آخرین آمار رسمی کرونا در ایران و جهان ، کشورهای دارای بالاترین آمار ، 6 استان ایران در شرایط هشدار؛ یک استان قرمز

به گزارش کتاب یار مهربان، تعداد مبتلایان به بیماری کووید19 در سراسر جهان به بیش از 6 میلیون و 449 هزار نفر رسید و شمار مرگ های ناشی از این بیماری همه گیر بیش از 380 هزار نفر ثبت شد.

آخرین آمار رسمی کرونا در ایران و جهان ، کشورهای دارای بالاترین آمار ، 6 استان ایران در شرایط هشدار؛ یک استان قرمز

به گزارش کتاب یار مهربان، سخنگوی وزارت بهداشت ایران گفت: آمار مبتلایان روزانه کرونا در کشور از مرز 3000 نفر عبور کرد. کیانوش جهانپور گفت: از 12 تا 13 خرداد 1399 و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، 3 هزار و 117 بیمار جدید مبتلا به کووید19 در کشور شناسایی شد.

وی گفت: از بین مبتلایان جدید، 541 مورد بستری و 2 هزار و 576 مورد از افراد معادل 83 درصد از موارد جدید، در تماس با مبتلایان بودند که شناسایی شدند. بنابراین مجموع بیماران کووید19 در کشور به 157 هزار و 562 نفر رسید.

این مسئول همچنین گفت: در طول 24 ساعت گذشته، 64 بیمار کووید19 جان خود را از دست دادند. به این ترتیب مجموع جان باختگان این بیماری به 7 هزار و 942 نفر رسید.

جهانپور گفت: تا کنون 123 هزار و 77 نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستان ها ترخیص شده اند. به گفته وی، 2565 نفر از بیماران مبتلا به کووید19 در شرایط شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند. این مسئول با بیان اینکه هیچ نقطه کشور عاری از ویروس و سبز نیست، افزود: همچنین تا کنون 975 هزار و 936 آزمایش تشخیص کووید19 در کشور اجرا شده است.

سخنگوی وزارت بهداشت ایران با تاکید بر رعایت بهداشت فردی و شست وشوی مکرر دست ها به مدت 20ثانیه، استفاده از ماسک و رعایت فاصله گذاری اجتماعی، افزود: استان های هرمزگان، آذربایجان غربی، اصفهان، کردستان، کرمانشاه و بوشهر در شرایط هشدار قرار دارند. استان خوزستان نیز همچنان در شرایط قرمز است؛ هرچند در روزهای اخیر کاهش اندکی در موارد بستری را شاهد هستیم اما در مجموع همچنان شرایط این استان قرمز است.

  • افغانستان به شرایط بحران نزدیک می شود

به گزارش یورونیوز، در حالی که در افغانستان شمار مبتلایان به ویروس کرونا همچنان صعودی گزارش می شود، امرالله صالح معاون اول ریاست جمهوری این کشور هشدار داده است که افغانستان در حال رسیدن به اوج بحران کرونا است. آقای صالح روز سه شنبه گفت: آمارهای وزارت صحت عامه و آمار غیر رسمی رضاکاران نشان می دهد که متاسفانه کشور ما به اوج بحران و اوج فلاکت نزدیک می شود.

همزمان وحید مجروح، معاون وزارت صحت عامه افغانستان، روز سه شنبه از ثبت 759 مورد مثبت جدید ویروس کرونا در 24 ساعت گذشته در این کشور خبر داده است. طبق اعلام این مقام مسئول، 5 نفر نیز در اثر بیماری کووید19 جان باخته اند که به این ترتیب شمار کل جان باختگان ویروس در افغانستان به 270 نفر رسید.

تا کنون 16509 مورد مثبت ابتلا به بیماری کووید19 در افغانستان به ثبت رسیده است. کمیته بین المللی نجات این کشور روز گذشته با اشاره به آمار صعودی مبتلایان در ماه گذشته نسبت به وقوع فاجعه انسانی در افغانستان هشدار داده است.

  • بیماری کووید-19 در دیگر کشورها

همزمان کمیسیون بهداشت شهر ووهان چین، مرکز شیوع بیماری برای نخستین بار گفته است کار تست 9.9 میلیون نفر از ساکنان این شهر را که ماه گذشته آغاز کرده بود به اتمام رسانده است و یک مورد مثبت جدید نیز مشاهده نشده است.

در همین حال در بریتانیا شمار جان باختگان به 50 هزار نفر نزدیک می شود. بنابر اعلام مقامات این کشور از روز اول ژانویه تا 22 مه تعداد 48 هزار و 321 مورد فوت مرتبط با این بیماری گزارش شده است.

اندونزی، کشور مسلمان نشین درگیر با بحران کرونا، اعلام کرده است که به دلیل بحران سلامت به وجود آمده از اعزام افراد به حج تمتع امسال در مکه خودداری خواهد کرد. سهمیه امسال اندونزی برای سفر حجاج 221 هزار نفر بود.

در هند نیز با برداشته شدن تدریجی محدودیت ها در چندین ایالت، شمار مبتلایان رجحان گرفته است. وزارت بهداشت این کشور خبر از 8 هزار و 171 مورد جدید ابتلا و 204 مورد جدید فوت داده است. به این ترتیب شمار کلی مبتلایان به 200 هزار نفر و شمار جان باختگان به 5600 نفر نزدیک شده است.

در ایالات متحده نیز شمار مبتلایان از یک میلیون و 800 هزار فراتر رفته است، این در حالی است که آمار جان باختگان فرایند کاهشی داشته و به زیر 500 نفر در روز رسیده است.

منبع: همشهری آنلاین

به "آخرین آمار رسمی کرونا در ایران و جهان ، کشورهای دارای بالاترین آمار ، 6 استان ایران در شرایط هشدار؛ یک استان قرمز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آخرین آمار رسمی کرونا در ایران و جهان ، کشورهای دارای بالاترین آمار ، 6 استان ایران در شرایط هشدار؛ یک استان قرمز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید