چرا پشه ها هنگام خواب نزدیک گوش ما آواز می خوانند و راه چاره چیست؟

به گزارش کتاب یار مهربان، تهران (پانا) -در حالی که تنها پشه های ماده از خون انسان تغذیه می کنند، هم پشه های نر و هم پشه های ماده می توانند صدا وز وز ناخوشایندی را تولید کنند که ما را در طول شب بیدار نگه می دارند.

چرا پشه ها هنگام خواب نزدیک گوش ما آواز می خوانند و راه چاره چیست؟

به گزارش کتاب یار مهربان، با این وجود آن ها این کار را تنها به دلیل اینکه بخواهند شما را آزار دهند انجام نمی دهند و دلایل محکم خود را برای این کار دارند. در ادامه این موضوع می خواهیم شما را با ماجرای آواز خواندن پشه ها و روش هایی برای خلاص شدن از دست وز وز این حشرات ناخوشایند آشنا کنیم.

پشه ها به سمت چرک گوش جذب می شوند

بر اساس مطالعات علمی، پشه ها به مناطق بودار بدن جلب می شوند. وقتی که می خوابیم، معمولاً بدنمان را با پتو می پوشانیم و روی صورتمان را باز می گذاریم. گوش ها یکی از کثیف ترین نقاط بدن هستند و شاید به همین دلیل باشد که پشه ها بیشتر در اطراف گوش هایمان سروصدا می کنند.

صدایی که از زدن بال های پشه ها به هم تولید می شود

اگر چه صدای پشه ها به یک آواز ناخوشایند شبیه است، اما در واقع آن ها در حال پایکوبی و پایکوبی در اطراف گوش ما هستند و نه آواز خواندن. این صدا ها از به هم زدن سریع بال پشه ها تولید می شود که بیش از 250 بار در ثانیه به هم می خورند. همچنین دانشمندان دریافته اند که پشه ها از طریق ایجاد صدا با هم ارتباط برقرار می کنند و همین صدا را نیز برای جفت یابی به کار می گیرند.

گرمای بدن، پشه ها را جذب می کند

پشه ماده در جستجوی غذا برای تغذیه تخم هایش، با شناسایی گرما و عرق بدن، انسان را پیدا می کند. دی اکسید کربنی که ما در هنگام خواب و از طریق تنفس بیرون می دهیم پشه ها را به سمت سر ما جذب می کند و این یکی دیگر از دلایلی است که صدا وز وز پشه ها را در نزدیک گوشمان می شنویم.

چطور می توان خوابی راحت و بدون اذیت و آزار پشه ها داشت

در هنگام خواب لباس های با رنگ روشن بپوشید، زیرا پشه ها به لباس های تیره جذب می شوند

برای تمیز کردن عرق بدن، قبل از خواب دوش بگیرید

جایی بخوابید که جریان هوا تند باشد

گیاهانی مانند اسطوخودوس، رزماری و سنبل الطیب در اتاق قرار دهید، زیرا پشه ها را دور می کنند.

منبع: خبرگزاری پانا

به "چرا پشه ها هنگام خواب نزدیک گوش ما آواز می خوانند و راه چاره چیست؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چرا پشه ها هنگام خواب نزدیک گوش ما آواز می خوانند و راه چاره چیست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید