از اشتغال و آبرسانی به روستاهای مرزی تا توجه به زیرساخت های کشاورزی

به گزارش کتاب یار مهربان، خبرنگاران/خراسان جنوبی معاون اجتماعی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) با بیان اینکه عدم وجود سردخانه یکی از مسائل خراسان جنوبی است، گفت: بنیاد برکت و هلدینگ کشاورزی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) در حوزه احداث سردخانه در این استان سرمایه گذاری خواهند کرد.

از اشتغال و آبرسانی به روستاهای مرزی تا توجه به زیرساخت های کشاورزی

علی عسکری، امروز چهارشنبه 29 دی در حاشیه افتتاح ایستگاه تحقیقات شتر در جمع کتاب یار مهربان استان اظهار کرد: خراسان جنوبی مزیت هایی دارد که ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) از چند سال قبل تصمیم گرفت بر روی این مزیت ها سرمایه گذاری کند که یکی از این مزیت ها زنجیره ارزش شتر و دام است.

به گزارش کتاب یار مهربان، معاون اجتماعی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) به ایجاد مرکز تحقیقات شتر و گونه های مرتعی در بیرجند اشاره نمود و گفت: در حوزه اشتغال در حوزه پرورش شتر و دام تا به امروز بنیاد برکت در استان 250 میلیارد تومان عملکرد داشته است که امیدواریم طرح ها در سال آینده 2 برابر گردد و سرمایه گذاری در این زمینه چندبرابر گردد تا خراسان جنوبی را به هاب شتر در کشور تبدیل کنیم.

وی ادامه داد: تا به امروز با اجرای این طرح ها پنج هزار نفر اشتغال زایی شده که امیدواریم سال آینده به 10 هزار نفر در حوزه پرورش دام برسانیم.

عسکری با بیان اینکه عدم وجود سردخانه یکی از مسائل خراسان جنوبی است، توضیح داد: بنیاد برکت و هلدینگ کشاورزی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) در حوزه احداث سردخانه در این استان سرمایه گذاری خواهند کرد.

معاون اجتماعی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) در ادامه برای اجرای طرح های احداث مسکن محرومین در این استان اعلام آمادگی کرد و اضافه کرد: بعلاوه بنیاد احسان در تأمین زیرساخت ها و ایجاد اشتغال روستاهای مرزی اهتمام دارد و در موضوع آبرسانی به روستاها سال جاری برای هزار و 400 روستا تعهد داشته ایم که تا به امروز آبرسانی به هزار و 200 روستا صورت گرفته است.

وی اعلام کرد: سال آینده نیز تعهد داریم 1400 روستا را آبرسانی کنیم اولویت ما در تأمین زیرساخت ها، اشتغال و آبرسانی روستاهای مرزی است؛ یکی از طرح های بنیاد 15 خرداد در بحث فرزندآوری و افزایش جمعیت است که 50 نقطه در کشور به صورت پایلوت انتخاب شدند که ابتدا در استان قم و خراسان جنوبی اجرا می گردد و از خانواده های که بیش از پنج نفر هستند حمایت خواهد شد.

معاون اجتماعی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) از حمایت این ستاد از درمان زوج های نابارور اطلاع داد و اعلام کرد: سال جاری درمان 2 هزار زوج در دستور کار است و سال آینده تعداد بیشتری حمایت خواهد شد و خراسان جنوبی یکی از استان های مدنظر بنیاد 15 خرداد برای حمایت در این زمینه است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "از اشتغال و آبرسانی به روستاهای مرزی تا توجه به زیرساخت های کشاورزی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "از اشتغال و آبرسانی به روستاهای مرزی تا توجه به زیرساخت های کشاورزی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید