خبرنگاران کوره غیرمجاز زغال گیری در پارک ملی دز شناسایی شد

به گزارش کتاب یار مهربان، دزفول- خبرنگاران- کوره غیرمجاز زغال گیری در حاشیه پارک ملی دز شناسایی و یک متخلف تهیه زغال از چوب درختان جنگلی به مراجع قضایی معرفی گردید.

خبرنگاران کوره غیرمجاز زغال گیری در پارک ملی دز شناسایی شد

رضا قپانچی پور روز آدینه به رسانه ها گفت: محیط بانان پاسگاه محیط بانی دز هنگام گشت و کنترل، یک باب کوره غیرمجاز زغال در حاشیه پارک ملی دز شناسایی و در این رابطه یک نفر پس از صورتجلسه به مراجع قضایی معرفی گردید.

وی اضافه نمود: علاوه بر ممنوعیت احداث کوره غیرمجاز و استفاده از چوب درختان جنگلی، این موضوع تهدید علیه بهداشت عمومی تلقی می گردد.

دستگیری 2 متخلف اتلاف یک حلقه مار در جنگل های ملی دز

رییس پارک ملی دز گفت: پس از انتشار تصویری در فضای مجازی مبنی بر کشتار یک حلقه مار در جنگل های پارک ملی دز، با انجام تحقیقات در این خصوص 2 نفر شناسایی و به مراجع قضایی معرفی گردیدند.

وی اضافه نمود: گونه تلف شده با نام گرزه مار از خانواده افعی بوده و جزو مارهای سمی به حساب می آید که پراکنش این مارها در مناطق کوهستانی، سنگلاخی و علف زارها است.

قپانچی پور بیان نمود: این گونه از موش ها، گنجشک ها و تخم پرندگان تغذیه می نماید و در نتیجه به طور طبیعی دشمن و شکارچی انسان به شمار نمی آیند.

وی اضافه نمود: در مصوبه 442 شورای عالی حفاظت محیط زیست مبلغ 15 میلیون ریال برای شکار این گونه به عنوان جریمه مشخص شده است.

دستگیری فروشندگان جوجه بلبل خرما

رییس اداره پارک ملی دز گفت: طی عملیاتی، پنج گروه از فروشندگان پرنده وحشی بلبل خرما در شهرستان دزفول شناسایی شدند.

وی اضافه نمود: طی گزارش های رسیده مبنی بر برداشتن و تخریب آشیانه پرندگان گونه وحشی بلبل خرما و فروش جوجه آنها، محیط بانان این اداره طی عملیات گسترده، پنج گروه از آنها را شناسایی و پس از دستگیری به مراجع قضایی معرفی گردیدند.

قپانچی پور اظهارداشت: هشت قطعه جوجه پرنده بلبل خرما به همراه آشیانه آنها از متخلفان کشف و ضبط شدند.

وی با بیان اینکه بلبل خرما از بلبل عظیم تر و نر و ماده آن هم شکل است، اضافه نمود: طبق مصوبه شماره 442 شورای عالی حفاظت محیط زیست، مبلغ 6 میلیون ریال بابت هر قطعه آن ضرر و زیان مشخص شده است که توسط متخلفان به حساب سازمان محیط زیست واریز شد.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران کوره غیرمجاز زغال گیری در پارک ملی دز شناسایی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران کوره غیرمجاز زغال گیری در پارک ملی دز شناسایی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید