آخرین شرایط طرح ملی سواد حرکتی دانش آموزان

به گزارش کتاب یار مهربان، تهران (پانا) - معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش آخرین شرایط طرح ملی سواد حرکتی دانش آموزان را تشریح کرد.

آخرین شرایط طرح ملی سواد حرکتی دانش آموزان

مهرزاد حمیدی در گفت وگو با پانا در مورد آخرین شرایط طرح ملی سواد حرکتی دانش آموزان، اظهار کرد: مشارکت خانواده ها در بحث سواد حرکتی یک رکن اصلی است. ما قبل از اینکه بحث سواد حرکتی را در دستور کار قرار دهیم، سواد حرکتی سنجش بدو ورود را برای دانش آموزان پایه اول ابتدایی در نظر گرفتیم و ایستگاه سواد حرکتی را راه اندازی کردیم که در حال حاضر تحلیل ویژه ای از شرایط سواد حرکتی داریم.

وی با بیان اینکه اخیراً وبینار سواد حرکتی به همراه انجمن اولیا و مربیان برگزار گردید، اضافه کرد: ما شناخت عمیقی نسبت به دانش نوآموزانی که تازه می خواهند وارد مدرسه شوند پیدا کردیم. بعلاوه دختران، پسران و دانش آموزان منطقه ها مختلف مورد ارزیابی قرار گرفتند و تحلیل آن باید در زمان خود انجام گردد. شرایط سواد حرکتی دانش نوآموزان قابل تحلیل است.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش بیان نمود: در حال حاضر نیز طرح سواد حرکتی در سراسر کشور انجام می گردد و همکاران 30 درصد دانش آموزان را سنجش می نمایند تا این سنجش را مورد ارزیابی قرار دهند. این کار به صورت تدریجی انجام می گردد و ما قصد داریم از شرایط جسمی دانش آموزان مطلع شویم و به صورت درصدی بدانیم که شرایط دانش آموزان از نظر حرکتی در چه حدی است. این کار به صورت جنبش ملی در سراسر کشور با جدیت در حال اجرا است.

حمیدی ضمن اشاره به پروژه ملی کنترل وزن و چاقی دانش آموزان نیز گفت: سال گذشته بسته تحولی خود را تحت عنوان کنترل وزن و چاقی دانش آموزان تحت عنوان کوچ مطرح کردیم و BMI سیزده میلیون و 290 هزار دانش آموز در کشور را گرفتیم. 11 میلیون و 860 هزار نفر را با 4 ماه تأخیر در مرحله دوم گرفتیم. با کاری که انجام شد و مطلع سازی که صورت گرفت، اطلاعاتی که منتقل شد، 3 درصد دانش آموزان به وزن طبیعی رسیدند.

وی ادامه داد: تحلیل استان ها نیز موجود است و این موضوع دو مرتبه در هیأت دولت مطرح شد و هیأت دولت مصوبه ای در مورد طرح کوچ داشت. معتقدیم که اگر موضوع تغذیه رایگان برای دانش آموزان استمرار پیدا کند، طرح کوچ یک منشأ می گردد برای اینکه بتوانند آن را مبنا قرار دهند و بر اساس آن دانش آموزان خیلی لاغر مورد حمایت قرار گیرند.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش اعلام نمود: استان تهران به لحاظ کم تحرکی و بهره مندی دانش آموزان از فناوری های نوین و یکجا نشینی، افزایش وزن داشتند اما طرح کوچ تاحدودی این مشکل را حل کرد. این کار باید دائمی باشد یعنی فرهنگ این موضوع در خانواده و مدارس شکل بگیرد. ما فقط برای فرایند شناسی دوسالانه این موضوع را دنبال می کنیم.

منبع: خبرگزاری پانا

به "آخرین شرایط طرح ملی سواد حرکتی دانش آموزان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آخرین شرایط طرح ملی سواد حرکتی دانش آموزان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید