اگر گرفتگی عضلانی دارید، این راه را امتحان کنید

به گزارش کتاب یار مهربان، دیده شده است که ماساژ یک روش عالی برای از بین بردن تنش عضلانی و بعلاوه افزایش جریان خون در یک منطقه است. ماساژ بر کاهش درد، باعث کشش عضلات و برقراری ارتباط موثر اعصاب می گردد.

اگر گرفتگی عضلانی دارید، این راه را امتحان کنید

کشش در ناحیه خاصی که دچار گرفتگی عضلانی است می تواند به تسکین درد یاری نموده و باعث آزادسازی انقباض ها گردد.

تحقیقات نشان داده است که کشش در ناحیه خاصی که دچار گرفتگی عضلانی است می تواند به تسکین درد یاری نموده و باعث آزادسازی انقباض ها گردد.

این امر به ویژه برای عضلات اسکلتی که در ناحیه گردن، ساق پا، پشت و ران وجود دارد، مفید است.

ماساژ دهید

دیده شده است که ماساژ یک روش عالی برای از بین بردن تنش عضلانی و بعلاوه افزایش جریان خون در یک منطقه است. ماساژ بر کاهش درد، باعث کشش عضلات و برقراری ارتباط موثر اعصاب می گردد.

کیسه یخ و پد حرارتی بهره ببرید

ثابت شده است که استفاده از گرما یا یخ در هنگام گرفتگی بسیار مفید است. ممکن است چند بار در روز کیسه یخ را روی ناحیه گرفتگی عضله قرار دهید. در حالی که می توانید پد حرارتی را برای مدت زمان مشابه بهره ببرید، اما پس از استفاده از پد حرارتی باید بلافاصله از کیسه یخ بهره ببرید، زیرا امکان دارد پد حرارتی باعث التهاب گردد، در حالی که استفاده از کیسه یخ بلافاصله باعث کاهش تورم می گردد.

آب زیاد بنوشید

هرچقدر که این مساله هنگام داشتن گرفتگی خنده دار به نظر برسد، به شما توصیه می گردد تا بدن خود را مرطوب نگه دارد. بعلاوه برای جلوگیری از گرفتگی عضلات، نوشیدن اندازه زیادی آن می تواند بسیار موثر باشد. با این حال، توجه به این نکته لازم است که اندازه آب مورد احتیاج در افراد مختلف فرق دارد.

ورزش ملایم انجام دهید

هرچند فکر ورزش کردن هنگام گرفتگی عضلات دیوانه کننده به نظر می رسد، اما تاثیر عجیبی دارد. تحقیقات نشان داده است که این یک روش عالی برای تسکین درد و گرفتگی عضله است. با این حال، تمرین هایی که انجام می دهید نباید حرکات سنگین باشد. در غیر این صورت ممکن است دلیل را بدتر نموده و باعث پارگی عضله گردد.

منبع: تعادل

منبع: فرادید

به "اگر گرفتگی عضلانی دارید، این راه را امتحان کنید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اگر گرفتگی عضلانی دارید، این راه را امتحان کنید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید