توزیع روزانه 1400 واحد خون در تهران ، مراجعه روزانه 1600 نفر به مراکز انتقال خون جهت اهدا

به گزارش کتاب یار مهربان، مدیر کل انتقال خون استان تهران گفت: 1600 نفر در روز به مراکز انتقال خون مراجعه می نمایند و روزانه 1400 واحد خون توزیع می گردد.

توزیع روزانه 1400 واحد خون در تهران ، مراجعه روزانه 1600 نفر به مراکز انتقال خون جهت اهدا

مدیر کل انتقال خون استان تهران در مصاحبه با خبرنگار اجتماعی کتاب یار مهربان، گفت: نسبت اهدای خون مردان با بانوان در آب آن پایین تر از این شاخص در کشور های پیشرفته است. روزانه بین 1500 تا 1600 نفر به مراکز انتقال خون جهت اهدای خون وفراورده های خونی در سطح استان تهران مراجعه می نمایند و از این تعداد 1200تا 1300 نفر شرط اهدای خون را خواهند شد. روزانه حداقل بین 1300 تا 1400 واحد خون در تهران توزیع می گردد.

وی ادامه داد: بانوان نیمی از جمعیت کشور را تشکیل می دهند، اما تنها زیرپنج درصد از بانوان در امر خیر اهدای خون مشارکت دارند که باید در این زمینه فرهنگ سازی گردد. در مراکز انتقال خون است های کمبود خون و غربالگری هی مختلف انجام می گردد و در صورت بروز مسئله ای از بانوان اهدای خون انجام نخواهد شد.

مهدی زاده گفت که ذخایر خونی ما تقریبا مناسب است، اما این شرایط به علت مصرف بالای خون و فرآورده های خونی در تهران شنماینده خواهد بود و من از مردم خیر و نوع دوست درخواست دارم که در زمینه اهدای خون مشارکت بیشتری داشته باشند.

مدیر کل انتقال استان تهران متذکر شد که ما احتیاجمند تمام گروه های خونی در کشور و تهران هستیم و گروه های خونی O منفی و O مثبت مصرف بالایی دارند

مدیر کل انتقال خون استان تهران گفت که احتیاج به خون همیشگی و دائمی است و با فصل سرما ما شاهد کاهش مراجعه اهدانمایندگان به مراکز انتقال خون هستیم در صورتی که عمل های جراحی به قوت خود باقی است و مصرف نمایندگان فرآورده های خونی دائمی خواهند بود.

مدیر کل انتقال خون استان تهران متذکر شد که در فصل زمستان و ایام پایانی سال با کاهش مراجعه به مراکز انتقال خون روبرو هستیم که از مردم خیر تقاضادارم که بیماران و احتیاجمندان را فراموش ننمایند. با بهبود شرایط بیماری کرونا بسیاری از عمل های جراحی افزایش پیدا نموده است و طبیعتاً احتیاج به خون و فراورده های خونی در بیمارستان ها و مراکز درمانی افزایش پیدا نموده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "توزیع روزانه 1400 واحد خون در تهران ، مراجعه روزانه 1600 نفر به مراکز انتقال خون جهت اهدا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توزیع روزانه 1400 واحد خون در تهران ، مراجعه روزانه 1600 نفر به مراکز انتقال خون جهت اهدا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید