اسپیرولینا چیست؟

به گزارش کتاب یار مهربان، اسپیرولینا یک ابرغذا است که یکی از انواع جلبکها میباشد و سرشار از کلروفیل و مواد مغذی است.

اسپیرولینا چیست؟

10 خاصیت بسیار مهم اسپرولینا

پروتئین های مبارزه نماینده با عفونت
اسپیرولینا به طور ویژه غنی از پروتئین های مبارزه نماینده با عفونت است که بطور علمی ثابت شده فراوری آنتی بادی های مبارزه نماینده با بیماری را در درون بدن افزایش می دهند.

از آنجا که اسپیرولینا تقریبا از 70 درصد پروتئین ساخته شده است - بیشترین اندازه پروتئین در میان سایر مواد غذایی - در افزایش فراوری ماکروفاژها - یک نوع سلول سفید خون که با عفونت مبارزه نموده و از آن جلوگیری می نماید - بسیار موثر است.

مهار واکنش های آلرژیک
یک مطالعه در سال 2005 که در مجله غذاهای دارویی منتشر شد، دریافت که اسپیرولینا به مهار واکنش های آلرژیک نیز یاری می نماید، به ویژه در افرادی که از رینیت آلرژیک رنج می برند.

به نظر می رسد که مصرف دوزهای بالای اسپیرولینا به طور منظم می تواند به مبتلایان آلرژی یاری کند بهبودهای قابل توجهی را در علائم آلرژی شان تجربه نمایند.

درمان کم خونی
تا آنجا که به سلامت خون مربوط می شود، ثابت شده که اسپیرولینا یک درمان موثر برای کم خونی است.

پُل پیچفورد در کتابش به نام درمان با غذاهای کامل: سنت های آسیایی و تغذیه مدرن شرح می دهد که چطور اسپیرولینا و چندین گونه دیگر از میکروجلبک ها، فراوری سلول های قرمز خون را به طور موثر افزایش می دهند؛ به خصوص هنگامی که در ترکیب با ویتامین B12 مصرف شوند.

خون را تصفیه می نماید
اسپیرولینا که غنی از فایکوسیانین و کلروفیل است، یک تصفیه نماینده قوی خون نیز می باشد.

این دو ماده مغذی نه تنها به رشد سلول های خون یاری می نمایند بلکه ذخیره خون موجود را نیز تمیز می نمایند.

کلروفیل تقریبا همچون هموگلوبین است؛ مولکولی که مسئول پاکسازی خون و حمل اکسیژن به سلول ها می باشد.

سیستم ایمنی را تقویت می نماید
توانایی اسپیرولینا در تقویت سیستم ایمنی بدن، بی نظیر است، چون حاوی هر 18 اسیدآمینه ضروری و 10 اسید آمینه غیرضروری، آنتی اکسیدان های بتاکاروتن و زکسانتین، ویتامین های ب کمپلکس، ده ها ماده معدنی کمیاب، اسید چرب ضروری گاما لینولنیک اسید، پروتئین های هدف گیرنده پاتوژن و باکتری های پروبیوتیک مفید است.
سم زدایی
همین مواد مغذی به سم زدایی سلول ها و بدن از فلزات سنگین و سایر سموم نیز یاری می نمایند.

اسپیرولینا به طور عمیق در بافت های بدن نفوذ می نماید و سمومی مانند جیوه، تشعشعات، آرسنیک، کادمیوم، آفت کش ها، مواد شیمیایی مصنوعی غذاها و مواد سرطانزای محیطی را ازبین می برد.

بعلاوه اسپیرولینا به حمل مواد مغذی ضروری از میان سد مغزی خونی یاری می نماید تا فضاهای خالی به جای مانده به وسیله این سموم را جایگزین کند.

سطوح کلسترول را کاهش می دهد
یک مطالعه در سال 1988 از ژاپن و چندین مطالعه دیگر دریافته اند که اسپیرولینا به کاهش سطوح کلسترول و کم کردن مسائل التهابی زمینه ای که منجر به جمع شدن کلسترول در جریان خون می شوند، یاری می نماید.

مصرف مکمل اسپیرولینا به صورت روزانه، سطوح سرمی کلسترول خون را به طور موثری کاهش می دهد.

این بدان معناست که کلسترول به جای ته نشین شدن در دیواره های شریانی که باعث بروز مسائل قلبی عروقی می شود، در جاهایی از بدن که ضروری است، ذخیره می شود.

کنترل وزن
افراد چاق یا دارای اضافه وزن که سعی دارند وزن کم نمایند نیز ممکن است بتوانند از توانایی اسپیرولینا برای یاری به کاهش وزن بهره ببرند.

مصرف مکمل اسپیرولینا نه تنها می تواند به شما یاری کند وزن اضافه تان را ازدست دهید بلکه بعلاوه ممکن است به رشد و توسعه توده عضلانی خالص نیز یاری کند - به خصوص به علت نسبت بسیار بالای پروتئین فراهمی زیستی.

سلامت مغز را افزایش می دهد
بسیاری از افرادی که از مکمل اسپیرولینا استفاده می نمایند، متوجه بهبودی های چشمگیری در سلامت روان و آگاهی شناختی خود می شوند.

از آنجا که اسپیرولینا حاوی سطوح فوق العاده بالایی از ال تریپتوفان - یک اسید آمینه که انتقال دهنده های عصبی سروتونین و ملاتونین را فراوری می نماید - است، یک متعادل نماینده بی نظیر برای شیمی مغز می باشد که می تواند به بهبود خلق و خو، تقویت حافظه و افزایش احساس آرامش و شادی یاری کند.

فواید زیبایی
انواع آنتی اکسیدان های مختلف، اسیدهای چرب ضروری و مواد مغذی پاک نماینده موجود در اسپیرولینا به تقویت سلامت پوست و مو یاری می نمایند.

اسپیرولینا با هدف قرار دادن عوامل مضری که در ریزش مو، شل شدن پوست و سایر عوارض جانبی پیری نقش دارند، می تواند به جوانسازی بزرگ ترین ارگان بدن از درون به بیرون یاری کند.

کرم های اسپیرولینای موضعی نیز می توانند برای تقویت پوست و بهبود سلامت آن مفید باشند.

برای بهره مندی از حداکثر مزایای اسپیرولینا ممکن است لازم باشد برخی از افراد چندین گرم از این ابرماده مغذی را در روز مصرف نمایند.

فقط یادتان باشد که حتما مارک های معتبر اسپیرولینا را بخرید.

منبع: سایت راستینه

منبع: راسخون

به "اسپیرولینا چیست؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اسپیرولینا چیست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید