واکنش معاون وزیر ورزش به مقایسه سرنوشت کی روش با ولاسکو

به گزارش کتاب یار مهربان، محمدرضا داورزنی معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای وزارت ورزش و جوانان پس از مجمع عمومی و سالیانه فدراسیون گلف در جمع خبرنگاران گفت: گلف شاید فضایی کمتر هیجانی و ژورنالیستی داشته باشد. امیدواریم در آینده با توسعه این رشته و رسانه ای تر کردن شرایط بهتر گردد.

واکنش معاون وزیر ورزش به مقایسه سرنوشت کی روش با ولاسکو

وی ادامه داد: در رشته هایی مثل چوگان اگر 300 نفر به 350 نفر برسد اتفاق خبلی خوبی افتاده است.در سال 71-72 تحقیقی انجام می دادم که ارتباط رشته ها با سطح درآمد خانواده ها را آنالیز می کردم. رابطه مستقیمی بین سطح فرهنگی و درآمدی خانواده ها با انتخال رسته های ورزشی وجود دارد.

وی اضافه کرد: بعضی رشته ها بسیار خاص هستند که نمونه آن ورزش گلف است. امیدواریم با برنامه ریزی که دوستان انجام می دهند آینده بهتری برای این رشته ببینیم. اگر گلف بخواهد مبتنی بر برنامه استراتژی به اهدافش برسد باید قطعا به دنبال استفاده از منابع غیر دولتی باشد.

محمدرضا داورزنی در مورد تصمیم نهایی برای ماندن یا رفتن کی روش گفت: اساسا ما در مسائل داخلی فدراسیونها دخالت نمی کنیم. طبیعتا در مورد آینده هر رشته ای فدراسیون تصمیم گیرنده هست و طبیعتا خود فدراسیونها در مورد برنامه های بلندمدت و کوتاه مدت مشغول و جوابگو هستند و همواره هم به آن تاکید داریم. وزارت ورزش هیچ دخالتی در مورد معین تکلیف مربی ندارد. فدراسیون برای آینده فوتبال تصمیم می گیرد.

وی در واکنش به اظهار نظر مازیار ناظمی مدیرکل ارتباطات و اطلاع رسانی وزارت ورزش که خبر از آمادگی چند مربی بزرگی برای حضور در تیم ملی داده بود گفت: در این خصوص از خودش بپرسید. وزارت ورزش در مورد انتخاب سرمربی دخالتی ندارد.

معاون وزیر ورزش در مورد نتیجه تیم ملی و تاثیرات آن بر ریاست فدراسیون و نظر نداشتن وزارت در مورد کی روش گفت: جا دارد من از رحمات تمام ملی پوشان تشکر کنم. ما هم در جام جهانی حضور پیروزی داشتیم و مردانه جنگیدیم و هم در جام ملتها از 6 بازی 5 بازی را فوق العاده کار کردند. در بازی آخر یک اشتباه باعث شد این نتیجه رخ دهد و نبایست زحمات بازیکنان را نادیده بگیریم. در سال 97 عملکرد خوبی در تیم ملی بزرگسالان دیدیم.

داورزنی ادامه داد: وزارت ورزش و جوانان قطعا در کنار فدراسیون فوتبال خواهد بود. سعی داریم از حالا با برنامه ریزی دقیق پیروز تر از حالا باشیم. نباید کوشش ستودنی بازیکنان در طول یکسال را فراموش کنیم. آنها 5 بازی فوق العاده کار کردند و در بازی پایانی باید بپذیریم ژاپن عالی بود.

معاون وزیر ورزش در پاسخ به سئوال کتاب یار مهربان مبنی بر حضور امروز مهدی تاج در وزارت ورزش، تاکید نمود: ما همدیگر را در راهرو دیدیم و احوالپرسی کردیم. آقای تاج با من جلسه ای نداشتند ولی مرتب برای پیگیری امورشان به وزارت می آیند. امروز هم دنبال امور جاری بودند و سرپایی احوالپرسی داشتیم.

داورزنی درباره آخرین پاداش تیم ملی فوتبال به خاطر برد مقابل چین تاکید نمود: دقیقا در مورد پاداش دوم چیزی نمی دانم. عدد دوم را نمی دانم . فکر می کنم باید حدود300-400 هزار یورو باشد.

وی در مورد بازتاب رفتار بازیکنان تیم ملی ایران در بازی ژاپن که بازتاب بدی داشته است، گفت: نکته ای را در نظر بگیرید. وقتی که بازیکنان تحت فشار جدی برای نتیجه هستند، هم از سمت خودشان و هم فشارهای مجازی و مردم باعث می شود آستانه تحمل پایین بیاید. شما تا در این فضا قرار نگیرید نمی توانید اظهار نظر کنید. بازیکنی که در این سطح بازی می نماید و همه انتظار پیروزی دارند رفتارها کاملا احساسی است و فشار زیادی روی بازیکن است. بازیکنی که 80-90 دقیقه تحت فشار بوده و سد او شده اند و با بعضی رفتارهای فیزیکی که از ژاپنی ها هم شاهد بودیم بپذیریم تحت تاثیر قرار گرفتند. البته این رفتارها را توجیه نمی کنم.

وی در پاسخ به سئوال دیگر کتاب یار مهربان در مورد اینکه بعضی بازیکنان گفته اند فوتبال ایران بعد از جدایی کارلوس کی روش مثل والیبال بعد از جدایی خولیو ولاسکو می شود توضیح داد: دوستان احتمالا اطلاعاتشان ضعیف بود. ما بعد از ولاسکو در لیگ جهانی چهارم شدیم و برنز رقابتهای بین المللی هم گرفتیم. البته زحمات ولاسکو قابل توجه بود اما جهت والیبال کشور جهت رو به رشدی است و نباید پیروزیت های یک تیم را به اشخاص گره بزنیم! باید بر مبانی سیستم کار کنیم تا سیستم به اهداف برسد. نباید پیروزیت و آینده یک تیم را به افراد گره بزنیم. کار باید با برنامه باشد.

وی در مورد مبلغ بالای قرارداد کارلوس کی روش و اینکه جایگزین وی هم گران قیمت می شود گفت: هر رشته ای شرایط خاص خودش را دارد. مربیانی که در جهان کار می نمایند دارای ویژگی و قیمت هایی هستند. همه چیز به هدف بر می شود، سابقه، کارنامه و ... همه در ارزش گذاری سهیم هستند. اینکه کی روش چه قیمتی می گرفته طبیعتا همه برنامه ها دیده شده و مبانی با آن تصمیم گیری شده است.

معاون وزیر ورزش در مورد جانشین کی روش گفت: هنوز نمی دانم کی روش رفتنی است یا نه. به هر حال وی 8 سال زحمت کشید. امیدوارم فدراسیون تصمیم درست را بگیرد.

منبع: خبرگزاری مهر

به "واکنش معاون وزیر ورزش به مقایسه سرنوشت کی روش با ولاسکو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکنش معاون وزیر ورزش به مقایسه سرنوشت کی روش با ولاسکو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید