ظریف با همتای قطری در دوحه به تبادل نظر نشست

به گزارش کتاب یار مهربان، وزرای امور خارجه ایران و قطر در حاشیه فروم دوحه ملاقات و درباره مناسبات دوجانبه و تحولات منطقه ای و بین المللی به مصاحبه پرداختند.

ظریف با همتای قطری در دوحه به تبادل نظر نشست

به گزارش گروه سیاست خارجی کتاب یار مهربان، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که به منظور شرکت در فروم دوحه در قطر به سر می برد، صبح امروز (یکشنبه) در حاشیه این نشست با شیخ محمد بن عبدالرحمن آل ثانی معاون نخست وزیر و وزیر امور خارجه قطر ملاقات و تبادل نظر کرد.

تحولات روابط دوجانبه و همکاری های دو کشور و همچنین مسائل منطقه از جمله موارد مورد تبادل نظری دو وزیر خارجه بود.

یاجیک جاپوتوویچ وزیر خارجه لهستان و فالح الفیاض مشاور امنیت ملی عراق نیز دیروز (شنبه) در حاشیه این نشست تبا ظریف ملاقات و تبادل نظر کردند.

رئیس دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران برای شرکت در این نشست دیروز (شنبه) به دوحه سفر کرد و قرار است بعداظهر امروز (یکشنبه) در نشست مزبور به ایراد سخنرانی بپردازد.

فروم دوحه (نشست دوحه) از دیروز (شنبه) به مدت 2 روز (23 و 24 آذر ماه) تحت عنوان حکمرانی در دنیا چند قطبی در دوحه پایتخت قطر برپاست. فروم دوحه که در سال 2000 میلادی تأسیس شد، تریبونی برای تبادل نظری دنیای درباره چالش های مهمی است که دنیا با آن روبرو می باشد.

شیخ تمیم بن حمد بن خلیفه آل ثانی امیر قطر، ماهاتیر محمد نخست وزیر مالزی و تیجانی محمد بنده رئیس مجمع عمومی سازمان ملل از جمله سخنرانان مراسم افتتاحیه این نشست بودند.

منبع: خبرگزاری فارس

به "ظریف با همتای قطری در دوحه به تبادل نظر نشست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ظریف با همتای قطری در دوحه به تبادل نظر نشست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید