آخرین شرایط سوریک ، اسکان 125 نفر در چادر

به گزارش کتاب یار مهربان، سه شنبه هفته گذشته بعد از وقوع سیلاب در 7 روستای منطقه بورالان ماکو در استان آذربایجان غربی، نیمی از روستای سوریک به طور کامل تخریب شد. 30 خانوار این روستا در حال حاضر در چادرهای هلال احمر زندگی می نمایند.

آخرین شرایط سوریک ، اسکان 125 نفر در چادر

به گزارش کتاب یار مهربان، روستای سوریک 62 خانوار دارد، 30 خانوار آن بی خانمان شدند. به گفته فرماندار ماکو، در عرض 72 ساعت اهالی روستای سوریک به حالت عادی بازگشته است. با این حال، نادر کاظمی به کتاب یار مهربان گفت: البته 31 خانوار روستا در حال حاضر در چادر زندگی می نمایند. زیرا در روستای سوریک 30 خانه تخریب شده و طبق برآوردهای لازم احتیاج به 31 میلیارد تومان برای بهسازی و بازسازی است. این هزینه صرف ساخت مسکن، زیرساخت آب و فاضلاب، بهسازی اراضی کشاروزی و جاده ها می گردد.

او با اشاره به اینکه برق کشی در اقامتگاه موقت اجرا شده عنوان نمود: اسکان اضطراری 30 خانوار اجرا شده است. هلال احمر به همه این خانوارها چادر برای اسکان موقت داده است. چادرها برق کشی شده و خیرین با استقرار در روستای سوریک و تهیه غذا مشکل تغذیه اهالی روستا را تامین نموده اند.

اسکان 125 نفر در چادرهای هلال احمر اجرا شده و به گفته فرماندار ماکو، هزینه اقدامات اولیه حدود500 میلیون تومان شده است. وقوع سیلاب به 6 روستای دیگر آسیب چندانی وارد ننموده است و به گفته کاظمی، تنها اقدامات لازم در روستای سوریک در حالِ انجام است.

منبع: همشهری آنلاین

به "آخرین شرایط سوریک ، اسکان 125 نفر در چادر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آخرین شرایط سوریک ، اسکان 125 نفر در چادر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید