عراق، فواد حسین: کشورهای منطقه نیازمند مصاحبه هستند، عراق همچنان به انرژی برق نیاز دارد

به گزارش کتاب یار مهربان، وزیر خارجه عراق با تشریح دلایل سفر خود به عربستان از بررسی راههای گسترش روابط و فعال سازی ده ها یادداشت تفاهم همکاری و توافق میان دو کشور خبر داد.

عراق، فواد حسین: کشورهای منطقه نیازمند مصاحبه هستند، عراق همچنان به انرژی برق نیاز دارد

به گزارش گروه بین الملل کتاب یار مهربان به نقل از الفرات، فواد حسین در مصاحبه با یک رسانه سعودی گفته است سفر به عربستان سعودی بر روابط دوجانبه میان دو کشور و چگونگی گسترش آن و نیز فعال سازی ده ها یادداشت تفاهم همکاری و توافق میان دو کشور و بررسی اوضاع منطقه ای و تاثیرات آن بر اوضاع داخلی عراق یا عربستان و محیط پیرامونی آن متمرکز است.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و جهان را در کانال تلگرامی کتاب یار مهربان بخوانید. (کلیک کنید)

فواد حسین افزود تنش های منطقه ای و چگونگی تعامل با آن و برداشتن گامهای اولیه برای مدیریت این بحران ها در این سفر مورد بررسی قرار گرفت.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و جهان را در صفحه اینستاگرامی کتاب یار مهربان بخوانید. (کلیک کنید)

وی ادامه داد از نظر تاریخی مراحلی از روابط میان عربستان و عراق برقرار بوده که با شکافهایی هم همراه بوده است، ولی طی سالهای اخیر این شکاف پر شده و پلهای متعددی بنا شده است.

فواد حسین گفت طرحهای سرمایه گذاری مربوط به شرایط سیاسی و روابط سیاسی و شرایط امنیتی است و هماهنگی عالی در سیاست نفتی میان عراق و کشورهای حاشیه خلیج فارس برقرار است .

وی افزود کشورهای منطقه به مصاحبه و مطرح کردن صریح مسائل میان یکدیگر برای کاهش تنش نیاز دارند، شرایط امنیتی امروز عراق به جز حملات اخیر باثبات بوده است.

وزیر خارجه عراق گفت هماهنگی بالایی در سیاست نفتی با کشورهای نفت خیز عربی حاشیه خلیج فارس به ویژه عربستان چه به صورت دوجانبه یا در چارچوب اوپک برقرار است.

به گفته وی، عراق و عربستان نقش مهمی در این سازمان ایفا می کنند، همچنین هماهنگی مستمر میان دو کشور در تمام زمینه های مربوط به انرژی برقرار است.

فواد حسین با بیان اینکه عراق به انرژی برق نیاز دارد، به یادداشت تفاهمی اشاره کرد که بر اساس آن، عراق، 400 مگاوات برق از شبکه برق کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس وارد می کند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "عراق، فواد حسین: کشورهای منطقه نیازمند مصاحبه هستند، عراق همچنان به انرژی برق نیاز دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عراق، فواد حسین: کشورهای منطقه نیازمند مصاحبه هستند، عراق همچنان به انرژی برق نیاز دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید