طرح کنترل وزن و چاقی در مدارس اجرا می شود

به گزارش کتاب یار مهربان، مدیر کل آموزش و پرورش هرمزگان گفت: در راستای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و اجرای بسته تحولی، طرح کنترل وزن و چاقی (کوچ) در مدارس استان اجرا می شود.

طرح کنترل وزن و چاقی در مدارس اجرا می شود

به گزارش کتاب یار مهربان به نقل از ایرنا، موسی دادی زاده سرخایی در نشست طرح کنترل وزن و چاقی استان اضافه کرد: در مرحله نخست باید مشخص شود چه تعداد از دانش آموزان هرمزگان دارای اضافه وزن هستند که با وجود کمبود معلمان به ویژه در روستاها و نبود تخصص در معلمان، برگزاری آموزش های ضمن خدمت مجازی برای مجریان و معلمان توسط شبکه بهداشت و همچنین استفاده از نیروهای متخصص در خانه های بهداشت ضروری است.

وی آگاهی بخشی به اولیا و دانش آموزان را به عنوان گام بعدی نام برد و بیان نمود: برخی دانش آموزان پایه ابتدایی درک درستی از اضافه وزن ندارد یا اینکه اولیا صبحانه را برای آن ها آماده می کند که این امر باید در دستورکار انجمن اولیا و مربیان مناطق و مدارس قرار گیرد.

مدیرکل آموزش وپرورش هرمزگان مشخص کردن جامعه هدف دانش آموزی را گام نخست طرح کوچ برشمرد و ادامه داد: در این راستا داشتن برنامه کوتاه و بلندمدت برای کنترل چاقی مهم است.

دادی زاده سرخایی اضافه کرد: داشتن برنامه ریزی بلندمدت برای کنترل اضافه وزن امری مهم است و توجه به نوع تغذیه، سبک زندگی، تحرکی و وراثت و نیز ایجاد فضای لازم برای تحرک دانش آموزان در ساخت مدارس و افزایش ساخت زیربنای منازل و تغییر در طراحی شهری می تواند کمک مطلوبی در این جهت باشد.

وی اضافه کرد: برای تحقق طرح کوچ نیازمند آن هستیم تا در جامعه فرهنگ سازی شود، والدین به ضررهای جسمی، مالی و اجتماعی آن آگاه شوند و برای تحقق این هدف، آموزش وپرورش نیازمند حمایت همه دستگاه ها و نهادهای دولتی و غیردولتی دارد.

برای کنترل اضافه وزن ضروری است از همان ابتدا که تربیت کودک شکل می گیرد، آموزه های کنترل وزن نیز آموزش داده شود و عوارض و پیامدهای چاقی را به ویژه در سنین بالاتر به شهروندان آینده کشور گفته شود.

طرح کنترل وزن و چاقی دارای ستاد عالی متشکل از هفت وزارتخانه و سه سازمان با حضور معاون مدیریت وبرنامه ریزی رئیس جمهوری برگزار می شود که اهمیت این طرح را نشان می دهد.

منبع: همشهری آنلاین

به "طرح کنترل وزن و چاقی در مدارس اجرا می شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرح کنترل وزن و چاقی در مدارس اجرا می شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید