بازرس ویژه پرونده روسیه، درباره دروغگویی ترامپ تحقیق نموده بود

به گزارش کتاب یار مهربان، بر اساس یک سری بخش های ویرایش نشده مربوط به گزارش رابرت مولر در تحقیقات درباره رابطه با کمپین ترامپ و روسیه که اخیرا انتشار یافت بازرس ویژه این پرونده درباره هر گونه اقدام ترامپ برای گمراه کردنش در جریان این تحقیقات را نیز مورد آنالیز قرار داده است.

بازرس ویژه پرونده روسیه، درباره دروغگویی ترامپ تحقیق نموده بود

به گزارش کتاب یار مهربان به نقل از پایگاه هیل؛ یک بخش از این گزارش که به خلاصه سازی یافته های مولر در تحقیقاتش درباره مداخله روسیه به انتخابات 2016 پرداخته، تصریح داشته که پاسخ کتبی ترامپ به سوالی درباره وبسایت افشاگر ویکی لیکس و همچنین شخص راجر استون مشاور سابق وی گمراه کننده بوده است.

طبق این گزارش ترامپ در پاسخش نوشته بود که صحبت کردن با استون درباره ویکی لیکس را به خاطر نمی آورد. با این حال مایکل کوهن، وکیل سابق ترامپ بطور جداگانه به مولر تعریف نموده بود که به خاطر می آورد راجر استون در یک مکالمه به ترامپ گفت: ویکی لیکس برای انتشار اطلاعاتی در زمانی سریع برنامه ریزی نموده است و اینکه ترامپ از کوهن خواسته با استون درباره ویکی لیکس در تماس باشد.

در گزارش مولر عنوان شده است این احتمال هست که رئیس جمهور آمریکا زمانی که پاسخ های کتبی اش را دو سال بعد از وقوع رخدادهای مربوطه تسلیم نموده یا هیچ خاطره واضحی از مصاحبه هایش با استون یا ارتباط استون با ویکی لیکس در ذهن نداشته است. با این حال در ادامه این گزارش عنوان شد: عملکرد رئیس جمهور آمریکا را می توان بازتاب اطلاعش از وجود اسناد و مدارکی نزد استون که ممکن است او برای رد انکارهای ترامپ ارائه کند دانست؛ اسناد و مدارکی که می تواند ارتباط رئیس جمهور آمریکا با کوشش های استون به منظور مراوده با ویکی لیکس را نشان دهد. این بخش از گزارش مولر نشان می دهد که این بازرس ویژه سابق چنین نکته ای را به عنوان یک مانع تراشی بالقوه در نظر گرفته بود.

مولر صراحتا در گزارشش متذکر شده که ممکن است رئیس جمهور آمریکا دنبال ایجاد گمراهی نبوده و صرفا وقایع را فراموش نموده باشد.

کوهن بعد از اذعان به گناهکاری در قبال اتهام نقض قوانین کمپین انتخاباتی و همچنین دروغگویی به کنگره به سه سال زندان محکوم شد . او اخیرا در دوران همه گیری کرونا ویروس جدید به حبس خانگی منتقل شد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "بازرس ویژه پرونده روسیه، درباره دروغگویی ترامپ تحقیق نموده بود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازرس ویژه پرونده روسیه، درباره دروغگویی ترامپ تحقیق نموده بود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید