گزارش فیفا از بازگشت پرسپولیس به روزهای اوج با سرمربیگری برانکو

به گزارش کتاب یار مهربان، سایت رسمی فدراسیون جهانی فوتبال به آنالیز وضعیت دو تیم پرسپولیس ایران و کاشیما آنتلرز ژاپن پرداخت.

گزارش فیفا از بازگشت پرسپولیس به روزهای اوج با سرمربیگری برانکو

به گزارش کتاب یار مهربان و به نقل از سایت رسمی فدراسیون دنیای فوتبال (فیفا)، در فینال لیگ قهرمانان آسیا سال جاری که دیداری بین دو تیم پرسپولیس ایران و کاشیما آنتلرز ژاپن است، هر تیمی که در نهایت قهرمان گردد، تاریخ سازی صورت می گیرد. این دو تیم که پیش از این هرگز به دیدار فینال لیگ قهرمانان آسیا نرسیده بودند، اکنون تنها یک گام دیگر تا بالای سر بردن جام آسیایی و حضور در مسابقات ماه آینده جام دنیای باشگاه ها به عنوان نماینده آسیا در پیش دارند.

پرسپولیس که در دو دوره متوالی قهرمان لیگ برتر ایران شد، در حالی پا به دیدار فینال می گذارد که امیدوار است فرم و شکل خود در لیگ برتر ایران را در این رقابت آسیایی نیز تکرار کند. پرسپولیس تهران با سرمربیگری برانکو ایوانکوویچ در مسیر بازگشت به روزهای اوج خود واقع شده است و انتظار طولانی مدت برای قهرمانی در آسیا می تواند توسط این عصر طلایی جدید محقق گردد.

علی رغم تجربه آسیایی کم، کاشیما آنتلرز سابقه حضور در مسابقات جام دنیای باشگاه ها را به واسطه میزبانی از این مسابقات در سال 2016 در ژاپن را دارد. قهرمان هشت دوره مسابقات جی لیگ ژاپن نه تنها اکنون انگیزه بالایی برای کسب اولین قهرمانی خود در آسیا دارد، بلکه به دنبال بازگشت به مسابقات دنیای - جام باشگاه های دنیا - هم هست.

بازیکنانی که باید بازی آنها را دید

پرسپولیس در حالی چشم به علیرضا بیرانوندِ روی فرم دارد که به دنبال بسته نگه داشتن دروازه خود در بازی شنبه در دور رفت از فینال لیگ قهرمانان آسیا دارد. این دروازه بان 26 ساله با مهار پنالتی کریستیانو رونالدو در تساوی یک - یک تیم ملی فوتبال ایران مقابل پرتغال در جام دنیای 2018 روسیه در سطح دنیای نامش بر سر زبان ها افتاد. بیرانوند که سال گذشته هم در رسیدن پرسپولیس به مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا فوق العاده بود، نمایش های درخشان خود را در رقابت های سال جاری لیگ قهرمانان آسیا هم ادامه داد.

یوما سوزوکی هم که مسئولیت رهبری خط حمله تیم کاشیما آنتلرز را برعهده دارد، به دنبال از بین بردن فرم خوب بیرانوند است. این مهاجم پرتحرک که در اولین بازی اش در جام دنیای باشگاه ها 2016 با گلزنی مقابل اتلتیکو ناسیونال کلمبیا باعث سورپرایز شدن طرفداران شد، خط دفاع تیم پرستاره رئال مادرید را هم با حرکاتش ویران کرد. این مهاجم 22 ساله در رقابت های فصل گذشته لیگ قهرمانان آسیا چهار گل به ثمر رساند و با وجود اینکه در فصل جاری این رقابت ها تنها دو گل برای کاشیما آنتلرز به ثمر رسانده، اما همچنان برای هم تیمی هایش در خط حمله فضاسازی می نماید.

آیا می دانستید؟

مردی که مسئول این روند فوق العاده پرسپولیس تا رسیدن به فینال لیگ قهرمانان آسیاست، کسی نیست جز برانکو ایوانکوویچ که در جام دنیای 2006 آلمان راهنمایی تیم ملی ایران را برعهده داشت. این سرمربی 64 ساله که در سال 2015 راهنمایی پرسپولیس را برعهده گرفت، خیلی زود تأثیر خود را با به قهرمانی رساندن این تیم در لیگ برتر ایران نشان داد.

عملکرد چشمگیر کاشیما آنتلرز در فصل جاری لیگ قهرمانان آسیا را می توان به گو اویوا نسبت داد، مدافع پیشینی که سابقه بازی در تیم های ناگویا گرامپوس اِیت و کاشیما آنتلرز را در دوران بازیگری خود داشته است. اویوا که در ماه مِی 2017 راهنمایی کاشیما آنتلرز را برعهده گرفت، این گروه از بازیکنان را با موفقیت با هم هماهنگ نموده، تیمی که به خاطر دفاع مستحکمش و نمایش انعطاف پذیرش مشهور است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "گزارش فیفا از بازگشت پرسپولیس به روزهای اوج با سرمربیگری برانکو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گزارش فیفا از بازگشت پرسپولیس به روزهای اوج با سرمربیگری برانکو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید