مسکو به خروج آمریکا از پیمان آسمان های باز واکنش نشان می دهد

به گزارش کتاب یار مهربان، مدیر اداره عدم اشاعه و کنترل تسلیحات وزارت خارجه روسیه گفت، در صورتی که آمریکا از معاهده آسمان های باز خارج شود، مسکو دست به اقدامات متقابل می زند.

مسکو به خروج آمریکا از پیمان آسمان های باز واکنش نشان می دهد

به گزارش کتاب یار مهربان، ولادیمیر ارماکوف، مدیر اداره عدم اشاعه و کنترل تسلیحات وزارت خارجه روسیه در گفت وگو با خبرگزاری اسپوتنیک همچنین ادعای واشنگتن درباره اینکه مسکو این معاهده را نقض کرده، رد کرد و آن را بی پایه و اساس خواند.

گزارش ها درباره تمایل آمریکا به خروج از این معاهده نخستین بار در اکتبر سال گذشته میلادی منتشر شد.

وی ادامه داد: ایالات متحده هیچگونه بیانیه رسمی درباره برنامه هایی در خروج از این معاهده منتشر نکرده است. ما این تمایل که بر پایه ادعای نقض معاهده توسط مسکو مطرح شده است، رد می کنیم. اگر واشنگتن تصمیم بگیرد که از این معاهده خارج شود، ما نیز واکنش مقتضی نشان خواهیم داد. بر این باوریم که خیلی زود است که در این باره به صورت علنی صحبت کنیم.

این مقام روس همچنین بر درخواست مسکو در حفظ معاهده آسمان های باز به عنوان یکی از معدود قطب های بر جای مانده از فرایند امنیتی اروپا تاکید کرد و ادامه داد: ما بار دیگر از همتایان آمریکایی خود می خواهیم تا این معاهده را حفظ کنند. متاسفانه، شرکای آمریکایی ادعاهای بی پایه و اساس خود را تکرار می کنند که روسیه این معاهده را نقض کرده است.

ولادیمیر ارماکوف ادامه داد: تلاش ها برای مقصر جلوه دادن روسیه غیرسازنده است. ما سوالات زیادی درباره تحقق معاهده آسمان های باز توسط ایالات متحده و سایر کشورهای عضو داریم. ما نمی خواهیم درباره خروج از این معاهده حرف بزنیم اما به دنبال تصمیماتی هستیم که بتواند نگرانی های دوجانبه را از بین ببرد و رفع کند.

معاهده آسمان های باز که در 2012 اجرایی شد، در حال حاضر 35 عضو دارد. این معاهده برای نظارت بر قلمروهای کشورهای عضو به وسیله پهپاد اجرایی شده است. واشنگتن به تازگی گفت، در حال بررسی خروج از این توافق است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "مسکو به خروج آمریکا از پیمان آسمان های باز واکنش نشان می دهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مسکو به خروج آمریکا از پیمان آسمان های باز واکنش نشان می دهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید