راه اندازی 408 هتل در دولت دوازدهم، رکورد محسوب می گردد

به گزارش کتاب یار مهربان، خبرگزاری خبرنگاران- وزیر میراث فرهنگی و گردشگری گفت: در دولت دوازدهم، 22 هزار میلیارد تومان طرح افتتاح شده که فقط در میان این طرح ها 408 باب هتل دایر شده است و در نوع خود رکورد محسوب می گردد.

راه اندازی 408 هتل در دولت دوازدهم، رکورد محسوب می گردد

به گزارش خبرگزاری کتاب یار مهربان، دکتر علی اصغر مونسان در مراسم بهره برداری از طرح های وزارتخانه میراث فرهنگی و گردشگری اضافه کرد: در استان بوشهر امروز، 1415 (هزار و چهارصد و پانزده) میلیارد تومان طرح را در یازده استان کشور افتتاح می کنیم که با افتتاح این طرح ها سه هزار و پانصد تخت به ظرفیت اقامتی کشور اضافه می گردد.

وی اضافه کرد:در شرایطی که در سال 98 اتفاقات بدی برای حوزه گردشگری رخ داد، اما این صنعت توانست همچنان پویایی خود را حفظ کند و فرایند روبه رشد صنعت گردشگری در کشور را داشته باشد.

آقای مونسان با اشاره به اینکه این وزارتخانه با کمترین اتکا به بودجه دولتی نسبت به سایر وزارتخانه ها و با ایجاد اقتصاد مردم پایه فعالیت می نماید، گفت: در بازده این وزارتخانه اتفاقات خوبی رقم خورده است که معتقدم بسیاری از طرح های دولتی این امکان برایشان فراهم است که توسط مردم و سرمایه مردم انجام گردد.

وی اضافه کرد: اجرای اقتصاد مردم پایه در صنعت گردشگری اتفاق افتاده است به صورتیکه دو هزار و پانصد و بیست و هفت طرح با سرمایه 160 میلیارد تومان درکشور در حال اجراست که در میان این طرح ها 670 باب هتل در حال ساخت است و 175 باب هتل چهار و پنج ستاره در کشور در حال اجراست.

آقای مونسان گفت: با همین بودجه اندک کوشش کردیم زیرساخت ها را فراهم کنیم بویژه به روستا ها خیلی پرداختیم طوری که اقتصاد روستا ها در این دولت پویا شده است. مثلا در روستایی در اطراف نیک شهرحتی تامین برق و آب روستا نیز توسط این وزارتخانه صورت گرفته در بسیاری از روستا های کشور کار راه و تامین آب و برق با اندک بودجه های این وزارتخانه صورت گرفته است که درخواست داریم بودجه های پراکنده ای که در توسعه روستایی در وزارتخانه های مختلف وجود دارد با آمادگی این وزارتخانه تجمیع اتفاق بیفتد و این وزارتخانه بتواند ظرفیت های مالی روستا ها را فعال کند و با این کار جلوی مهاجرت روستا به شهر گرفته شده است.

وزیر میراث فرهنگی و گردشگری درباره آمار گردشگری خارجی نیز گفت: این آمار فقط در ده ماهه 98 تا قبل از کرونا از رکورد هشت میلیون و هشتصد و شصت هزار نفر عبور کرد، زیرا امروز گردشگری کشور مبتنی بر حوزه میراث فرهنگی و تاریخی نیست و تنوع محصولات گردشگری را داشتیم و تنوع طرح ها و اقامتگاه های مختلف را در قالب بوم گردی توسعه دادیم و در روستا ها رونق ایجاد شد.

وی گفت:ترم جدیدی به نام بوتیک هتل ها را از سال گذشته آغاز کردیم که باشتاب درکشور در حال پیشرفت است. این طرح هتل هایی هستند با سایز 15 تا 20 اتاق کوچک و با سرویس های هتل های پنح ستاره و پرداخت هزینه های پنح ستاره که به خوبی درحال پیشرفت است.

آقای مونسان همچنین به هتل کاروانسرا ها اشاره نمود و اضافه کرد:کارونسرا هایی که در حال تخریب بود ترمیم شد و دوره جدید گردشگری کشور شکل گرفت که هتل کارونسرا نام گرفتند.

وزیر میراث فرهنگی و گردشگری با اشاره به افتتاح هشت طرح امروز در استان بوشهر گفت: یک هتل عظیم در کنگان با هزار تخت که از عظیمترین هتل های کشور است امروز افتتاح می گردد. همچنین موزه عظیم و فاخر منطقه ای بوشهر دیروز افتتاح شد که چندین استان کشور را خدمت خواهد داد ضمن اینکه یک مجتمع گردشگری ساحلی نیز راه اندازی می گردد. علاوه بر آن یک هتل پنج ستاره دیگر در بوشهر درحال ساخت است و یک هتل چهار ستاره نیز با 70 درصد پیشرفت فیزیکی در دست اجراست.

منبع: خبرگزاری آریا

به "راه اندازی 408 هتل در دولت دوازدهم، رکورد محسوب می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راه اندازی 408 هتل در دولت دوازدهم، رکورد محسوب می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید