208 مددجوی کمیته امداد صاحب خانه شدند، واگذاری 140 واحد در دهه فجر

به گزارش کتاب یار مهربان، محمدرسول شیخی زاده در گفت و گو با خبرنگاران، اظهارداشت: این نهاد در 9 ماهه نخست سال جاری 208 خانوار تحت حمایت کمیته امداد را صاحب مسکن نموده است و برای این تعداد واحد مسکونی شش میلیارد و 172 میلیون تومان هزینه نموده است.

208 مددجوی کمیته امداد صاحب خانه شدند، واگذاری 140 واحد در دهه فجر

وی با بیان اینکه از این مبلغ چهار میلیارد و 350 میلیون تومان از محل اعتبارات کمیته امداد پرداخت شده است، اضافه کرد: همچنین یک میلیارد و 170 میلیون تومان از محل یاری مستقیم خیران و 660 میلیون تومان نیز از محل زکات پرداختی نیکوکاران تامین شده است.

مدیر کل کمیته امداد استان کردستان با اشاره به اینکه از تعداد واحدهای مسکونی تامین شده 140 واحد مربوط به مددجویان شهری و 68 واحد نیز برای مددجویان روستایی بوده است، ادامه داد: همچنین برای یاری به تعمیر و بازسازی 560 واحد مسکن مددجویان کمیته امداد این استان دو میلیارد تومان در 9 ماهه نخست سال جاری پرداخت شده است.

شیخی زاده اعلام کرد: برای خرید، ساخت و تعمیرات مسکن مددجویان این استان در مجموع هشت میلیارد و 200 میلیون تومان در 9 ماهه نخست سال جاری هزینه شده است و انتظار می رود که با مشارکت خیرین و تامین اعتبار مورد احتیاج این روند به صورت جدی دنبال گردد.

وی با بیان اینکه سرانه یاری به مسکن مددجویان شهری تا سقف 30 میلیون تومان و مددجویان روستایی تا سقف 25 میلیون تومان است، گفت: اولویت ساخت و یا خرید مسکن برای خانوارهای ایتام و بی سرپرست و خانوارهای سه نفره و سه نفر به بالا است.

مدیر کل کمیته امداد استان کردستان با اشاره به طرح مشارکتی و تفاهم نامه بین این نهاد و سپاه کردستان، اظهارداشت: بر اساس این تفاهم نامه هزار واحد مسکن برای مددجویان روستایی ساخته می گردد و برای هر واحد 35 میلیون تومان بلاعوض یاری خواهد شد که در دهه مبارک فجر 130 واحد آن تحویل مددجویان می گردد.

وی با بیان اینکه احتیاج است که خیرین مشارکت بیشتری در راستای یاری به احتیاجمندان داشته باشند، اضافه کرد: جلب مشارکت های مردمی و استفاده از اعتبارات ملی در نظر گرفته شده از سوی مرکز یکی از برنامه های اصلی کمیته امداد کردستان در راستای خانه دار کردن افراد احتیاجمند است.

منبع: خبرگزاری مهر

به "208 مددجوی کمیته امداد صاحب خانه شدند، واگذاری 140 واحد در دهه فجر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "208 مددجوی کمیته امداد صاحب خانه شدند، واگذاری 140 واحد در دهه فجر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید