واکنش ائتلاف الفتح به ازسرگیری فعالیت ناتو در عراق

به گزارش کتاب یار مهربان، ائتلاف الفتح در عراق ازسرگیری فعالیت ناتو در این کشور را مغایر با تصمیم و درخواست دولت بغداد مبنی بر اخراج نیروهای بیگانه از عراق تلقی کرد.

واکنش ائتلاف الفتح به ازسرگیری فعالیت ناتو در عراق

به گزارش گروه بین الملل کتاب یار مهربان، احمد الکنانی عضو ائتلاف الفتح در مجلس عراق در گفت وگو با پایگاه خبری المعلومه تأکید کرد: ازسرگیری فعالیت نظامی ناتو در عراق، بعد از آنکه عملیاتش مطابق با تصمیم اخیر مجلس متوقف شد، مایه تعجب است.

وی تأکید کرد که تصمیم مجلس عراق به اخراج نیروهای خارجی شامل تمامی نیروها است و هیچ استثنایی برای هیچ نیروی رزمی خاصی وجود ندارد.

این نماینده مجلس عراق اضافه نمود: آمریکا کوشش می نماید حضور نظامی اش را به وسیله ناتو تحمیل کند و این امر قابل قبول نیست و مغایر با تصمیم مجلس نمایندگان و درخواست دولت عراق درباره اخراج نیروهای خارجی از این کشور است.

وی با تأکید بر این که اجرای تصمیم مجلس درباره اخراج نیروهای خارجی از کشور اولین اولویت دولت محمد توفیق علاوی نخست وزیر مکلف خواهد بود، اضافه نمود: ائتلاف الفتح از دولت علاوی در ازای اجرای این تصمیم مجلس حمایت می نماید.

گابریل سوما مشاور رئیس جمهوری آمریکا، هفته گذشته اعلام نمود که مقام های آمریکایی اکنون در حال مذاکره با اروپا و عراق برای اجرای تصمیم عقب نشینی از عراق در پاسخ به درخواست دولت عراق و مجلس این کشور است.

وی در عین حال اضافه نمود که مذاکرات اکنون با این شرط در حال اجرا است که ناتو جایگزین نیروهای آمریکایی در داخل عراق گردد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "واکنش ائتلاف الفتح به ازسرگیری فعالیت ناتو در عراق" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکنش ائتلاف الفتح به ازسرگیری فعالیت ناتو در عراق"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید