تصویری دلخراش از فیل 71 ساله

به گزارش کتاب یار مهربان، تصویری هولناک آسیب وحشیانه ای را نشان می دهد که یک فیل پس از سال ها حمل گردشگران بر پشت خود متحمل شده است.

تصویری دلخراش از فیل 71 ساله

به گزارش کتاب یار مهربان، گروه بنیاد دوستان حیات وحش در تایلند (WFFT) تصویری از پای لین 71 ساله، فیل ماده را منتشر کرد که پس از چندین دهه حمل گردشگران، ستون فقراتش را تغییر داده است.

در تصویر نسبتاً دلخراش، در جایی که پشت فیل باید گرد گردد و تقریباً به شکل گنبدی شکل بگیرد، ستون فقرات بعد از چندین دهه تحمل وزن زیاد فرو رفته است.

پای لین 25 سال را صرف کار در صنعت گردشگری تایلند کرد، اما اکنون پناهگاهی در تاسیسات بنیاد دوستان حیات وحش تایلند پیدا نموده است.

فیل سواری یک فعالیت توریستی فوق العاده محبوب در کشور هایی مانند تایلند است.

گروه های دفاع از حقوق حیوانات مدت هاست که برای جلوگیری از استفاده شرکت های توریستی کوشش می نمایند. آن ها معتقدند که فشار مداوم بر روی بدن فیل ها می تواند بافت و استخوان های پشت آن ها را خراب کند و باعث آسیب فیزیکی غیرقابل برگشت به ستون فقرات آن ها گردد.

این فیل 71 ساله در سال 2007 از صنعت گردشگری تایلند نجات یافت. او اکنون به عنوان مادربزرگ 22 فیل دیگر که در پناهگاه زندگی می نمایند شناخته می گردد.

تام تیلور، مدیر گروه بنیاد دوستان حیات وحش گفت: در حالی که فیل ها ممکن است به علت قدرت و جثه شناخته شوند، پشت آن ها به طور طبیعی برای تحمل وزن طراحی نشده است، زیرا ستون فقرات آن ها به سمت بالا کشیده می گردد.

وی اضافه نمود: فشار مداوم بر ستون فقرات آن ها از سوی گردشگران می تواند منجر به آسیب فیزیکی دائمی گردد که می توان در پای لین مشاهده کرد.

بیشتر فیل های نجات یافته چندین دهه آزار و اذیت را تجربه نموده اند.

تیلور گفت: در حالی که ما هرگز نمی توانستیم آسیبی را که این حیوانات در گذشته تجربه نموده اند درک کنیم، حداقل آن ها اکنون می توانند بقیه عمر خود را در آرامش در پناهگاه ما زندگی نمایند.

این گروه ابراز امیدواری کرد که این تصویر بد، گردشگران را تشویق کند که در صنایع استثماری گردشگری شرکت ننمایند و در عوض از پناهگاه های اخلاقی و پایدار حمایت نمایند.

منبع: فرارو

به "تصویری دلخراش از فیل 71 ساله" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تصویری دلخراش از فیل 71 ساله"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید