آماده باش زرندی ها برای مقابله با آنفلوآنزای پرندگان

به گزارش کتاب یار مهربان، فرماندار زرند بر لزوم همکاری و کوشش مضاعف مسئولین شهرستان در مبارزه با بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان تاکید نمود.

آماده باش زرندی ها برای مقابله با آنفلوآنزای پرندگان

سید رضا حسینی نژاد در جلسه ستاد مدیریت بحران زرند با اشاره به فرا رسیدن فصل سرما و گزارشاتی از موارد بروز بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در بعضی کشور های همسایه، گفت: ضرورت دارد اعضای ستاد آنفلوانزای فوق حاد پرندگان شهرستان در اجرای مصوبات ستاد با هماهنگی شبکه دامپزشکی شهرستان به وظایف خود با دقت بیشتری عمل نمایند.

او با بیان اینکه ویروس ها با گذشت زمان و جهش ژنتیکی میتوانند رفتار متفاوت تری نسبت به گذشته از خود بروزدهند، از مردم و فراوری نمایند گان طیور خواست حتما توصیه های شبکه دامپزشکی و نهاد های متولی را جدی بگیرند.

فرماندار زرند توضیح داد: امیدواریم با جدیت در کار و قطع زنجیره بیماری سهمی در پیشگیری از این بیماری ایفا کنیم.

حسن لطفعلی پور رئیس اداره دامپزشکی شهرستان نیز ضمن اشاره به مخاطرات بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان گفت: بیماری آنفلوآنزای پرندگان که به وسیله پرندگان مهاجر به کشور وارد شده در سال های اخیر باعث ایجاد اپیدمی در بعضی استان های شمالی کشور شده است، وباعث ایجاد مخاطرات بهداشتی برای جامعه و خسارات مالی فراوانی در صنعت طیور بر جای گذاشته است.

او توضیح داد: با توجه به اینکه کشور ما در مسیر عبور پرندگان مهاجر می باشد همه ساله با آغاز فصل پاییز سیستم مراقبت فعال بیماری در سازمان دامپزشکی کشور فعال و با ارسال دستور العمل های مربوطه اقدامات مورد احتیاج ابلاغ می گردد.

لطفعلی پور ضمن اشاره به این موضوع که خوشبختانه تا کنون گزارشی از این بیماری در استان ما نداشتیم می گوید: با توجه به وجود چرخه کامل فراوری مرغ و تخم مرغ در استان و شهرستان زرند جهت مصون ماندن از شیوع بیماری، بایستی همه ادارات پای کار باشند تا بتوانیم کماکان عاری از این بیماری باشیم.

او با اشاره به اینکه کنترل نقل و انتقال طیور و کود مرغی در مبادی ورودی شهرستان از اقدامات موثر در جهت پیشگیری از این بیماری می باشد، گفت: اداره دامپزشکی از ابتدای فصل پاییز رصد و پایش بیماری را در طیور صنعتی و طیور بومی و بعلاوه از آبگیری های سطح شهرستان که امکان حضور پرندگان مهاجر را دارد در دستور کار قرار داده است.

رئیس اداره دامپزشکی بعلاوه از سایر اقدامات پایش پرندگان آزادزی مقیم شهرستان را مهم برشمرد و از مسئولین محیط زیست خواست هر گونه تلفات غیر عادی در پرندگان آزادزی در شهرستان می تواند زنگ خطری برای شیوع بیماری باشد و بایستی آنالیز های لازم انجام گیرد.

لطفعلی پور در انتها بحث آموزش را در کنار اقدامات بسیار مهم برشمرد و درخواست کرد برگزاری آموزش نحوه کنترل مجوز های حمل و نقل طیور زنده و سایر محصولات مربوطه برای پرسنل نیروی انتظامی که در مبادی ورودی شهرستان حضور فعال دارند می تواند یاری شایانی در جهت جلوگیری ازورود بیماری به شهرستان باشد.

اوخواستار مانور جامع و کاملی در مورد شیوع بیماری آنفلوآنزای پرندگان در شهرستان با حضور کلیه ادارت مربوطه شد.

کتاب یار مهربان کرمان کرمان

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "آماده باش زرندی ها برای مقابله با آنفلوآنزای پرندگان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آماده باش زرندی ها برای مقابله با آنفلوآنزای پرندگان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید