نوشدارو بعد از مرگ سهراب ، معدن نزدیک به سنگ نگاره های چند هزار ساله طرقبه پلمپ شد

به گزارش کتاب یار مهربان، فعالیت یک معدن در نزدیکی منطقه دیزدر که محل استقرار چندین هزار سنگ نگاره باستانی است به دستور دادستان شهرستان متوقف و این معدن پلمب شد.

نوشدارو بعد از مرگ سهراب ، معدن نزدیک به سنگ نگاره های چند هزار ساله طرقبه پلمپ شد

کتاب یار مهربان: تصاویری از تخریب سنگ نگاره های چندهزارساله در منطقه دیزدر واقع در شهرستان طرقبه شاندیز منتشر شد. تصاویری که علاوه بر تخریب این سنگ نگاره ها نشان از ریختن گازوئیل به منظور تخریب بیشتر این میراث ملی دارد.

مرجان اکبری معاون میراث فرهنگی استان خراسان رضوی پس از انتشار این تصاویر گفت: مدتی است این منطقه در اختیار معدنکاران است و مجوز فعالیت آنها نیز توسط وزارت صنعت، معدن تجارت صادر شده است. البته دوره برداشت بعضی از این معدن ها تمام شده و ما با تمدید مجوز فعالیت آنها مخالفت خواهیم کرد. ما نمی دانیم چه کسی سبب بروز آسیب به این سنگ نگاره ها شده است اما از آنجا که این محوطه در حیطه فعالیت معدن کاران است این انتظار را داریم که آنها از این میراث ملی حفاظت نمایند. این اثر ثبت ملی شده است و باید از آن حفاظت گردد.

علی اکبر احمدزاده رئیس اداره میراث فرهنگی بینالود (طرقبه شاندیز) حالا چند روز پس از این تخریب گفت: پلمب واحد معدنی نزدیک این سنگ نگاره@های تاریخی امروز نهم مهر ماه با حضور نمایندگان دادستانی انجام شد.

وی اضافه نمود: در پی تخریب بخشی از سنگ نگاره های باستانی دیزدر به خاطر ریختن گازوییل روی آنها و ابراز حساسیت دوستداران میراث فرهنگی نسبت به این اقدام مخرب، پیگیری موضوع با همکاری خوب دادستانی با جدیت شروع و در نهایت به توقف فعالیت معدن نزدیک سنگ نگاره های باستانی منجر شد.

منبع: چمدان

به "نوشدارو بعد از مرگ سهراب ، معدن نزدیک به سنگ نگاره های چند هزار ساله طرقبه پلمپ شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نوشدارو بعد از مرگ سهراب ، معدن نزدیک به سنگ نگاره های چند هزار ساله طرقبه پلمپ شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید