افزایش فروش با راه اندازی باشگاه مشتریان

به گزارش کتاب یار مهربان، رپرتاژ آگهی - طی این مطلب قصد داریم در مورد تاثیر راه اندازی باشگاه مشتریان روی کسب و کارها و افزایش فروش و درآمد صحبت کنیم. به گونه ای که با مطالعه این نوشتار می توانید درک بهتری از راه اندازی این سیستم برای کسب و کار خود بدست آورید.

افزایش فروش با راه اندازی باشگاه مشتریان

نرم افزارهای باشگاه مشتریان روز به روز در حال فراگیر شدن هستند، و روزی خواهد رسید که هر کسب و کار یک نرم افزار باشگاه مشتریان نیز در اختیار دارد. و کیف پول ما به زودی حاوی کارت های باشگاه مشتریان مختلف می شود. اگر همه ما عضو برنامه وفاداری باشیم، این نشان می دهد که این سیستم ها برای افزایش درآمد کسب و کارها مفید هستند. به این معنی که، کسب وکارها به مشتریان وفادار خود پیشنهادهای ویژه ای می دهند تا آن ها را برای کسب و کار خود حفظ و تبدیل به مشتری وفادار کنند. معمولا افراد وارد کسب و کار می شوند تا پول بدست آورند. امروزه اغلب مجموعه ها از نرم افزار باشگاه مشتریان به عنوان ابزاری برای خلق پول استفاده می کنند، ولی در آخر هدف از راه اندازی باشگاه مشتریان سود رساندن به کسب و کارها است. برای اینکه بتوانید از باشگاه مشتریان به خوبی استفاده کنید باید برنامه های وفاداری مشتری را بخوبی درک کنید و بدانید روانشناسی مشتریان چگونه درست عمل می نماید. از دیدگاه های بازاریابی، مشتریان بلندمدت نسبت به مشتریان کوتاه مدت سودآوری بیشتری دارند. باشگاه مشتریان نیز بر اساس این دیدگاه بازاریابی ایجاد شده است. هراندازه مشتری وفادارتر باشد و هر چه ارتباط طولانی تری با برند و شرکت شما داشته باشد، فروش و سود بیشتری نصیب شما خواهد شد.

نرم افزار های باشگاه مشتریان از یک سیستم پاداش دهی و تشویقی استفاده می کنند تا مشتری بتواند به وسیله آن امتیاز جمع کند، تخفیف بگیرد و یا اعتباری در کارت او ذخیره شود. مدیران کسب و کارها باید بدانند که دادن پاداش می تواند باعث شود که مشتریان بطور مرتب به آن ها مراجعه کنند و با آن کسب و کار تقابل بهتری داشته باشند. این پاداش ها مشتری را به سمت محصول خاصی می برد و باعث تقابل بهتر او با یک برند می شود. در واقع باشگاه مشتریان به وسیله ایجاد مزایایی برای مشتریان، آنها را به وفاداری سوق می دهد و با ایجاد گروه بندی مشتریان و ثبت اطلاعات گروه های مشابه و ایجاد برنامه های خاص تبلیغاتی، بستر برطرف احتیاج آن گروه را فراهم می آورد. به وسیله اطلاعات درج شده در سیستم می توان برنامه مدونی برای آن گروه تنظیم نمود و با افزایش فروش، افزایش سودآوری سازمان را به همراه داشت. برای درک بهتر این موضوع بعضی از قابلیت های نرم افزار باشگاه مشتریان را که می تواند به شما در مدیریت هرچه بهتر کسب و کارتان یاری کند و منجر به افزایش فروش شما شود لیست نموده ایم.

* بدست آوردن بانک اطلاعاتی دقیق از مشتریان

راه اندازی باشگاه مشتریان شما را قادر می سازد که کلیه اطلاعات مشتریان را جمع آوری نمایید و یک بانک اطلاعاتی دقیق از آنان داشته باشید. در واقع از لحظه ای که مشتریان کارت خود را روی دستگاه می کشند تمام اطلاعات آن ها ثبت و جمع آوری می شود. ایجاد این بانک اطلاعاتی را می توان بهترین روش ارتباطی و همچنین موثرترین راه جهت تبلیغ و بازاریابی، وفادارسازی مشتریان و افزایش میزان فروش برای یک کسب و کار معرفی نمود. با استفاده از این اطلاعات می توان رفتار مشتریان و میزان خرید آن ها را مورد آنالیز قرار داد و با تجزیه و تحلیل این رفتارها شرایط کسب و کار و همچنین گروه هدف خود را ارزیابی نمایید. از دیگر مواردی که در آن ها می توان از اطلاعات مذکور استفاده نمود بحث قیمت گذاری و آفردهی های موثر برای مجموعه است. حتی می توان روی این اطلاعات کمپین های تبلیغاتی گوناگون ارسال کرد.

آیا این اطلاعات و داده ها می توانند منجر به افزایش فروش برای کسب و کار شما شوند؟

بله، داده های باشگاه مشتریان یک دید دقیق و کلی از رفتار و احتیاجهای مشتریان به شما می بخشد که می تواند منجر به بهبود مدیریت کسب و کار، وفادارسازی مشتریان و در نتیجه افزایش میزان فروش شما شود.

* تدبیر برای فصول و زمان های خلوتی کسب و کار

راه اندازی باشگاه مشتریان، می تواند به شما یاری کند که به سهولت به آنالیز و تحلیل رفتار مشتریان خود در ساعات، روزها و ماه های مختلف سال بپردازید. در نهایت می توانید بر اساس گزارشاتی که از رفتار مشتریان به دست آمده است، تدابیری بیاندیشید و سیاست های جدیدی را جهت افزایش میزان فروش خود در فصول و زمان های خلوتی به کار ببرید. به عنوان مثال می توانید برای این زمان ها آفرها و تخفیفات ویژه ای در نظر بگیرید. در اینصورت می توانید مشتریان را به مراجعه و خرید از خود در زمان های خلوتی ترغیب نمایید. در پی این کار علاوه بر اینکه مراجعه مشتریان به شما بیشتر می شود میزان فروش کسب و کار شما نیز افزایش می یابد. به این ترتیب شما می توانید با یک برنامه ریزی دقیق و مدیریت صحیح در فصول و زمان های خلوتی نیز محصولات و خدمات خود را به فروش رسانید و علاوه بر افزایش فروش به جذب مخاطب نیز بپردازید.

* افزایش فروش با ارسال پیغامک های وسوسه کننده به مشتریان

ارسال پیغامک های وسوسه کننده و انگیز برای مشتریان به وسیله نرم افزار باشگاه مشتریان، از دیگر راه چارههایی است که می تواند منجر به افزایش مشتریان، وفادارسازی آنان و افزایش فروش شود. پیاده سازی این روش کار سختی نیست زیرا از قبل اطلاعات شخصی و اطلاعات تماس مشتریان به صورت کامل و دقیق در سیستم به ثبت رسیده است. تنها کاری که شما باید انجام دهید اجرای یک راه چاره مناسب جهت جذب مخاطب و تشویق به مراجعه مجدد است. شما می توانید به وسیله ارسال پیغامک های جذاب و وسوسه کننده برای مشتریان خود آنان را به مراجعه مجدد و خرید از خودتان ترغیب نمایید. به عنوان مثال از پیغام هایی مانند قرعه کشی، تخفیف های جدید، اعطای امتیاز و اعتبار، جوایز ارزنده و … استفاده نمایید. بدون شک مشتریان با دریافت این پیغامک ها به مجموعه شما مراجعه می کنند و جهت دریافت اعتبار و امتیازهای بیشتر از شما خرید خواهند کرد. استفاده از این روش علاوه بر اینکه احساس خوشایندی در مشتریان شما ایجاد می نماید که همیشه می تواند منجر به افزایش فروش شما شود.

نتیجه گیری

مواردی که در این مقاله ذکر نمودیم فقط چند نمونه از امکانات نرمافزار باشگاه مشتریان است که می تواند منجر به جذب مخاطبان، وفادار سازی آنان و افزایش فروش شود. صاحبان کسب و کارها می توانند متناسب با خدمات و محصولاتی که ارائه می کنند اقدام به خرید نرم افزار باشگاه مشتریان و راه اندازی یک سیستم وفاداری کنند و از امکانات متنوع این سیستم جهت بهبود کسب و کار خود بهره مند گردند.

منبع: شفقنا اقتصادی

به "افزایش فروش با راه اندازی باشگاه مشتریان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش فروش با راه اندازی باشگاه مشتریان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید