غربالگری و تکمیل پروژه های نیمه کاره یکی از برنامه های اصلی وزارت نفت است

به گزارش کتاب یار مهربان، وزیر نفت گفت: یکی از برنامه های اصلی وزارت نفت دولت سیزدهم تکمیل پروژه های نیمه کاره و سنواتی است که از سال 1390 شروع شده و ممکن است برخی از آن ها اکنون صرفه مالی یا ضرورت نداشته باشند از این رو باید غربالگری شوند.

غربالگری و تکمیل پروژه های نیمه کاره یکی از برنامه های اصلی وزارت نفت است

به گزارش گروه اقتصادی کتاب یار مهربان، جواد اوجی وزیر نفت امروز (آدینه، نهم مهرماه) در سفر به استان کهگیلویه و بویراحمد، پس از بازدید از سد چمشیر و مجتمع پتروشیمی گچساران در جمع کتاب یار مهربان گفت: مراحل ساخت سد چمشیر پیشرفتی مطلوب داشته است و مرحله نهایی آن با حدود 180 میلیارد تومان تا انتها سال جاری تأمین اعتبار می گردد و به ما قول دادند اوایل سال 1401 آبگیری سد انجام گردد.

وی اضافه نمود: سد مخزنی چمشیر بالغ بر 2 میلیارد و 400 میلیون مترمکعب گنجایش ذخیره آب دارد و از بزرگ ترین سد های کشور است؛ تأمین کالای آن به ویژه در بخش نیروگاهی صورت گرفته است و موضوع تأمین سیمان آن را هم با وزارت صمت (صنعت، معدن و تجارت) و دولت مطرح می کنیم.

وزیر نفت بعلاوه با ارزیابی مثبت از فرایند تکمیل مجتمع پتروشیمی گچساران، اظهار کرد: ساخت این پروژه حدود 87 درصد پیشرفت داشته و یکی از امتیاز های آن این است که 78 درصد کالا ها ساخت داخل است، خوراک این مجتمع هم از خط اتان که از پالایشگاه گاز بیدبلند خلیج فارس می آید تأمین می گردد.

اوجی ادامه داد: یکی از برنامه های اصلی وزارت نفت دولت سیزدهم تکمیل پروژه های نیمه کاره و سنواتی است که از سال 1390 شروع شده و ممکن است برخی از آن ها اکنون صرفه اقتصادی یا ضرورت نداشته باشند از این رو باید غربالگری شوند و اولویت و احتیاج را آنالیز می کنیم و در کنار آن پروژه های جدیدی را هم با مطالعات کارشناسی دقیق و تأمین منابع اقتصادی آن ها شروع می کنیم.

*سرمایه گذاری 260 میلیون یورویی در میدان های نفتی کهگیلویه و بویراحمد

وی با تأکید بر توسعه متوازن در بخش بالادست و پایین دست، توضیح داد: این قول را به همه مردم و همکاران صنعت نفت می دهیم که شروع پروژه ها متوازن خواهد بود.

وزیر نفت در ادامه گفت: استان کهگیلویه و بویراحمد هشت میدان نفتی دارد و 13 درصد ذخایر نفتی کشور در این استان است؛ طرح های توسعه و حفظ و نگهداشت میدان نفتی گچساران 1 و 2 و گچساران 3 و 4 و میدان بی بی حکیمه با افزایش فراوری 40 هزار بشکه در روز را شروع می کنیم و حدود 260 میلیون یورو حجم سرمایه گذاری این سه میدان برای حفظ و نگهداشت و افزایش فراوری است.

اوجی اظهار داشت که این پروژه ها در هفته های آینده شروع می شوند و تا دو سال و نیم دیگر هم به بهره برداری می رسند.

*تخصیص 104 میلیارد تومان به پروژ های مسئولیت اجتماعی استان

وی با اشاره به مسئولیت اجتماعی وزارت نفت، اعلام کرد: بنای ما این است که هر جا صنعت نفت فعالیت دارد مردم منطقه از قِبل این پروژه ها بهره مند شوند، بنابراین وزارت نفت 62 پروژه در حوزه های آموزشی، بهداشتی و رفاهی با حدود 114 میلیارد تومان در استان کهگیلویه و بویراحمد انجام می دهد؛ نزدیک به 82 روستا تا انتها سال جاری به شبکه گاز متصل می گردد، بعلاوه 900 خانوار از کمیته امداد و سازمان بهزیستی که بنیه اقتصادی ضعیفی دارند معرفی شدند که هزینه های لوله کشی گاز آن ها را وزارت نفت پذیرفته است.

وزیر نفت اظهار داشت که همه این پروژه های مسئولیت اجتماعی این استان تا انتها سال جاری به بهره برداری می رسند.

اوجی بعلاوه پس از بازدید از شهرک صنعتی سربیشه گچساران بر جلوگیری از خرید کالا های خارجی و استفاده از ظرفیت استان تأکید کرد و گفت: با توجه به اجرای طرح ساخت پتروشیمی گچساران، ساخت واحد پلی اتیلن، تکمیل زنجیره ارزش صنعت پتروشیمی و توسعه میدان های نفتی مدنظر در گچساران و بی بی حکمیه، گچساران در حال تبدیل شدن به یک قطب صنعتی است و اعتقاد ما این است که واحد های صنعتی باید احتیاج های صنعتی طرح های همجوار خود را تأمین نمایند.

براساس این گزارش، وزیر نفت و جمعی از اعضای هیئت دولت به همراه سیدابراهیم رئیسی، رئیس جمهوری صبح امروز (آدینه، نهم مهرماه) در سفری یک روزه به استان کهگیلویه و بویراحمد آمدند، حضور در نشست شورای اداری شهرستان گچساران برنامه دیگر اوجی در این سفر است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "غربالگری و تکمیل پروژه های نیمه کاره یکی از برنامه های اصلی وزارت نفت است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "غربالگری و تکمیل پروژه های نیمه کاره یکی از برنامه های اصلی وزارت نفت است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید