شهاب سنگی که بزرگ ترین الماس سیاه دنیا را به زمین هدیه داد!، عکس

به گزارش کتاب یار مهربان، انیگما یک الماس سیاه از نوع کربنادو است و بر اساس رکوردهای دنیای گینس بزرگترین الماس تراش خورده در دنیا است که وزن آن 555.55 قیراط یا 111 گرم است که 55 وجه دارد.

شهاب سنگی که بزرگ ترین الماس سیاه دنیا را به زمین هدیه داد!، عکس

به گزارش خبرگزاری کتاب یار مهربان، در حالی که بیشتر الماس ها مانند بزرگترین الماس خام دنیا - کولینان - در اعماق زمین در سنگ های آذرین کیمبرلیت یافت می شوند، منبع انیگما بسیار اسرار آمیز است؛ تئوری ها حاکی از آن است که این الماس سیاه از دل شهاب سنگی که به زمین فرود آمده است، بیرون آمده است، چراکه الماس های کربنادو حاوی ماده معدنی اوزبورنیت هستند که فقط در شهاب سنگ ها یافت می گردد و نشان می دهد که الماس از فضای بیرونی منشا می گیرد.

بیشتر بخوانید:

پرواز کودکی در گردباد؛ گردبادها می توانند بوئینگ 747 را گیر اندازند؟

عکس | شکار تلسکوپ اینوی از جزئیات بی سابقه خورشید

گمان می رود این الماس های سیاه بین 2.6 تا 3.8 میلیارد سال قدمت داشته باشند و تا به امروز تنها در برزیل و جمهوری آفریقای مرکزی یافت شده اند.

این سنگ ها طبق گفته انجمن بین المللی جواهر حاوی کربن بی شکل، الماس و گرافیت هستند. آنها فقط در نهشته های سنگ های رسوبی آبرفتی یافت می شوند. این باعث می گردد که آنها به طور قابل توجهی دوام بیشتری نسبت به الماس های کریستالی معمولی داشته باشند و به همین علت گفته می گردد که برش و صیقل دادن الماس به 55 وجه آن سه سال طول کشیده است.

منبع: IFLSCIENCE

227227

منبع: خبرآنلاین

به "شهاب سنگی که بزرگ ترین الماس سیاه دنیا را به زمین هدیه داد!، عکس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شهاب سنگی که بزرگ ترین الماس سیاه دنیا را به زمین هدیه داد!، عکس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید