رزمایش مشترک نیروی دریایی مصر و فرانسه در دریای مدیترانه

به گزارش کتاب یار مهربان، ارتش مصر روز سه شنبه همراه با ارتش فرانسه، یک رزمایش نظامی دریایی مشترک در دریای مدیترانه برگزار کرد.

رزمایش مشترک نیروی دریایی مصر و فرانسه در دریای مدیترانه

به گزارش گروه بین الملل کتاب یار مهربان به نقل از پایگاه خبری الخلیج الجدید ، تامر رفاعی سخنگوی ارتش مصر در بیانیه ای بیان کرد که نیروهای دریایی مصر و فرانسه، یک رزمایش دریایی را در محدوده ناوگان شمالی دریای مدیترانه ترتیب دادند.

بر اساس بیانیه سخنگوی ارتش مصر، این آموزش با مشارکت ناوچه فرانسوی جین بارت و ناوچه مصری دمیاط انجام شد.

این رزمایش شامل برنامه ریزی و آماده سازی برای اجرای مأموریت های جنگی در دریا توسط گروه های فرماندهی هردو کشور برگزار گردید.

این رزمایش همچنین شامل تقویت اقدامات امنیت دریایی در مناطق فعالیت یگان های دریایی و نیز آموزش سناریوهای مختلف برخورد با اقداماتی از قبیل اعمال حق بازدید و بازرسی کشتی های مشکوک بود.

دراین بیانیه آمده است که این رزمایش در چارچوب پشتیبانی ازمبادله تجربیات، تاکید بر ماموریت ها و روش اجرای آنها، آشنایی با جدیدترین سیستم ها و روش های مبارزه و پشتیبانی از کوشش های امنیت دریایی و ثبات در منطقه برگزار گردیده است.

از آنجایی که فرانسه در کنار آمریکا و روسیه به یکی از مهمترین منابع تسلیحات مصر تبدیل شده است، معاملات تسلیحات نظامی در صدر مناسبات مصر و فرانسه در سال های اخیر بوده است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "رزمایش مشترک نیروی دریایی مصر و فرانسه در دریای مدیترانه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رزمایش مشترک نیروی دریایی مصر و فرانسه در دریای مدیترانه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید