ملاقات دستیار ارشد وزیر خارجه ایران با ولید المعلم

به گزارش کتاب یار مهربان، علی اصغر خاجی دستیار ارشد وزیر خارجه ایران در امور ویژه سیاسی با ولید المعلم وزیر خارجه سوریه ملاقات و مصاحبه کرد.

ملاقات دستیار ارشد وزیر خارجه ایران با ولید المعلم

به گزارش گروه سیاسی کتاب یار مهربان، علی اصغر خاجی دستیار ارشد وزیر امور خارجه ایران در امور ویژه سیاسی که به دمشق سفر نموده، امروز (سه شنبه) با ولید المعلم وزیر امور خارجه سوریه ملاقات و درباره آخرین تحولات میدانی و سیاسی سوریه به تبادل نظر پرداخت.

روز گذشته نیز محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران در سفر به مسکو با سرگئی لاوروف همتای روسیه ای خود و یکی از ضامنان فرایند آستانه درباره تحولات سوریه و به ویژه اوضاع ادلب تبادل نظر کرد.

ظریف در نشست خبری مشترک با لاوروف با بیان اینکه شرایط ادلب بسیار شکننده است، توضیح داد: ضروری است همکاری ها در زمینه آرامش در ادلب و انتها دادن به حضور تروریست ها در ادلب ادامه یابد و ما در این زمینه با روسیه و ترکیه همکاری می کنیم.

وزیر خارجه ایران همچنین پس از ملاقات با لاوروف گفت که با او درباره نشست سران فرایند آستانه هماهنگی های اولیه را انجام داده است.

شهر نورسلطان پایتخت قزاقستان از 19 آذر ماه به مدت 2 روز (10 و 11 دسامبر) میزبان چهاردهمین نشست مذاکرات صلح سوریه (فرایند آستانه) با حضور هیأت های مذاکره کننده سه کشور ضامن فرایند آستانه (ایران، روسیه و ترکیه) بود و علی اصغر خاجی به عنوان مذاکره کننده ارشد ایران در این مذاکرات حضور یافت.

پانزدهمین دور مذاکرات فرایند صلح آستانه در ماه مارس 2020 برگزار خواهد شد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "ملاقات دستیار ارشد وزیر خارجه ایران با ولید المعلم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ملاقات دستیار ارشد وزیر خارجه ایران با ولید المعلم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید