راه اندازی منطقه نوآوری صنعت نفت

به گزارش کتاب یار مهربان، بیژن زنگنه امروز در حاشیه مراسم امضای تفاهم نامه با معاونت علمی و فناوری در حاشیه دوازدهمین جشنواره فناوری نانو به راه اندازی زیست بوم ری اشاره کرد و گفت: این منطقه در مساحتی به وسعت 30 هکتار در منطقه شهرری نزدیک پالایشگاه تهران راه اندازی می شود.

راه اندازی منطقه نوآوری صنعت نفت

وی افزود: ایجاد این منطقه برای شتاب دهنده ها، استارت آپ ها، شرکت های دانش بنیان و صندوق های حمایتی و مشاوران و همچنین متقاضیان دریافت فناوری است.

وزیر نفت با بیان اینکه صنعت نفت ظرفیت عظیمی دارد و سالی چند ده میلیارد تقاضا به بازار عرضه می کند گفت: از این ظرفیت می توان درراستای توسعه استارت آپ ها و شرکت های دانش بنیان استفاده کرد.

زنگنه با بیان اینکه ما در راستای پیشرفت فناوری راه طولانی در پیش داریم، گفت: شرکت های تابع صنعت نفت نیازهایی برای حوزه هایی چون افزایش برداشت دارند.

وی با اشاره به مهمترین بخش های صنعت نفت شرح داد: کاتالیست ها، فرآیندهای پتروشیمی و پالایشگاهی مهم ترین بخش های حیاتی صنعت نفت هستند؛ همچنین مسائل زیست محیطی، تصفیه آب، انتقال حرارت و خردگی از دیگر زمینه هایی در صنعت نفت به شمار می روند که ظرفیت همکاری با شرکتهای فناور را دارند.

وزیر نفت گفت: انعقاد این تفاهم نامه با معاونت علمی نماد یک اهتمام دوجانبه در صنعت نفت است تا زمینه بهره برداری از فناوری های تولید شده در کشور فراهم شود.

وی ادامه داد: ما قطعا از فعالیت های شرکت های دانش بنیان و فناور حمایت خواهیم کرد ضمن آنکه با امضای این تفاهم نامه همکاری دو طرفه میان معاونت علمی با وزارت نفت ایجاد می شود.

سورنا ستاری معاون علمی و فناوری در مراسم انعقاد تفاهم نامه با بیژن زنگنه وزیر نفت اعلام نمود: اهتمام وزارت نفت در حمایت از شرکت های دانش بنیان و استارتاپ ها قابل تقدیر است. همچنین اقدام دیگر راه اندازی منطقه نوآوری نفت است که شخص وزیر پیگیر آن است.

ستاری ادامه داد: با این اقدامات در 2 سال آینده زیست بومی شکل می گیرد که نیروی خلاق جوان در آن حوزه فعال هستند.

منبع: خبرگزاری مهر

به "راه اندازی منطقه نوآوری صنعت نفت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راه اندازی منطقه نوآوری صنعت نفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید