آب و آتش ، لذتی در همین نزدیکی

به گزارش کتاب یار مهربان، زمان گردش در این پارک می توانید مناظر زیبایی را نیز از بالای پل طبیعت تماشا کنید.

آب و آتش ، لذتی در همین نزدیکی

این اواخر شاهد اتفاقات بسیار درخشان در زمینه زیباسازی شهر تهران بوده ایم. قبلاً در مقاله ای درباره پدیده نوظهور پل طبیعت با آن رنگ های فاخر و تزیینات زیبا و فودکورت های (غذاسرا) متعدد صحبت کردیم. جالب است بدانید همین پل طبیعت در پارک بزرگی به نام آب و آتش قرار گرفته است که خود از مکان ها و قسمت های متعددی برای سرگرمی و گذراندن روزی خوش تشکیل شده است.

بوستان چندوجهی

بوستان آب و آتش، جزیره ای است که چندین پارک را در خود جای داده است. مانند بوستان حضرت ابراهیم که بخشِ آشتی آب و آتش یعنی فواره های آب زیر برج های آتش، در آن قرار گرفته است. بوستان بنادر که فانوس دریایی معروفِ این پارک در این قسمت بنا شده و غذاسراها را نیز در این بخش خواهید یافت. پل طبیعت، سومین نماد شهر تهران نیز، در همین قسمت خودنمایی می نماید.

کمی که راه خود را ادامه دهیم، به آسمان نمای گنبد مینا می رسیم، سینما گیمِ هفت بعدی نیز در همین قسمت است، و در نهایت بوستان نوروز که دریاچه مصنوعی و میدان مشاهیر را در برگرفته، خواهیم دید.

گردشگری

فضای مناسب این پارک وَ قسمت های متنوع آن که تقریباً هرکس را باهر سلیقه راضی می نماید، به طور یقین انتخاب مناسبی برای روز تعطیل شما خواهد بود، همچنین به طور خاص در شب های ماه مبارک رمضان می تواند گزینه خوبی برای شب نشینی های از افطار تا سحر شما باشد.

فواره های آتش و پایکوبی آب

آنچه نباید در بازدید از بوستان آب و آتش از دست بدهید، فواره های آب و برج های آتش هستند. چهار برج که هرشب همراه با غروب خورشید، تا پاسی از شب ستونی شعله ور از آتش را تا فاصله 8 متری به سوی آسمان پرتاب می نمایند.

فواره های آبِ کاملاً در زمین قرار گرفته نیز داخل یک زمین مدور در بین این برج ها محصور شده اند. جالب است بدانید این امکان برای شما فراهم شده است که روی آن ها حرکت کنید وَ خیس شوید. گرمی آتشِ برج های کنار این میدان هنگامی که فواره ها، آب خنک را به هوا می پاشند، بسیار دل انگیز است.

حرف آخر

نباید فراموش کنید حتماً کنار فانوس دریایی عکسی از خاطره امروز گردشتان در پارک آب و آتش ثبت کنید. همچنین بخشِ خوشمزه گردی در غذا خوری را هم به فهرست روزتان بیفزایید، تا تفریح تان چیزی کم وکسر نداشته باشد.

برای خواندن یک جهان مطلب گرشگری در کتاب یار مهربان با ما همراه شوید. همچنین شاید به خواندن این مطالب هم علاقمند باشید:

بنشین بر سر جوی و گذر عمر، نَبین

چغاخور یعنی خورشید چمنزار

خانه عامری های کاشان، اقامتگاهی سنتی

منبع: پیام دلتا

به "آب و آتش ، لذتی در همین نزدیکی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آب و آتش ، لذتی در همین نزدیکی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید