی برای مطالعه، فضایی برای عوض کردن لباس ها و فضایی برای آراستن خود، همه اینها مواردی هستند که در طراحی اتاق دختران بزرگسال باید به آن توجه کنید.

سوالات متداول دکوراسیون اتاق خواب دخترانه بزرگسال

***

آگهی های مبلمان و صنایع چوب را در کتاب یار مهربان ببینید
منبع: بلاگ دیوار

به "ایده ها و بایدهای دکوراسیون اتاق خواب دخترانه بزرگسال" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایده ها و بایدهای دکوراسیون اتاق خواب دخترانه بزرگسال"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید