راهنمای خرید خودرو از 200 تا 300 میلیون تومان

به گزارش کتاب یار مهربان، با 300 میلیون تومان چه ماشینی بخریم؟ این سوال بسیاری از افرادی است که به دنبال خرید خودرو در محدوده قیمت 200 تا 300 میلیون تومان هستند. خودروهای 50 میلیون تومانی بازار ایران حالا در کانال 200 تا 300 میلیون تومان جولان می دهند؛ خودروهایی که قبلا بخش متوسط به آنها علاقه بسیاری داشت. به همین دلیل، ما تلاش کردیم تا در این راهنمای خرید خودرو از 200 تا 300 میلیون تومان، خودروهایی را که در بازار فعلی ارزش خرید بالاتری دارند، معرفی کنیم.

راهنمای خرید خودرو از 200 تا 300 میلیون تومان

راهنمای خرید خودرو از 200 تا 300 میلیون تومان

کارت ورود به بازار خودروهای اقتصادی ایران جز در انحصار محصولات وطنی، خودروهای فرانسوی و تولیدات چینی نبوده و نیست. دیرزمانی شاید یک خودرو ژاپنی مثل مزدا یا سوزوکی می توانست به این بخش پای بگذارد و پیروز هم خارج شود. یا آلمانی ها با گل و کره ای ها با ریو و ورنا می توانستند بخشی از بازار را تصاحب کنند.

با این حال، از آن زمان یک دهه می گذرد و حالا بهترین های این بخش را یک ایرانی و دو فرانسوی و چند چینی تشکیل می دهند. خودروهایی که عموما جز آپشن های ضروری و بعضا چند آپشن رفاهی هیچ چیز چشمگیری برای عرضه ندارند. گشتی در فضای بازار هم این موضوع را به خوبی تایید می کند که از تندر پلاس و استپ وی و ساندرو تا محصولات خانواده دنا، همه چری ها و ام وی ام ها و جک ها همه محصولاتی برای آمد و شد ساده و بی دردسر هستند و نه خودروهایی برای ویراژ دادن یا فخرفروشی.

در ادامه راهنمای خرید خودرو از 200 تا 300 میلیون تومان خواهیم دید که در این بازه قیمتی چه خودروهایی را می توان انتخاب کرد و سوار شد.

1 - دنا پلاس توربو تیپ 2 (مدل 1399)

قیمت: 290 میلیون تومان

این خودرو شاید بهترین انتخاب برای خرید خودرو از 200 تا 300 میلیون تومان باشد یا شاید بدترین! از نقطه نظر طراحی طرفداران و مخالفان این خودرو همه موارد خوبی را یادآوری می کنند. دنا از یک سو چهره محکم و اسپورتی دارد و از دیگر سو ابدا ظاهر هماهنگی ندارد.

موتور و گیربکس دنا عملکرد خوبی دارند و شتابگیری و کشش بالاتر از استانداردهای گروه است. امکانات بد نیست و با بهترین خودرو گروه برابری می کند. سواری هم به نسبت سمند و پارس و پرشیا به دلیل اصلاحاتی که در خودرو اجرا شده خوشایندتر است. گنجایش هم کاملا راضی کننده است. با این حال دنا پلاس توربو چیزی جز یک سمند اصلاح شده نیست!

اگر موارد بالا برایتان اهمیت چندانی ندارد، شاید خرید دنا پلاس توربو برایتان انتخاب مناسبی باشد.

2 - تندر پلاس اتومات (مدل 1398)

قیمت: 280 میلیون تومان

تندر 90 پلاس هم یکی دیگر از انتخاب ها برای خرید خودرو از 200 تا 300 میلیون است. هنوز هم نسخه صفر کیلومتر این خودروی فرانسوی در دسترس خریداران هست. انتخابی خوشایند که با توجه به تغییرات داخلی و خارجی، بهتر از تندر 90 معمولی بوده و قابل تحمل تر است.

تندر پلاس که اغلب با رنو سیمبل کارکرده مقایسه می شود، خودرو بی دردسری است که آرام و به اندازه دور برمی دارد، جادار است، قدیمی اما استاندارد است و به اندازه کافی برای یک خانواده پنج نفره جا و فضای بار دارد. مصرف سوخت این خودرو به مدد موتور k4m عالی است و استهلاکش هم اندک است.

اگر به خوبی از تندرپلاس مراقبت کنید قطعا می توانید روی استفاده از این محصول تا یک دهه حساب باز کنید! برای مشاهده آگهی های تندر پلاس اتوماتیک و اطلاع از قیمت آن می توانید به وب سایت کتاب یار مهربان مراجعه کنید.

3 - جک J4 (مدل 1399)

قیمت: 245 میلیون تومان

یک سدان کوچک چینی که می خواهد شبیه تندر 90 خود را محصولی ساده و بی دردسر و اقتصادی نشان دهد اما نمی تواند. جک J4 البته خودروی بدی نیست ولی ابدا ارزش چنین پرداختی را ندارد. جک J4 که سواری نرمتری نسبت به تندرپلاس دارد، کشش و دوام کمتری را عاید سرنشینانش می کند.

با اینکه ظاهر خودرو بهتر از خودرویی مثل جیلی اکسلنت است اما اتاقی به محقری و البته جاداری تندر90 دارد و در بازار هم محبوبیتش پررنگ نیست. اینها همه یعنی J4 برای فردی که قصد خرید خودرو از 200 میلیون تا 300 دارد، انتخاب سختی است و اغلب فقط توسط دوستدارانش خریداری می شود. این محصول چینی به فرمان برقی و گیربکس CVT مجهز است.

اگر با این موارد مسئله ای ندارید و از خودروهای چینی تجربه خوبی به یاد دارید، شاید خرید جک J4 بتواند شما را راضی کند. پیشنهاد می کنیم برای کسب اطلاعات بیشتر مطلب مقایسه جک J4 با خودروهای هم رده اش را نیز مطالعه کنید.

4 - چری آریزو 5 اتوماتیک (مدل 1398)

قیمت: 265 میلیون تومان

چری آریزو 5 جذاب ترین چهره گروه را با طیفی از امکانات مناسب و موتوری معمولی به قیمتی نسبتا معقول تحویل مشتریان می دهد. این خودرو در مقایسه با نسخه توربو تجهیزات کمتری دارد ولی با همان کیفیت ساخت و سواری برای بسیاری از خریداران انتخاب خوشایندی برای افرادی است که به دنبال خرید خودرو تا 300 میلیون تومان هستند.

آریزو 5 به نسبت بسترن B30 یا دنا پلاس خودرو خانوادگی تری است و چهره و کابین به روزش دلیل این موضوع است. کیفیت مونتاژ یا گنجایش و سهولت مسافرت با آن هم چیزی از رقبا کم ندارد. البته که فنربندی خشک خودرو منتقدانی دارد منتها در این رده قیمتی نباید چندان دنبال سواری لاکچری و بدون لرزش و کوبش بود!

اگر به دنبال خودرویی زیبا و راحت هستید و درباره امکانات هم مته به خشخاش نمی گذارید، خرید چری آریزو 5 اتوماتیک می تواند انتخاب مناسبی برایتان باشد.

5 - پژو 207 فول اتومات (مدل 1399)

قیمت: 275 میلیون تومان

پژو 207 اتوماتیک با فروش بالایی که در دو سال 97 و 98 داشته به یکی از مهره های مهم ایران خودرو در بازار هاچ بک های آپشنال تبدیل شده و انتخاب خوبی برای خرید خودرو از 200 تا 300 میلیون تومان است.

این خودرو که در نسخه فول اتومات به غیر از رینگ و لاستیک مخصوص به آینه های برقی، سیستم مالتی مدیا و صفحه لمسی، دنده اتومات، بلوتوث، فرمان برقی، سنسور دنده عقب و کروز کنترل مجهز است، کیفیت ساخت بهتری نسبت به 206 معمولی داشته و با توجه به چهره اغراق آمیزی که دارد بین جوانان و زنان به شدت پرطرفدار است.

پژو 207 که استهلاک کمتری نسبت به ام وی ام 315 یا برلیانس 320 دارد، یکی از خوش دست ترین خودروهای این گزارش است که لذت رانندگی بالایی دارد. شما می توانید آگهی های خرید و فروش پژو 207 اتوماتیک را در کتاب یار مهربان مشاهده کنید. شاید بد نباشد نیم نگاهی هم به مقایسه پژو 207 با رقبای هم رده اش داشته باشید.

6 - دانگ فنگ H30 کراس (مدل 1398)

قیمت: 230 میلیون تومان

پرآپشن ترین گزینه برای خرید خرید خودرو از 200 میلیون تا 300 میلیون، به رغم قیمت پایین تر همین استیشن واگن چینی یعنی دانگ فنگ H30 کراس است. خودرویی با پلتفرمی از پژو، موتوری از پژو و یک گربکس که گویا ساخت ژاپن است و خوب کار می کند.

H30 کراس چند ویژگی خوب دارد. در کنار جای بار بزرگ و اتاقی که گنجایش پنج سرنشین را دارد، در نسخه فول امکاناتی نظیر کروز کنترل، رینگ اسپورت، رنگ های متنوع، سانروف، صفحه نمایش، دوربین دید عقب و بلوتوث دارد که تحسین برانگیز است. در مطلب مقایسه دانگ فنگ H30 کراس با خودروهای هم رده به طور مفصل درباره این خودرو صحبت کرده ایم.

طرح کلی بدنه هم خوب است و کابینش هم قابل تحمل است. منتها کیفیت مونتاژ بعضا جالب نیست و بعد از چند سال در برخی نقاط خود را بروز می دهد. اگر می توانید با این موارد کنار بیایید، خرید دانگ فنگ H30 کراس گزینه بسیار خوبی برایتان خواهد بود.

7 - ام وی ام X22 دنده ای (مدل 1399)

قیمت: 222 میلیون تومان

ارزان ترین انتخاب گروه در این مقطع همین خودرو پرفروش چینی است. محصولی که در نسخه لاکچری به جز طرح به روز اتاق و بدنه چیز زیادی برای ارائه بیش از دیگر رقبا ندارد. MVM X22 که در چهار سال گذشته بیش از 40 هزار دستگاه در ایران فروش داشته، انصافا چهره خوبی دارد گرچه تعادل ندارد، کیفیت ساختش بالا نیست و احتمالا دوامش به خوبی ساندرو استپ وی نخواهد بود.

با اینکه X22 در مدل لاکچری از بدنه تک رنگ و آپشن های ESP،HAC و TPMS سود می برد اما وقتی پای سریع رفتن یا حتی شتاب گیری وسط بیاید همه زیبایی یا ظرافت خودرو رنگ می بازد. اگر بودجه تان محدود است و نمی توانید بیشتر از این مبلغ هزینه کنید، خرید ام وی ام X22 گزینه شما برای خرید خودروی بالای 200 میلیون تومان است.

8 - جیلی GC6 اکسلنت (مدل 1398)

قیمت: 250 میلیون تومان

جیلی GC6 اکسلنت یکی از اعضای قدر ندیده گروه خودروهای بالای 200 میلیون تومانی است که قربانی ظاهر دفرمه خود شده است.

اکسلنت که طرح کابین بسیار جذابی دارد، مجموعا به تعداد 2 تا 3 هزار دستگاه در کشور مونتاژ شده و کمتر کسی سراغش می رود. با این حال این خودرو کم استهلاک و جادار است و در مقایسه با تندر 90 و جک J4 خودروی جذاب تری است.

نصب موتوری اصلاح شده در کنار گیربکس اتوماتیک ساخت شرکت ژاپنی جاتکو از GC6 اکسلنت محصولی خوش دست ساخته که با توجه به ابعاد کوچکش هندلینگ خوبی دارد. سانروف، مانیتور لمسی، تریم دورنگ کابین، رینگ و لاستیک اسپورت و سنسور دنده عقب بخشی از امکانات این چینی بدقواره است!

اگر ظاهر خودرو برایتان در اولویت نیست، شاید بد نباشد که به خرید جیلی GC6 اکسلنت هم فکر کنید.

خرید خودرو از 200 تا 300 میلیون تومان؛ آخر چی بخریم؟

8 خودرویی که در این راهنمای خرید خودرو تا 300 میلیون تومان آورده شده؛ خودروهایی قابل اعتماد هستند. با این حال همانطور که در توضیحات آمده است، برخی از این خودروها ارزش خرید بالاتری دارند و به نسبت به قیمتشان ارزنده هستند و شاید بهتر باشد که از خرید برخی دیگر از این خودروها صرف نطر کرده و به سراغ خودروهایی که در راهنمای خرید خودرو از 100 تا 200 میلیون تومان آورده شده اند بروید.

متاسفانه بالا رفتن قیمت خودرو به شکلی شده که با 200 تا 300 میلیون تومان تتها می توان به دنبال خودروهایی معمولی و میان رده بود. خودرو یادتان باشد که در هنگام خرید خودرو، ارزش خرید مهم ترین حرف را می زند. اگر خودرویی بتواند با مبلغی پایین تر همان کیفیت از رانندگی را در اختیارتان بگذارد، شاید بد نباشد که در انتخابتان تجدید نظر کنید. چون امروز 100 میلیون تومان به سختی به دست می آید و به راحتی هم خرج می شود.

امیدواریم که این راهنمای خرید خودرو تا 300 میلیون تومان توانسته باشد به پرسش های شما عزیزان پاسخ دهد. نظر شما درباره خودروهای بالا چیست؟ آیا خودروهای دیگری در این بازه قیمتی هستند که ارزش خرید بالایی داشته باشند؟ خوشحال می شویم نظرات و تجربیات خودتان را با ما و سایر خوانندگانی که به دنبال خرید خودرو هستند در میان بگذارید.

منبع: دیوار

به "راهنمای خرید خودرو از 200 تا 300 میلیون تومان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای خرید خودرو از 200 تا 300 میلیون تومان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید