مطالبه سنگین برانکو؛ تمام بدهی، خسارت، دستمزد سال جاری و مالیات

به گزارش کتاب یار مهربان، براساس شنیده ها، براساس حکمی باشگاه پرسپولیس به پرداخت بدهی برانکو، دستمزد سال جاری او، 5 درصد خسارت و دستمزد وکیل او محکوم شده است.

مطالبه سنگین برانکو؛ تمام بدهی، خسارت، دستمزد سال جاری و مالیات

به گزارش، اخبار شکایت برانکو ایوانکوویچ از پرسپولیس هر روز ابعاد جدیدتری به خود می گیرد، براساس اخباری که رسانه ها از سرمربی پیشین سرخ پوشان منتشر می نمایند، او یک روز با پرسپولیس به توافق می رسد و روز دیگر منتفی می گردد. برانکو پولش را می خواهد، درست مثل همه مربیان حرفه ای دیگری که شغل شان مربیگری است و با پول این کار امرار معاش می نمایند. برانکو کارنامه ای درخشان از خود باقی گذاشت و شاید به همین دلیل هم باشد که او با وجود شکایت از پرسپولیس هرگز محبوبیت خود را از دست نداد. از سوی دیگر برانکو گزینه جانشینی ویلموتس هم بود و فدراسیون فوتبال جلساتی را با او برگزار کرد، اما درنهایت توافقی حاصل نشد.

براساس شنیده ها، ظاهرا فدراسیون تصمیم داشت به دو شرط با مربی کروات که سابقه سرمربیگری تیم ملی ایران را هم دارد، توافق کند. نخست آنکه برانکو نیمی از طلبش را به پرسپولیس ببخشد (ظاهرا این مطلب مهم یکی از مفاد اصلی مذاکرات سفیر ایران در کرواسی با ایوانکوویچ بوده) و دوم آنکه دستمزد درخواستی اش برای حضور در تیم ملی را نصف کند؛ این یعنی فدراسیون سرجمع مبلغی حدود یک میلیون و 250 هزار دلار تخفیف را خواهان بود که طبیعتا با مخالفت برانکو همراه شد.

سرمربی پیشین الاهلی پس از عدم توافق با مسئولان فدراسیون فوتبال و همچنین بی نتیجه بودن مذاکرات با نمایندگان پرسپولیس در زاگرب دوباره پیگیر شکایت خود شده و گفته می گردد روز های وحشتناکی در انتظار سرخ پوشان است، آن هم درحالی که قرمز ها همین حالا بابت مطالبات کالدرون به دردسر افتاده اند.

نزدیکان برانکو می گویند حکم محکومیت پرسپولیس به واسطه شکایت برانکو در اسفند یا نهایتا فروردین ماه به دست باشگاه پرسپولیس می رسد. حکمی که از سوی فیفا صادر می گردد و بر لزوم اجرای آن تاکید شده است. براساس شنیده ها، براساس این حکم باشگاه پرسپولیس به پرداخت بدهی برانکو، دستمزد سال جاری او، 5 درصد خسارت و دستمزد وکیل او محکوم شده است.

برانکو که پول کلانی بابت فقط چندماه حضور ناکام در عربستان دریافت نموده، حالا حاضر نیست قید بخش زیادی از مطالباتش بابت حضور پیروز در پرسپولیس را بزند، آن هم درحالی که مدیران پرسپولیس کوشش می نمایند قبل از رسیدن حکم فیفا او را مجاب نمایند که به باشگاه تخفیف بدهد.

مدیران باشگاه البته می گویند از آنجا که برانکو با وجود داشتن قرارداد اقدام به فسخ یکطرفه قرارداد نموده، موظف است با باشگاه کنار بیاید، اما احتمالا خودشان هم می دانند که در این پرونده دست بالا با مربی کروات است که مطابق قوانین نامه هایی را به باشگاه ارسال کرد تا مطالباتش را بگیرد و این اتفاق در موعد مقرر رخ نداد.

مدیران پرسپولیس که در زاگرب با او پای میز مذاکره نشستند، فعلا تاریخ جدیدی برای دور بعدی مذاکرات تعیین ننموده اند و محتمل است مذاکرات بعدی بعد از رسیدن حکم فیفا انجام گردد! منابع مطلع می گویند برانکو به وکیلش اعلام نموده، هیچ تخفیفی به باشگاه پرسپولیس نخواهد داد و سرخ پوشان مجبور خواهند شد تمام مبلغ را بدون کم و کاست واریز نمایند.

خواجه وند: براساس قوانین ایران پرداخت می کنیم

حکمی که قرار است فیفا به باشگاه ارسال کند، ظاهرا یک نکته عجیب دارد؛ می گویند سرخ پوشان موظف هستند به واسطه تفاهمنامه ای که در دولت اصلاحات بین ایران و کرواسی منعقد شده، تمام مالیات برانکو را براساس قوانین کرواسی پرداخت نمایند، زیرا حکم از سوی فیفا صادر شده است. درواقع اگر این خبر صحت داشته باشد، محمدحسن انصاری فرد می توانست با برانکو به توافق برسد، باید براساس قوانین ایران (حدود 22 درصد) مالیات دستمزد برانکو را پرداخت می کرد، اما حالا مجبور می گردد 64 درصد از مبلغ قرارداد او را به عنوان مالیات (براساس قوانین کرواسی) پرداخت کند. اتفاقی که احتمالا سرخ پوشان را تحت فشار بیشتری قرار می دهد و تعیین نیست آن ها چنین مبلغ کلانی را با کدام بودجه پرداخت خواهند کرد.

مهدی خواجه وند، معاون حقوقی باشگاه پرسپولیس در این خصوص گفت: این موضوع صحت ندارد. بر فرض صدور حکم باشگاه، نهایتا باید براساس قوانین کشور خودمان آن را بپردازیم. ما در خاتمه هر سال اظهارنامه های مالیاتی را پر می کنیم و پروسه قانونی آن انجام می گردد و از این جهت مسئله ای وجود ندارد، چراکه محل قرارداد ایران است و محل پرداخت هم ایران خواهد بود.

او درباره تفاهمنامه ای که در دولت اصلاحات بین ایران و کرواسی منعقد شده، ادامه داد: بله ایران و کرواسی با هم تفاهمنامه ای امضا نموده اند که مطابق آن، پرداخت مالیات در داخل ایران را در کرواسی قبول دارند و کادرفنی سابق پرسپولیس می تواند آن را در کشور خودشان ارائه کند.

منبع: فرهیختگان

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "مطالبه سنگین برانکو؛ تمام بدهی، خسارت، دستمزد سال جاری و مالیات" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مطالبه سنگین برانکو؛ تمام بدهی، خسارت، دستمزد سال جاری و مالیات"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید