موسسات تحقیقات بین المللی پنبه به زودی در گرگان راه اندازی می گردد

به گزارش کتاب یار مهربان، قربانعلی روشنی، ظهر چهارشنبه در آئین رونمایی از دو رقم جدید پنبه اظهار کرد: خشکی و محدودیت هایی که به واسطه آن برای کشاورزی به وجود می آید انکار ناپذیر است.

موسسات تحقیقات بین المللی پنبه به زودی در گرگان راه اندازی می گردد

وی از کمبود کربن به عنوان مهم ترین عامل محدود کننده کشاورزی استان نام برد و گفت: در شرایطی که تجارت کربن در جهان سال هاست انجام می گردد اما ما از کشت پنبه که کاراترین و بهترین گیاه زراعی یکساله برای تزریق کربن اتمسفری به عمق خاک است، غفلت نموده ایم.

رئیس مرکز تحقیقات پنبه کشور اضافه نمود: ما برای کشت پنبه یارانه پرداخت نمی کنیم و کاری نموده ایم که مردم از کشت این محصول فاصله گرفته اند.

وی به دستاوردهای اجرا شده در مرکز تحقیقات پنبه کشور اشاره و بیان نمود: تاکنون 12 رقم جدید و چهار رقم هیبریدی را معرفی نموده ایم و احتیاج به واردات بذر پنبه نداریم.

روشنی از فراوری و تکثیر ارقام تراریخته با همکاری پژوهشگاه بیوتکنولوژی اطلاع داد و اضافه نمود: هر هشت ماه یک رقم جدید معرفی نموده ایم و بذر مناسب برای کشت در هر شرایط آب و هوایی داریم.

وی با اشاره به این که وظیفه حاکمیت این است که برنامه ریزی نموده و جلوی مسائل را بگیرد تا کشت پنبه افزایش یابد، ادامه داد: اصل 44 قانون اساسی را به اجرا نموده ایم و هم اکنون در 18 استان کار تحقیاتی پنبه انجام می گردد.

رئیس مرکز تحقیقات پنبه کشور گفت: طرح تشکیل موسسه تحقیقات بین المللی پنبه پیشنهاد و تصویب شده است و به زودی این موسسه برای تبادل تحقیقاتی و توسعه کشت محصول در گلستان راه اندازی می گردد.

منبع: خبرگزاری مهر

به "موسسات تحقیقات بین المللی پنبه به زودی در گرگان راه اندازی می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "موسسات تحقیقات بین المللی پنبه به زودی در گرگان راه اندازی می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید