نفت 37 دلاری شد

به گزارش کتاب یار مهربان، خبرنگاران: قیمت نفت در بازارهای جهانی با نگرانی دوباره در خصوص کاهش تقاضا به 37.2 دلار در هر بشکه کاهش یافت.

نفت 37 دلاری شد

به گزارش کتاب یار مهربان به نقل از خبرگزاری فارس، قیمت نفت در معاملات امروز، کاهش قیمت های شدید دیروز را ادامه داد، زیرا با افزایش تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در آمریکا، چشم انداز ضربه موج دوم شیوع بیماری کووید 19 به تقاضا برای نفت در دومین کشور مصرف کننده نفت خام و سوخت در دنیا را تقویت نموده است.

به گزارش رویترز ، هر بشکه نفت برنت با 1.32 دلار کاهش 37.23 دلار فروخته شد. نفت برنت روز گذشته نزدیک به 8 درصد از ارزش خود را از دست داد.

هر بشکه نفت خام آمریکا با 1.36 دلار کاهش 34.98 دلار معامله شد. این نوع نفت روز گذشته بیش از 8 درصد از ارزش خود را از دست داد.

افزایش قیمت نفت که افت قیمت ها در ماه آوریل را جبران نموده بود در این هفته آغاز به ریزش کرد زیرا بازار با این واقعیت روبرو شد که خاتمه شیوع ویروس کرونا احتمالا چندان نزدیک نیست چراکه موارد ابتلا در آمریکا از 2 میلیون نفر عبور کرد.

هر دو شاخص نفتی در آستانه ثبت نخستین کاهش هفتگی طی 7 هفته گذشته هستند، به طوری که نفت برنت و نفت خام هر دو حدود 10 درصد کاهش خواهند یافت.

بانک بارکلیز در یادداشتی خاطرنشان کرد: قیمت نفت خام به شدت افزایش یافت... این افزایش ناشی از آمارهای غافلگیرکننده مثبت و ادامه کاهش فراوری اوپک پلاس بود.

اما انتظار داریم که بهبود قیمت همزمان با متوازن سازی کند گردد.

فراوریکنندگان آمریکا به همراه گروه اوپک پلاس، عرضه نفت خود را به میزان بی سابقه ای کاهش دادند.

بر اساس آمارهای دولتی آمریکا، ذخایر نفت خام و بنزین آمریکا در هفته گذشته افزایش یافت و به رکورد 538.1 میلیون بشکه رسید زیرا نفت ارزان عربستان به این وارد شده است.

منبع: اقتصادنیوز

به "نفت 37 دلاری شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نفت 37 دلاری شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید