شناسایی عنکبوتی که تارش را تیر و کمان می نماید

به گزارش کتاب یار مهربان، محققان دانشگاه آکرون در اوهایوی آمریکا پیروز به شناسایی نوعی عنکبوت شده اند که به جای تار تنیدن از آن به عنوان تیرو کمان برای شکار طعمه به شیوه ای بسیار تهاجمی تر بهره می گیرد.

شناسایی عنکبوتی که تارش را تیر و کمان می نماید

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی کتاب یار مهربان به نقل از تک تایمز، محققان دانشگاه آکرون در اوهایوی آمریکا پیروز به شناسایی نوعی عنکبوت شده اند که به جای تار تنیدن از آن به عنوان تیرو کمان برای شکار طعمه به شیوه ای بسیار تهاجمی تر بهره می گیرد. این عنکبوت که در صورت تمایل به بافتن تار معمولا این کار را به شکل مثلثی انجام می دهد، Hyptiotes cavatus نام دارد و قادر به پرتاب تار خود نیز هست. تار یادشده بعد از پرتاب و در صورت برخورد به هدف می تواند او را گرفتار نموده و از پای درآورد.

محققان با آنالیز عملکرد این عنکبوت در شرایط آزمایشگاهی و با استفاده از دوربین های پیشرفته توانستند سازوکار مورد استفاده وی برای شکار طعمه های مختلف را شناسایی نمایند. کمان های بافته شده این عنکبوت به شکل مثلثی به شکل رشته ای به سمت هدف پرتاب شده و معمولا پاهای وی را در برگرفته و مانع از حرکت آن می شوند.

این عنکبوت معمولا چندین بار رشته تارهای خود را به سمت طعمه هدف گرفته شده پرتاب می نماید و از این طریق امکان تحرک را از بخش های مختلف بدن وی می گیرد. در نتیجه حشره هدف تسلیم عنکبوت می گردد. سرعت حرکت تارهای این عنکبوت به رقم سرسام آور 770 متر در یک چهارم ثانیه می رسد.

منبع: خبرگزاری فارس

به "شناسایی عنکبوتی که تارش را تیر و کمان می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شناسایی عنکبوتی که تارش را تیر و کمان می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید