دانشگاه تبریز در میان برترین دانشگاه های مهندسی جهان

به گزارش کتاب یار مهربان، بر اساس اعلام رتبه بندی موضوعی تایمز 2022، دانشگاه تبریز در میان برترین دانشگاه های مهندسی جهان نهاده شد.

دانشگاه تبریز در میان برترین دانشگاه های مهندسی جهان

به گزارش گروه استان های کتاب یار مهربان، رتبه بندی موضوعی تایمز 2022 در موضوعات علوم کامیپوتر و علوم مهندسی منتشر شد که در این ارتباط 41 دانشگاه ایرانی در میان بیش از یک هزار و 100 دانشگاه برتر دنیا قرار گرفتند که دانشگاه تبریز از جمله یکی از این دانشگاه ها است.

در این رتبه بندی دانشگاه تبریز بعد از دانشگاه صنعتی شریف در 5 رشته مهندسی (علوم مهندسی، مهندسی عمومی، مهندسی برق و الکترونیک، مهندسی مکانیک و هوافضا، مهندسی عمران و مهندسی شیمی) در بین دانشگاه های ایران صندلی دوم و در بین دانشگاه های برتر دنیا رتبه 201-250 را کسب نموده است.

بر اساس نظام رتبه بندی تایمز 2022، در علوم کامپیوتر هم دانشگاه تبریز صندلی هفتم را در بین دانشگاه های ایرانی و رتبه 501-600 را در میان دانشگاه های دنیا بدست آورده است.

در این رتبه بندی در موضوع علوم کامپیوتر هم دانشگاه های صنعتی شریف، صنعتی امیرکبیر و تهران به ترتیب در صندلی اول تا سوم قرار گرفتند.

همین گزارش حاکی است: در این رتبه بندی ایالات متحده آمریکا دارای بهترین دانشگاه ها در چهار رشته مهندسی است و در موضوع علوم کامپیوتر هم دانشگاه آکسفورد برای چهارمین سال پیاپی در صدر جدول واقع شده است و دانشگاه پرینستون پس از صعود در رتبه بندی به جمع 10 دانشگاه برتر پیوسته است.

یادآور می گردد: پایگاه رتبه بندی تایمز یکی از نظام های معتبر بین المللی است که از سال 2004 مراکز آموزش عالی را در سرتاسر دنیا مورد ارزیابی و رتبه بندی قرار داده است. این رتبه بندی از 13 شاخص در قالب 5 معیار کلی آموزش با وزن 30 درصد، پژوهش با وزن 30 درصد، استنادات با وزن 30 درصد، وجهه بین المللی با وزن 7.5 درصد و ارتباط با صنعت با وزن 2.5 درصد بهره گرفته است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "دانشگاه تبریز در میان برترین دانشگاه های مهندسی جهان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دانشگاه تبریز در میان برترین دانشگاه های مهندسی جهان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید