نخستین اطلاعات کاوشگر سولار اوربیتر به زمین ارسال شد

به گزارش کتاب یار مهربان به نقل از دیجیتال ترندز، کاوشگر سولار اوربیتر نخستین اطلاعات جمع آوری شده را به زمین ارسال کرد.

نخستین اطلاعات کاوشگر سولار اوربیتر به زمین ارسال شد

این کاوشگر یک هفته قبل به سوی خورشید پرتاب شد و قرار است از قطب های این ستاره عکس بگیرد. روی سولار اوربیتر 10 ابزار علمی نصب شده که یکی از آنها جاذبه سنج است. اطلاعات ارسال شده به زمین نیز به همین ابزار تعلق دارد.

تیم هوربری محقق ارشد پروژه این جاذبه سنج در کالج امپریال لندن می گوید: ما میدان های مغناطیسی که هزاران بار کوچکتر از زمین است را اندازه می گیریم.

ابزار جاذبه سنج کاوشگر 21 ساعت پس از پرتاب روشن شد. این ابزار از آن موقع مشغول جمع آوری اطلاعات است. هوربری در این باره می افزاید: اطلاعات دریافتی نشان می دهد میدان مغناطیسی از مجاورت فضاپیما تا جایی که ابزارها واقعا قرار می گیرند، چه میزان کاهش می یابند. این امر نشان می دهد بازوی کاوشگر فعال شده و ابزارهای علمی در آینده اندازه گیری های دقیقی انجام می دهند.

این بازو از جنس تیتانیوم است و 4 ابزار روی آن وجود دارد. به دلیل حساسیت اندازه گیری میدان مغناطیسی، این ابزارها باید از بدنه فضاپیما دور باشند. این بازو به مدت 30 دقیقه در 12 فوریه فعال شد.

به گفته محققان اندازه گیری های اجرا شده قبل، طی و پس از فعال شدن بازوی کاوشگر به محققان یاری می نماید سیگنال هایی را شناسایی و دسته بندی نمایند که به بادهای خورشیدی مرتبط نیستند.

منبع: خبرگزاری مهر

به "نخستین اطلاعات کاوشگر سولار اوربیتر به زمین ارسال شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نخستین اطلاعات کاوشگر سولار اوربیتر به زمین ارسال شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید