رحیمی: در بیشتر رشته های اعزامی به المپیک جوانان شانس مدال داریم

به گزارش کتاب یار مهربان، سومین دوره بازی های المپیک 2018 جوانان از 14 مهرماه در بوینوس آیرس آرژانتین شروع گردیده و تا 26 مهرماه ادامه خواهد داشت.

رحیمی: در بیشتر رشته های اعزامی به المپیک جوانان شانس مدال داریم

کاروان ورزش ایران که در دو دوره پیشین این بازی ها (2010 سنگاپور و 2014 چین) شرکت داشت، در این دوره از بازی ها هم شرکت خواهد نمود. این کاروان به سرپرستی اصغر رحیمی رئیس مرکز نظارت بر فدراسیون های ورزشی کمیته ملی المپیک عازم آرژانتین می گردد.

رحیمی که بهمن ماه سال گذشته مسئولیت کاروان اعزامی به آرژانتین را عهده دار شد، امروز شنبه در نخستین نشست خبری خود آخرین وضعیت این کاروان را تشریح کرد.

وی در شروع نشست خبری خود گفت: تاکنون در 17 فدراسیون و 19 رشته صاحب سهمیه گردیده ایم. در برخی فدراسیون ها مانند کشتی و قایقرانی در بیش از یک رشته سهمیه داریم.

وی با اشاره به حضور 206 کشور در المپیک جوانان اظهار داشت: مجموع 49 سهمیه شامل 34 سهمیه در بخش پسران و 15 سهمیه در بخش دختران، ترکیب کاروان ایران را تشکیل می دهد.

سرپرست کاروان ایران در المپیک جوانان با بیان اینکه تاکید کمیته ملی المپیک حضور همه کشورها در این بازی ها است، یادآور شد: وقتی کمیته بین المللی المپیک در بحث دوپینگ و مبارزه با آن به نتیجه نرسید، برگزاری المپیک جوانان را در دستور کار قرار داد.

رحیمی با یادآوری اینکه تمام هزینه های مربوط به رفت و آمد ورزشکاران و اقامت آنها بر عهده میزبان است، گفت: پیش بینی مدال به خاطر ناآشنا بودن شرایط ورزشکاران دیگر کشورها تقریبا غیرممکن است اما در مجموع در بیشتر رشته های اعزامی شانس مدال داریم.

رئیس مرکز نظارت بر تیم های ملی کمیته ملی المپیک با ابراز امیدواری به اینکه کاروان ایران به لحاظ اخلاقی و مدالی، حضوری قابل قبول در بازی های المپیک جوانان داشته باشد، تاکید نمود که روند کسب سهمیه برای این بازی ها مانند المپیک بزرگسالان است.

رحیمی با یادآوری اینکه کاروان ایران در دوره گذشته المپیک جوانان در رده سوم ایستاد، اظهار داشت: با توجه به اینکه ترکیب کاروان دوبرابر گردیده است، می توانیم به لحاظ مجموع مدال و صندلی نهایی، نتیجه ای بهتر کسب کنیم.

وی همچنین در مورد موضوع کنترل دوپینگ کاروان اعزامی گفت: با هماهنگی فدراسیون پزشکی ورزشی، معاینات پزشکی و تست دوپینگ از ورزشکاران اعزامی انجام گردیده است. البته طبق توافق اجرا شده، تست دوپینگ از اعضای کاروان به صورت رندوم گرفته شد.

رحیمی با یادآوری اینکه یک تیم دو نفره پزشکی کاروان ایران را در این بازی ها همراهی می نماید، در مورد سهمیه مربیان اعزامی گفت: برای تمام رشته ها یک نفر به عنوان مربی - سرپرست، کنار ورزشکار یا ورزشکاران اعزامی خواهد بود. فوتسال با 4 نفر در کادرفنی بیشترین تعداد همراه را در میان رشته های اعزامی دارد که دلیل آن هم دستورالعمل فیفا است.

رحیمی همچنین در خصوص آمادگی ورزشکاران برای دفاع از فرهنگ ایران در المپیک جوانان شرح داد و گفت: المپیک جوانان نوپا است و ما هم باید ببشتر کار کنیم اما در جلسات توجیهی موضوع را برای سرپرستان شرح دادیم. کاروان ما کلا در دو گروه وارد آرژانتین می گردد و در یک گروه باز می گردند. ما در بوینوس آیرس به ورزشکاران در مورد بسته های فرهنگی آموزش می دهیم و در فرصتی که در آرژانتین داریم، روی آنها کار می کنیم چون برخی از ورزشکاران در شهرستان ها هستند. مترجم هم در اختیار ورزشکاران قرار می دهیم تا بتوانند ارتباط داشته باشند.

منبع: خبرگزاری مهر

به "رحیمی: در بیشتر رشته های اعزامی به المپیک جوانان شانس مدال داریم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رحیمی: در بیشتر رشته های اعزامی به المپیک جوانان شانس مدال داریم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید