تحصیل 470 هزار دانش آموز تبعه خارجی در کشور

به گزارش کتاب یار مهربان، مدیر کل آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران از تحصیل 470 هزار دانش آموز تبعه خارجی در کشور اطلاع داد.

تحصیل 470 هزار دانش آموز تبعه خارجی در کشور

به گزارش کتاب یار مهربان، محمد صیدلو امروز در جلسه شورای آموزش و پرورش استان تهران گفت: بودجه ای که در اختیار آموزش و پرورش قرار می گیرد تنها صرف حقوق می گردد لذا نمی توانیم این بودجه را به نحو احسن در بخش های دیگر هزینه کنیم.

وی ادامه داد: شوراهای آموزش و پرورش تاکنون یاری خوبی کردند و اگر آن ها نبودند نمی توانستیم به فعالیت های خود ادامه دهیم. این شوراها باید توسط مدیران دستگاه ها جدی گرفته شوند چراکه هر بار یک نماینده را به این جلسات می فرستند که موجب عدم تمرکز در جلسات شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران تاکید نمود: از ظرفیت قانونی شورای آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران به خوبی استفاده نشده در حالی که از آن می توان استفاده مفیدی داشته باشیم. در حال حاضر 470 هزار دانش آموز اتباع خارجی در کشور ما تحصیل می نمایند که از این میان 117 هزار نفر از آنها در مدارس استان تهران حضور دارند.

وی اضافه کرد: بعضا هزینه تحصیل این دانش آموزان نیز پرداخت نمی گردد و با آن ها همانند دانش آموزان ایرانی برخورد می گردد. طرح هایی مبنی بر آموزش از راه دور به اتباع خارجی و افرادی که امکان تحصیل ندارند، در دستور کار داریم همچنین حضور این دانش آموزان در مدارس غیردولتی خیریه محقق شده است.

به گزارش کتاب یار مهربان، در ادامه این جلسه گودرز شاهمرادی - مدیر آموزش از راه دور آموزش و پرورش - نیز گفت: ظرفیت های بسیار بزرگی در مراکز آموزشی غیردولتی وجود دارد که با مشارکت نهادهای مختلف می توان از آن ها به درستی بهره گرفت.

وی اضافه کرد: از سال 1383 آموزش و پرورش، آموزش از راه دور در پایه اول و دوم متوسطه را انجام داده است و در این پروژه نیز پیروز بوده ایم. هنگامی که در کرمانشاه زلزله رخ داد انقلابی در آموزش و پرورش محقق شد به شکلی که پس از 72 ساعت پس از زلزله آموزش به صورت الکترونیک و آنلاین به زلزله زده ها ارائه شد.

شاهمرادی تاکید نمود: در آموزش اتباع خارجی تعدادی از آنها درگیر کار هستند که می توان به وسیله آموزش آنلاین از راه دور و مدارس غیردولتی خیریه زمینه تحصیل آنها را فراهم کرد. آموزش آنلاین از راه دور هر دانش آموز 500 هزار تومان هزینه دارد که این هزینه برای هر نیم سال باید برای دانش آموزان تامین گردد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "تحصیل 470 هزار دانش آموز تبعه خارجی در کشور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تحصیل 470 هزار دانش آموز تبعه خارجی در کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید