مهمترین بازیگران اقتدار صنعت فضایی ایران شرکت های دانش بنیان هستند

به گزارش کتاب یار مهربان، رئیس سازمان فضایی ایران گفت: مهمترین هدف این سازمان تبدیل اقتدار به قدرت مالی است که مهمترین بازیگران آن شرکت های دانش بنیان هستند.

مهمترین بازیگران اقتدار صنعت فضایی ایران شرکت های دانش بنیان هستند

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی کتاب یار مهربان، مرتضی براری رئیس سازمان فضایی در حاشیه مراسم افتتاحیه گردهمایی شرکت های دانش بنیان و استارتاپ های حوزه فضایی که صبح امروز در محل صندوق نوآوری و شکوفایی برگزار گردید، گفت: در نقشه جامع علمی کشور صندلی ممتازی برای صنعت فضایی و توسعه هوا فضا دیده شد که به تبع آن در دستور کار سازمان فضایی نیز قرار گرفته است.

وی تأکید کرد: خوشبختانه در این صنعت صندلی خوبی داریم و صاحب اقتدار علم و فناوری هستیم اما مهمترین هدف ما تبدیل این اقتدار به قدرت اقتصادی است که مهمترین بازیگران آن شرکت های دانش بنیان هستند امیدواریم در آینده ای نه چندان دور شاهد استفاده از قلمرو فضایی برای ارائه خدمات به شرکت های دانش بنیان و مردم باشیم.

همچنین علی وحدت رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی در جمع کتاب یار مهربان اظهار کرد: در اسناد بالادستی مختلف و بخش های سازمانی به توسعه هوا فضا تأکید شده که با توجه به بخش های زیرساختی هنوز به بلوغ در این بخش نرسیده ایم. این نمایشگاه و جلسات این چنینی در راستای این هدف برگزار می گردد که صندوق به دنبال تأمین اقتصادی دقیق تر به شرکت های دانش بنیان و شرکت های فعال در حوزه فضایی است.

وی اضافه نمود: با رویکردی که در سازمان فضایی و پژوهشگاه فضایی وجود دارد، امیدواریم بخش خصوصی نیز در این حوزه توسعه پیدا کند و مردم از منافع این کار بهره ببرند. البته صندوق نوآوری و شکوفایی در هیچ حوزه ای برای ارائه خدمات محدودیت اقتصادی ندارد.

انتهای پیغام/

منبع: خبرگزاری فارس

به "مهمترین بازیگران اقتدار صنعت فضایی ایران شرکت های دانش بنیان هستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مهمترین بازیگران اقتدار صنعت فضایی ایران شرکت های دانش بنیان هستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید