مرکز ماهر درز اطلاعات رایتل را تایید کرد

به گزارش کتاب یار مهربان، به گزارش خبرنگار مهر، حسین فلاح جوشقانی در توئیتر نوشت: مرکز ماهر درز اطلاعات رایتل را تایید نموده است.

مرکز ماهر درز اطلاعات رایتل را تایید کرد

وی گفت: گزارش ها نشان می دهد اطلاعات لو رفته متعلق به 4 سال پیش بوده و توسط عامل انسانی اتفاق افتاده است.

رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی اضافه کرد: در هر حال رایتل مسئول حفاظت از داده مشترکان است و باید برخورد مسئولانه ای از خود نشان دهد.

وی تاکید نمود: طبق ضوابط پروانه برخورد جدی خواهیم کرد.

به گزارش کتاب یار مهربان، ساعاتی پیش بعضی رسانه ها از فروش اطلاعات 5.5 میلیون مشترک اپراتور موبایل رایتل در اینترنت خبر دادند.

بر اساس اخبار و اطلاعات موجود در شبکه های اجتماعی، با هک شدن دیتابیس رایتل، تعیینات صاحبان سیم کارت های رایتل در بازار به فروش می رسد.

در این زمینه اپراتور رایتل نیز در اطلاعیه ای گفت: در تاریخ 12 خرداد ماه امسال این اپراتور به وسیله رسانه ها در جریان ادعای فردی مبنی بر در اختیار داشتن اطلاعات 5.5 میلیون از مشترکین خود شد.

فرد مذکور مدعی شد از رایتل خواهان 5 بیت کوین شده تا از انتشار دیتا خودداری نموده و آن را در اختیار رایتل قرار دهد، و پس از ممانعت رایتل از پرداخت، برای فروش دیتا به وسیله اینترنت به مبلغ یک هزار دلار اقدام نموده است که رایتل این مذاکره و درخواست را قویاً تکذیب می نماید.

این اپراتور اعلام می دارد تا به امروز هیچ مستندی به جز 9 رکورد منتشر شده مبنی بر دزدیده شدن اطلاعات 5.5 میلیون مشترک این اپراتور به دست نیامده است که نتیجه آنالیز این 9 رکورد نشان می دهد 6 رکورد بسیار قدیمی بوده (سال 94 و پیش از آن) و عملاً این مشترکین دیگر در شبکه رایتل فعال نیستند.

از تعداد دیتای اعلامی سه رکورد فعال است که نشان می دهد اطلاعات مورد بحث بسیار قدیمی است.

در آنالیز های انجام شده تعیین شده است احتمال سرقت اطلاعات برخط این اپراتور وجود ندارد و رایتل از پروتکل های آفتا و ماهر استفاده می نماید و این پروتکل ها در حال حاضر تشدید شده است.

حدس اصلی رایتل در مورد نشر اطلاعات توسط منشا انسانی است که در سال 94 و پیش از آن اتفاق افتاده است.

در این راستا از رسانه ها درخواست داریم تا روشن شدن موضوع از هرگونه شایعه پراکنی خودداری نموده و اخبار را به وسیله درگاه های رایتل پیگیری نمایند.

با توجه به رسالت شرکت خدمات ارتباطی رایتل به منظور رعایت حقوق مشترکین و اخلاق مداری اقدامات لازم قضایی جهت برخورد با عاملین این موضوع با جدیت دنبال می گردد.

منبع: خبرگزاری مهر

به "مرکز ماهر درز اطلاعات رایتل را تایید کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مرکز ماهر درز اطلاعات رایتل را تایید کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید